Gigantska kometa približava se Sunčevom sistemu, naučnici izračunali kad stiže

CC BY 4.0 / Wikipedia/NOIRLab/NSF/AURA/J. da Silva/Cropped photo / Ilustracija komete Bernandeli Bernstajn
Ilustracija komete Bernandeli Bernstajn - Sputnik Srbija, 1920, 01.10.2021
Gigantska kometa, toliko velika da je u početku bila prepoznata kao patuljasta planeta, približava se našem Sunčevom sistemu.
Kometa Bernardeli Bernstajn, poznata i kao C/2014 UN dolazi iz Ortovog oblaka, oblaka kometa na spoljnoj granici Sunčevog sistema.
Naučnici smatraju da nema razloga za brigu, jer će kometa ući u Sunčev sistem tek toliko da priđe relativno blizu spoljnoj orbiti Saturna, trećoj najudaljenijoj planeti od Sunca.
Međutim, veličina ove komete i relativna blizina daće astronomima retku priliku da detaljno prouče objekat iz Ortovog oblaka.
„Imamo privilegiju da smo otkrili najveću kometu koju smo do sada videli i da smo je primetili na vreme kako bismo mogli da je posmatramo i proučimo“, rekao je Geri Bernstajn sa Univerziteta Pensilvanija, jedan od astronoma koji su otkrili kometu.
Ova kometa nije bila u Sunčevom sistemu u poslednjih tri miliona godina, kaže on, prenosi Sajens alert.
Bernstajn objašnjava da je Ortov oblak veoma udaljen i mračan, te je teško videti šta se u njemu nalazi. Zato će proučavanje komete biti veoma značajno kako bi naučnici mogli da dalje shvate šta se događa u Ortovom oblaku.
Astronomi Geri Bernstajn i Pedro Bernandeli sa Univerziteta Pensilvanija, koji su otkrili kometu, zajedno sa kolegama, opisali su je u novom naučnom radu objavljenom u časopisu „Astrofizikal džurnal leters“.
„Zaključujemo da je C/2014 UN „nova“ kometa budući da nema dokaza kako se približila Suncu na manje od 18 astronomskih jedinica (AU, jedan AU je 150 miliona kilometara) od kako je izbačena u Ortov oblak“, navode naučnici.
Kako dodaju, kometa bi mogla da bude jedan od najstarijih svemirskih objekata koji su snimljeni i viđeni sa relativne blizine.
Prema proračunu astronoma, kometa prečnika 155 kilometara prići će Suncu na 10,97 AU 2031. godine. Saturnova orbita, poređenja radi, udaljena je od Sunca 9,5 AU.
Planeta sa tri sunca u sazvežđu Orion - Sputnik Srbija, 1920, 01.10.2021