https://lat.sputnikportal.rs/20210828/na-sta-se-gradjani-najvise-zale-i-koliko-klijenata-banaka-je-bilo-u-pravu-1129283835.html
Na šta se građani najviše žale i koliko klijenata banaka je bilo u pravu
Na šta se građani najviše žale i koliko klijenata banaka je bilo u pravu
Sputnik Srbija
Prema podacima Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga, u prvih šest meseci ove godine rešeno je 868 pritužbi korisnika na postupanje banaka. Među... 28.08.2021, Sputnik Srbija
2021-08-28T13:55+0200
2021-08-28T13:55+0200
2023-04-13T13:06+0200
ekonomija
narodna banka srbije
krediti
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110546/62/1105466290_0:219:4256:2613_1920x0_80_0_0_547b49fa75a299d5a654d9578467f3fc.jpg
Prema podacima Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga, u prvih šest meseci ove godine rešeno je 868 pritužbi korisnika na postupanje banaka. Među žalbama su i one vezane za reklamacije zbog transakcija karticama jer su pojedine banke uvele paprene nakanade kada se utvrdi da su pritužbe neosnovane.Na spisku banaka za koje je utvrđeno da su radile nezakonito je sedam finansijskih ustanova, a najveći broj žalbi građana odnosio se na kredite, pišu Novosti.Kako poslednja statistika pokazuje, od svih reklamacija 685 je proglašeno neosnovanim, a u 183 slučaja je potvrđeno da su klijenti bili u pravu.Na postupanje u vezi sa kreditima odnosi se 58,8 odsto pritužbi, na platne račune i takve usluge - 24 procenta, a na platne kartice 13,2 odsto reklamacija, podaci su NBS.Kako u njihovoj analizi stoji, na probleme sa gotovinskim kreditima žalio se 221 klijent, na potrošačke 35, dok je 88 žalbi u vezi sa stambenim kreditima. Na druge vrste kredita napisano je još 128 prigovora.Problema sa platnim karticama bilo je u 115 slučajeva, doduše toliko ih je stiglo do Sektora Centralne banke.„Napominjemo da u slučaju kada je pritužba korisnika osnovana, Narodna banka Srbije preduzimajući mere iz svoje nadležnosti, između ostalog nalaže banci da otkloni nepravilnost na način da račun korisnika vrati u stanje u kome bi bio da nije bilo nepravilnosti, a to uključuje i da banka izvrši povraćaj svih naplaćenih naknada“.Pritužbi na sve finansijske ustanove od početka godine do kraja juna, koje je NBS rešila, bilo je ukupno 1.393, a osim na banke, odnosile su se i na društva za osiguranja, davaoce finansijskog lizinga, dobrovoljne penzijske fondove.Problem i osiguranjaNajviše žalbi, 62,3 odsto, odnosilo se na postupanje banaka, 37,3 odsto na društva za osiguranje, 0,2 na davaoce finansijskog lizinga, a po 0,1 odsto na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima. Rešeno je 519 pritužbi korisnika na postupanje društava za osiguranje, a najveći broj ovih pritužbi se odnosio na auto-odgovornost - 35,6 odsto i osiguranje od posledica nesrećnog slučaja - 19,7 odsto. Primljeno je 75 predloga za posredovanje, a strane u postupku posredovanja prihvatile su 13 predloga.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110546/62/1105466290_240:0:4016:2832_1920x0_80_0_0_a284ca7ff1466d8546512d70743de742.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
narodna banka srbije, krediti
narodna banka srbije, krediti
Na šta se građani najviše žale i koliko klijenata banaka je bilo u pravu
13:55 28.08.2021 (Osveženo: 13:06 13.04.2023) Prema podacima Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga, u prvih šest meseci ove godine rešeno je 868 pritužbi korisnika na postupanje banaka. Među žalbama su i one vezane za reklamacije zbog transakcija karticama, jer su pojedine banke uvele paprene naknade kada se utvrdi da su pritužbe neosnovane.
Prema podacima Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga, u prvih šest meseci ove godine rešeno je 868 pritužbi korisnika na postupanje banaka. Među žalbama su i one vezane za reklamacije zbog transakcija karticama jer su pojedine banke uvele paprene nakanade kada se utvrdi da su pritužbe neosnovane.
Na spisku banaka za koje je utvrđeno da su radile nezakonito je sedam finansijskih ustanova
, a najveći broj žalbi građana odnosio se na kredite,
pišu Novosti.Kako poslednja statistika pokazuje, od svih reklamacija 685 je proglašeno neosnovanim, a u 183 slučaja je potvrđeno da su klijenti bili u pravu.
Na postupanje u vezi sa kreditima odnosi se 58,8 odsto pritužbi, na platne račune i takve usluge - 24 procenta, a na platne kartice 13,2 odsto reklamacija, podaci su NBS.
Kako u njihovoj analizi stoji, na probleme sa gotovinskim kreditima žalio se 221 klijent, na potrošačke 35, dok je 88 žalbi u vezi sa stambenim kreditima. Na druge vrste kredita napisano je još 128 prigovora.
Problema sa platnim karticama bilo je u 115 slučajeva, doduše toliko ih je stiglo do Sektora Centralne banke.
„U periodu od januara do kraja juna 2021. godine postupali smo po 26 pritužbi koje su bile vezane za reklamacije zbog transakcija platnom karticom, od čega je bilo 17 neosnovanih pritužbi i devet osnovanih, dok je u 2020. godini ukupno bilo 37 ovakvih pritužbi, od čega 22 neosnovane i 15 osnovanih“, objašnjavaju u NBS, pišu Novosti.
„Napominjemo da u slučaju kada je pritužba korisnika osnovana, Narodna banka Srbije preduzimajući mere iz svoje nadležnosti, između ostalog nalaže banci da otkloni nepravilnost na način da račun korisnika vrati u stanje u kome bi bio da nije bilo nepravilnosti, a to uključuje i da banka izvrši povraćaj svih naplaćenih naknada“.
Pritužbi na sve finansijske ustanove od početka godine do kraja juna, koje je NBS rešila, bilo je ukupno 1.393, a osim na banke, odnosile su se i na društva za osiguranja, davaoce finansijskog lizinga, dobrovoljne penzijske fondove.
Najviše žalbi, 62,3 odsto, odnosilo se na postupanje banaka, 37,3 odsto na društva za osiguranje, 0,2 na davaoce finansijskog lizinga, a po 0,1 odsto na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima. Rešeno je 519 pritužbi korisnika na postupanje društava za osiguranje, a najveći broj ovih pritužbi se odnosio na auto-odgovornost - 35,6 odsto i osiguranje od posledica nesrećnog slučaja - 19,7 odsto. Primljeno je 75 predloga za posredovanje, a strane u postupku posredovanja prihvatile su 13 predloga.