https://lat.sputnikportal.rs/20211016/potrosaci-budite-oprezni-zbog-nove-prevare--trgovci-lepe-istu-cenu-preko-stare-1130726048.html
Potrošači, budite oprezni zbog nove prevare: Trgovci lepe istu cenu preko stare
Potrošači, budite oprezni zbog nove prevare: Trgovci lepe istu cenu preko stare
Sputnik Srbija
Koliko puta ste prethodnih nedelja videli popust koji zapravo nije popust već samo precrtana cena. Sve više je takvih slučajeva, a udruženja potrošača, kako smo... 16.10.2021, Sputnik Srbija
2021-10-16T12:10+0200
2021-10-16T12:10+0200
2021-10-16T12:10+0200
ekonomija
ekonomija
prevara
srbija – ekonomija
turizam i trgovina
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/10/1130726204_0:100:1921:1180_1920x0_80_0_0_21c48efe7a29ccc805e19edc6f7c9960.jpg
Iako na prvi pogled deluje da je reč o tehničkom propustu prodavca, pojava toliko uzima maha da se postavlja pitanje da li trgovci svesno računaju na to da potrošači opažaju samo da je "cena precrtana" i da uopšte više ne obraćaju pažnju na brojeve, stare i nove cene.Konkretno, ovoga puta potrošač nam je poslao fotografiju poznatog brenda gde je stara, precrtana cena, i nova, navodno snižena, zapravo jedna te ista i opet je u pitanju marketinški trik, piše Telegraf Biznis.Prema njegovim rečima, trgovci to odlično znaju i na psihološki način prodaju proizvod.„Takođe, trgovac je dužan da iskaže visinu snižene cene, tj. potrebno je da se vidi kolika je bila cena pre popusta“, ističe on.Slično je i kada je na proizvodu stara cena prelepljena novom, sniženom, pa na kasi naplate po staroj. Ili kada cena nije ista na rafu i katalogu.Cene moraju da budu usklađene na rafu i na kasi, jasan je Dragić.„Sve to je nepoštena trgovačka praksa i takav slučaj može da se prijavi tržišnoj inspekciji. Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da mu se proda proizvod po ceni koja je na rafu“, kaže on.Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.„Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu“, piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku, preneo je Blic biznis.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/10/1130726204_106:0:1813:1280_1920x0_80_0_0_13060819a3b7f187019a97db3ff1acc0.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, prevara, srbija – ekonomija, turizam i trgovina
ekonomija, prevara, srbija – ekonomija, turizam i trgovina
Potrošači, budite oprezni zbog nove prevare: Trgovci lepe istu cenu preko stare
Koliko puta ste prethodnih nedelja videli popust koji zapravo nije popust već samo precrtana cena. Sve više je takvih slučajeva, a udruženja potrošača, kako smo se i uverili, sve više dobijaju fotografije "lažnih akcija i sniženja".
Iako na prvi pogled deluje da je reč o tehničkom propustu prodavca, pojava toliko uzima maha da se postavlja pitanje da li trgovci svesno računaju na to da potrošači opažaju samo da je "cena precrtana" i da uopšte više ne obraćaju pažnju na brojeve, stare i nove cene.
Konkretno, ovoga puta potrošač nam je poslao fotografiju poznatog brenda gde je stara, precrtana cena, i nova, navodno snižena, zapravo jedna te ista i opet je u pitanju marketinški trik, piše Telegraf Biznis.
„U pitanju je opet jedna vrsta obmane potrošača, pogrešno isticanje cena. Marketinški trik, jer trgovci znaju kako prosečan potrošač reaguje kada vidi da je proizvod na "akciji", "sniženju" i da u tom trenutku kada vidi akcijsku cenu retko kada skida prelepljenu cenu da vidi koliko je taj proizvod zaista na popustu“, kaže Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.
Prema njegovim rečima, trgovci to odlično znaju i na psihološki način prodaju proizvod.
„Takođe, trgovac je dužan da iskaže visinu snižene cene, tj. potrebno je da se vidi kolika je bila cena pre popusta“, ističe on.
Slično je i kada je na proizvodu stara cena prelepljena novom, sniženom, pa na kasi naplate po staroj. Ili kada cena nije ista na rafu i katalogu.
Cene moraju da budu usklađene na rafu i na kasi, jasan je Dragić.
„Sve to je nepoštena trgovačka praksa i takav slučaj može da se prijavi tržišnoj inspekciji. Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da mu se proda proizvod po ceni koja je na rafu“, kaže on.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.
„Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu“, piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.
Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku,
preneo je Blic biznis.