https://lat.sputnikportal.rs/20211012/zasto-je-smanjenje-cena-rominga-na-balkanu-dobro-i-za-potrosace-i-za-biznis-1130619133.html
Zašto je smanjenje cena rominga na Balkanu dobro i za potrošače i za biznis
Zašto je smanjenje cena rominga na Balkanu dobro i za potrošače i za biznis
Sputnik Srbija
Ono što je dobro za potrošače dobro je i za kompanije u regionu koje žele da izgrade svoje biznise i pronađu nova tržišta, ocenio je generalni direktor... 12.10.2021, Sputnik Srbija
2021-10-12T22:16+0200
2021-10-12T22:16+0200
2021-10-12T22:16+0200
ekonomija
srbija
roming
srbija – ekonomija
region – ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/1b/1123962951_0:100:1921:1180_1920x0_80_0_0_b1f710d1dc794b46105e1b42652e8855.jpg
Roming između Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Severne Makedonije i Albanije ukinut je 1. jula, a Lučić u autorskom tekstu za „Forbs“ ističe da je komunikacija bez granica veliki korak napred u međuregionalnoj saradnji i važan simbol napretka s obzirom na skorašnju istoriju našeg regiona.„Region treba da komunicira više, a ne manje“On je naveo da je Evropska unija napravila presedan kada je 2017. godine uvela sopstveni okvir za roming i da je to bila jedna od najvećih prepreka slobodnoj prekograničnoj komunikaciji u regionu koji, kako je ukazao, treba da komunicira više, a ne manje.On je podsetio da je tada iz EU saopšteno sledeće: „Roming kao kod kuće radi i postaje navika, potrošači to cene, potrošnja je povećana, a potražnja za mobilnim servisima tokom putovanja u EU veoma visoka. To sve koristi i potrošačima i operatorima“.Uprkos gubitku zarade, roming može da bude recept za buduće uspehe kako se tradicionalni telekomunikacioni i mobilni operateri budu sve više transformisali u multimedijalne provajdere, smatra Lučić.„Kao što možemo da primetimo kontinuirane promene u ponašanju potrošača, tako će biti potrebno da se menjaju i prilagođavaju i biznis modeli“, naveo je direktor „Telekoma“.Uvođenje besplatnog rominga sa zemljama EU — sledeći korakLučić je poručio da se, međutim, tu putovanje ne prekida i da je sledeće postignuće uklanjanje cena rominga između Zapadnog Balkana i EU.„Ništa konkretno još uvek nije rečeno, ali je to prirodna evolucija regiona koji ima sve više želi da postane deo evropske porodice. Telekomi širom zemalja Zapadnog Balkana mogu da budu predvodnici u pružanju novih usluga i proizvoda drugima, posebno u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj. To je sledeći korak za region čiji sektor telekomunikacija nastavlja da raste i sazreva“, zaključio je Lučić, a preneo „Blic biznis“.
https://lat.sputnikportal.rs/20211004/u-pripremi-plan-za-smanjivanje-cena-rominga-izmedju-zapadnog-balkana-i-evropske-unije-1130397229.html
srbija
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/1b/1123962951_106:0:1813:1280_1920x0_80_0_0_14d9a1a0d617c4486b2d1f0ad2fdc9bb.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ukidanje rominga u regionu, zapadni balkan, telekom srbija, roming, region, balkan, eu, telekom, srbija, tržište, potrošači, biznis, ukidanje rominga u regionu, zapadni balkan, telekom srbija, roming, region, balkan, eu, telekom, srbija, tržište, potrošači, biznis
ukidanje rominga u regionu, zapadni balkan, telekom srbija, roming, region, balkan, eu, telekom, srbija, tržište, potrošači, biznis, ukidanje rominga u regionu, zapadni balkan, telekom srbija, roming, region, balkan, eu, telekom, srbija, tržište, potrošači, biznis
Zašto je smanjenje cena rominga na Balkanu dobro i za potrošače i za biznis
Ono što je dobro za potrošače dobro je i za kompanije u regionu koje žele da izgrade svoje biznise i pronađu nova tržišta, ocenio je generalni direktor „Telekoma Srbija“, Vladimir Lučić, povodom ukidanja rominga na Zapadnom Balkanu.
Roming između Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Severne Makedonije i Albanije
ukinut je 1. jula, a Lučić u
autorskom tekstu za „Forbs“ ističe da je komunikacija bez granica veliki korak napred u međuregionalnoj saradnji i važan simbol napretka s obzirom na skorašnju istoriju našeg regiona.
„Region treba da komunicira više, a ne manje“
On je naveo da je Evropska unija napravila presedan kada je 2017. godine uvela sopstveni okvir za roming i da je to bila jedna od najvećih prepreka slobodnoj prekograničnoj komunikaciji u regionu koji, kako je ukazao, treba da komunicira više, a ne manje.
„Društvo to zahteva, jer smo sa dolaskom novih generacija sve više vođeni digitalnim tehnologijama, i oni očekuju da budu sve vreme onlajn. Korist koju smanjenje cene rominga mogu da donesu su ilustrovane na primeru EU. Prema anketi Evrobarometra, godinu dana nakon što je uveden roming, 82 odsto ljudi koji su putovali u neku zemlju EU reklo je da je osetilo benefite novih pravila“, napomenuo je Lučić.
On je podsetio da je tada iz EU saopšteno sledeće: „Roming kao kod kuće radi i postaje navika, potrošači to cene, potrošnja je povećana, a potražnja za mobilnim servisima tokom putovanja u EU veoma visoka. To sve koristi i potrošačima i operatorima“.
Uprkos gubitku zarade, roming može da bude recept za buduće uspehe kako se tradicionalni telekomunikacioni i mobilni operateri budu sve više transformisali u multimedijalne provajdere, smatra Lučić.
„Kao što možemo da primetimo kontinuirane promene u ponašanju potrošača, tako će biti potrebno da se menjaju i prilagođavaju i biznis modeli“, naveo je direktor „Telekoma“.
Uvođenje besplatnog rominga sa zemljama EU — sledeći korak
Lučić je poručio da se, međutim, tu putovanje ne prekida i da je sledeće postignuće uklanjanje
cena rominga između Zapadnog Balkana i EU.
„Ništa konkretno još uvek nije rečeno, ali je to prirodna evolucija regiona koji ima sve više želi da postane deo evropske porodice. Telekomi širom zemalja Zapadnog Balkana mogu da budu predvodnici u pružanju novih usluga i proizvoda drugima, posebno u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj. To je sledeći korak za region čiji sektor telekomunikacija nastavlja da raste i sazreva“, zaključio je Lučić, a
preneo „Blic biznis“.