https://lat.sputnikportal.rs/20211005/strateska-promena-poslovanja-u-svetu-poznati-lanac-ima-velike-planove-za-srbiju-1130429640.html
Strateška promena poslovanja u svetu: Poznati lanac ima velike planove za Srbiju
Strateška promena poslovanja u svetu: Poznati lanac ima velike planove za Srbiju
Sputnik Srbija
Međunarodni modni brendovi planiraju promenu načina poslovanja tokom pandemije. 05.10.2021, Sputnik Srbija
2021-10-05T17:28+0200
2021-10-05T17:28+0200
2021-10-05T17:28+0200
ekonomija
tekstilna industrija
beneton
svet – ekonomija
srbija – ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110271/52/1102715213_0:0:3500:1969_1920x0_80_0_0_6cee50e1e8fa8e71287b5b6ce8888938.jpg
To podrazumeva i napuštanje globalnih lanaca dobavljača i jeftinih proizvodnih centara u Aziji, možda na duže vreme, a njihova nova proizvodna lokacija je Mediteran.Italijanska kompanija "Beneton" već radi na proširenju proizvodnje u Srbiji, Hrvatskoj, Turskoj, Tunisu i Egiptu i planira da prepolovi svoje kapacitete u Aziji do kraja sledeće godine, izjavio je glavni izvršni direktor kompanije Masimo Renon za Rojters."Strateška je odluka da se poveća kontrola nad proizvodnim procesom, a takođe i nad transportnim troškovima", rekao je on, dodajući da je grupa već ove godine preselila više od 10 posto proizvodnje iz zemalja poput Bangladeša, Vijetnama, Kine i Indije.Prema njegovim rečima, na ovu odluku utiču i problemi s troškovima transporta, budući da, kako objašnjava, "brodski prevoz robe, koji je ranije koštao 1.200-1.500 dolara, danas može da košta 10.000-15.000 dolara, pri čemu je datum isporuke neizvestan".Desetostruki skok troškova morskog transporta uzrokovan je manjkom raspoloživih brodova, jer su mnogi usidreni tokom pandemije, kao i rastućom potražnjom klijenata, dodao je Renon, čija kompanija veći deo prihoda ostvaruje u Evropi, ali je proizvodnju početkom 2000-ih prebacila u zemlje s jeftinijom radnom snagom.Mada su troškovi proizvodnje u Vijetnamu i Bangladešu i dalje za 20 posto niži nego u mediteranskim zemljama, tu prednost briše nedostatak brodova i duži rokovi isporuke.Kada je reč o vunenoj odeći koju "Beneton" proizvodi u Srbiji i Hrvatskoj, rok isporuke može da traje samo četiri do pet nedelja. Kompanija zato planira da poveća proizvodnju u tim dvema zemljama, kao i u Tunisu, i da prošiti saradnji s dobavljačima u Egiptu i Turskoj, preneo je B92.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110271/52/1102715213_134:0:3246:2334_1920x0_80_0_0_e0e122a120b257188448a946d3cd4e44.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, tekstilna industrija, beneton, svet – ekonomija, srbija – ekonomija
ekonomija, tekstilna industrija, beneton, svet – ekonomija, srbija – ekonomija
Strateška promena poslovanja u svetu: Poznati lanac ima velike planove za Srbiju
Međunarodni modni brendovi planiraju promenu načina poslovanja tokom pandemije.
To podrazumeva i napuštanje globalnih lanaca dobavljača i jeftinih proizvodnih centara u Aziji, možda na duže vreme, a njihova nova proizvodna lokacija je Mediteran.
Italijanska kompanija "Beneton" već radi na proširenju proizvodnje u Srbiji, Hrvatskoj, Turskoj, Tunisu i Egiptu i planira da prepolovi svoje kapacitete u Aziji do kraja sledeće godine, izjavio je glavni izvršni direktor kompanije Masimo Renon za Rojters.
"Strateška je odluka da se poveća kontrola nad proizvodnim procesom, a takođe i nad transportnim troškovima", rekao je on, dodajući da je grupa već ove godine preselila više od 10 posto proizvodnje iz zemalja poput Bangladeša, Vijetnama, Kine i Indije.
Prema njegovim rečima, na ovu odluku utiču i problemi s troškovima transporta, budući da, kako objašnjava, "brodski prevoz robe, koji je ranije koštao 1.200-1.500 dolara, danas može da košta 10.000-15.000 dolara, pri čemu je datum isporuke neizvestan".
Desetostruki skok troškova morskog transporta uzrokovan je manjkom raspoloživih brodova, jer su mnogi usidreni tokom pandemije, kao i rastućom potražnjom klijenata, dodao je Renon, čija kompanija veći deo prihoda ostvaruje u Evropi, ali je proizvodnju početkom 2000-ih prebacila u zemlje s jeftinijom radnom snagom.
Mada su troškovi proizvodnje u Vijetnamu i Bangladešu i dalje za 20 posto niži nego u mediteranskim zemljama, tu prednost briše nedostatak brodova i duži rokovi isporuke.
"Zbog manjka brodova, prosečno vreme isporuka iz Azije produžilo se sa prethodnih četiri do pet meseci na današnjih sedam do osam meseci", kaže Renon i poređenja radi navodi da proizvodnja u Egiptu može da skrati rok isporuke do magacina i prodavnica u Evropi na dva do dva i po meseca.
Kada je reč o vunenoj odeći koju "Beneton" proizvodi u Srbiji i Hrvatskoj, rok isporuke može da traje samo četiri do pet nedelja. Kompanija zato planira da poveća proizvodnju u tim dvema zemljama, kao i u Tunisu, i da prošiti saradnji s dobavljačima u Egiptu i Turskoj,
preneo je B92.