00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Strateška promena poslovanja u svetu: Poznati lanac ima velike planove za Srbiju

© REUTERS / Alkis KonstantinidisLuka Pirej
Luka Pirej - Sputnik Srbija, 1920, 05.10.2021
Pratite nas
Međunarodni modni brendovi planiraju promenu načina poslovanja tokom pandemije.
To podrazumeva i napuštanje globalnih lanaca dobavljača i jeftinih proizvodnih centara u Aziji, možda na duže vreme, a njihova nova proizvodna lokacija je Mediteran.
Italijanska kompanija "Beneton" već radi na proširenju proizvodnje u Srbiji, Hrvatskoj, Turskoj, Tunisu i Egiptu i planira da prepolovi svoje kapacitete u Aziji do kraja sledeće godine, izjavio je glavni izvršni direktor kompanije Masimo Renon za Rojters.
"Strateška je odluka da se poveća kontrola nad proizvodnim procesom, a takođe i nad transportnim troškovima", rekao je on, dodajući da je grupa već ove godine preselila više od 10 posto proizvodnje iz zemalja poput Bangladeša, Vijetnama, Kine i Indije.
Prema njegovim rečima, na ovu odluku utiču i problemi s troškovima transporta, budući da, kako objašnjava, "brodski prevoz robe, koji je ranije koštao 1.200-1.500 dolara, danas može da košta 10.000-15.000 dolara, pri čemu je datum isporuke neizvestan".
Desetostruki skok troškova morskog transporta uzrokovan je manjkom raspoloživih brodova, jer su mnogi usidreni tokom pandemije, kao i rastućom potražnjom klijenata, dodao je Renon, čija kompanija veći deo prihoda ostvaruje u Evropi, ali je proizvodnju početkom 2000-ih prebacila u zemlje s jeftinijom radnom snagom.
Mada su troškovi proizvodnje u Vijetnamu i Bangladešu i dalje za 20 posto niži nego u mediteranskim zemljama, tu prednost briše nedostatak brodova i duži rokovi isporuke.
"Zbog manjka brodova, prosečno vreme isporuka iz Azije produžilo se sa prethodnih četiri do pet meseci na današnjih sedam do osam meseci", kaže Renon i poređenja radi navodi da proizvodnja u Egiptu može da skrati rok isporuke do magacina i prodavnica u Evropi na dva do dva i po meseca.
Kada je reč o vunenoj odeći koju "Beneton" proizvodi u Srbiji i Hrvatskoj, rok isporuke može da traje samo četiri do pet nedelja. Kompanija zato planira da poveća proizvodnju u tim dvema zemljama, kao i u Tunisu, i da prošiti saradnji s dobavljačima u Egiptu i Turskoj, preneo je B92.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala