- Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Ministar: Velika stvar za Srbiju ukoliko bi više naših mlečnih proizvoda bilo na rafovima

© Sputnik / Marijana KolakovićSupermarket
Supermarket - Sputnik Srbija, 1920, 31.08.2021
Pratite nasTelegramOdyssey
Na predstavljanju brenda kompanije „Lidl Srbija“ – „S ljubavlju domaće”, a u kojem se nalazi oko 80 srpskih proizvoda, ministar poljoprivrede Branislav Nedimović je rekao da veliki trgovinski lanci postaju mesto „akumuliranja“ domaće proizvodnje.
„Godinama se priča da ima malo srpskih proizvoda na rafovima, a ovo je idealan način da razuverimo ono malo ljudi koji ne veruju u to da je situacija danas drugačija”, rekao je Nedimović.
Uputio je molbu kako kompaniji „Lidl“, tako i drugim velikim trgovinskim lancima u Srbiji, da na njihovim rafovima bude što više mlečnih proizvoda, jer je, podseća, u ovom trenutku u regionu kriza sa cenom mleka.
„Učinili bi veliku stvar za Srbiju ukoliko bi mnogo više srpskih mlečnih proizvoda bilo na njihovim rafovima”, istakao je ministar.
On je objasnio da su poljoprivrednici u Srbiji dugo bili orijentisani samo na proizvodnju, odnosno na ono što mogu da iznesu na pijacu, ali ne i na prerađivačku industriju.
„Poslednje dve ili tri godine, koliko god pokušavali da osporavaju liberalnu ekonomiju, otvaranje tržišta i dolazak velikih ritejlova, činilo se da će to biti ozbiljan udarac za srpske poljoprivredne proizvode, da neće imati pristup, međutim, bilo je drugačije”, rekao je Nedimović.
Kaže da nakon prvog talasa korone većina proizvođača želi da postane deo sistema „Lidla“ i drugih velikih trgovinskih lanaca, žele da imaju zagarantovanu cenu, sigurnost, da mogu uvek da prodaju proizvod, a u tome su uvideli i šansu za izvoz.
Nedimović je istakao da u Srbiji ima nekoliko proizvođača koji su dobrim ulaganjima uspeli da ovladaju evropskim standardima za kvalitet proizvoda i uspeli svoje proizvode da plasiraju prodavnicama van Srbije.
„Da nema ovih ritejla, kao što je ’Lidl‘, teško da bismo se našli na tržištima zapadne i srednje Evrope”, rekao je Nedimović.
Ističe da vidi želju proizvođača da ovladaju evropskim standardima i da njihova roba dođe do rafova velikih trgovinskih lanaca.
„Danas kupac traži da roba bude uvek ista, da nema lutanja u kvalitetu, da prvi i poslednji uzorak proizvoda koji uđe u prodavnicu mora da bude u istom rangu”, podvukao je Nedimović.
Predstavljanju brenda prisustvovao je i direktor Sektora za strateške analize u Privrednoj komori Srbije (PKS) Mihailo Vesović, koji je rekao da ovaj potez „Lidla“ vidi kao podršku domaćim proizvođačima, ali uvažavanje potrošača.
„Danas potrošači kada imaju priliku da biraju između dva proizvoda sličnog kvaliteta, na neki način sigurno daju prednost domaćem i mislim da je ta svest izuzetno važna”, rekao je Vesović.
Istakao je da je još važnije da kompanije poput „Lidla“ razgovaraju i uzimaju proizvode od domaćih proizvođača nameću vrhunske standarde kvaliteta.
„To u globalu podiže nivo standarda i kvaliteta domaćih proizvoda u Srbiji i na neki način podstiče i one male proizvođače da pokušavaju da dostignu taj standard, jer na ovakav način oni dobijaju veliko tržište i mogućnost izlaska ne samo na lokalno tržište nego i regionalno tržište i tržište EU”, rekao je Vesović.
Naglasio je da se Srbija više ne prepoznaje na kao izvoznica sirovina, već da se to menja i da ima dobre prerađene proizvode koje može da ponudi.
Vlasnik industrije mesa „Đurđević” Milenko Đurđević rekao je da već tri godine sarađuju sa „Lidlom“ i dodao da je njihova kompanija zahvaljujući toj saradnji mnogo „odskočila” po pitanju kvaliteta, organizacije i tima koji su ojačali.
Istakao je da se ulaganje u nove tehnologije i podizanje kvaliteta njima isplatilo, dodajući da su od 80 proizvoda iz asortimana „S ljubavlju domaće”, oko 10 odsto njihovi.
Generalni direktor „Lidla“ Srbija Tomislav Šapina rekao je da je „Lidl“ do sada investirao 390 miliona evra u srpsku privredu i dodao da s današnjim danom i početkom novog brenda pokazuju da se drže obećanja to je da žele da pomažu srpskog proizvođača, prenosi B92.
„Svi naši dobavljači imaju mogućnost sigurnog plasmana u više od 50 prodavnica širom Srbije, kao i mogućnost izvoza na strana konkurentna tržišta”, rekao je Šapina.
Izvršni direktor sektora Nabavka „Lidl Srbija“ Nikola Balaban rekao je da je uvođenje standarda kvaliteta hrane prioritet „Lidla“ i da je njihova želja da probude svest domaćih proizvođača da imaju najviše standard kvaliteta koje propisuje EU, a kako bi naši proizvodi bili “rame uz rame” sa proizvođačima EU.
„Ako jedan proizvod iz Mađarske, Švedske i naš proizvod odu na neko drugo tržište, naš proizvod je apsolutno konkurentan”, zaključio je Balaban.
Poljoprivreda - Sputnik Srbija, 1920, 07.06.2021
Nedimović: Poljoprivredni proizvodi neće se više prodavati kao avioni i kamioni
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala