https://lat.sputnikportal.rs/20210827/fejt-i-branko--ljubavna-prica-britanske-hamronikasice-i-romskog-violniste-na-otvaranju-beldoksa-1129264308.html
„Fejt i Branko“ – Ljubavna priča britanske harmonikašice i romskog violniste na otvaranju Beldoksa
„Fejt i Branko“ – Ljubavna priča britanske harmonikašice i romskog violniste na otvaranju Beldoksa
Sputnik Srbija
Četrnaesti Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldoks biće otvoren 9. septembra premijernom projekcijom muzičkog dokumentarca „Fejt i Branko“ rediteljke... 27.08.2021, Sputnik Srbija
2021-08-27T14:16+0200
2021-08-27T14:16+0200
2021-08-27T14:53+0200
kultura
beldoks
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/08/1b/1129264229_0:0:1920:1080_1920x0_80_0_0_fc7d69241655773630a24dfe61784c19.jpg
To je priča o dvoje ljudi koji se srećno zaljube jedno u drugo, a onda su primorani da plove kroz prostor u kojem ljudi ne govore istim jezicima. Fejt ne govori ni srpski, ni romski, ljudi iz njenog okruženja govore romski, srpski ne baš tako dobro, a engleski ne govore uopšte. Film je sniman godinama, vrlo je zabavan i prijemčiv za publiku, jer je veoma životan“, kaže u razgovoru za Sputnjik selektor Beldoksa Igor Stanojević.Prema njegovim rečima, film će biti prikazan u bioskopu na otvorenom, u amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije, gde će se održavati i druge festivalske projekcije.Više od 120 dokumentaraca iz celog svetaPublika Beldoksa će do 16. septembra biti u prilici da pogleda više od 120 dokumentaraca, među kojima će sedam ostvarenja biti prikazano u domaćem, a 11 u međunarodnom takmičarskom programu.Filmovi će se prikazivati i na terasi Art bioskopa Kolarac, u Jugoslovenskoj kinoteci, Muzeju Jugoslovenske kinoteke, Domu omladine Beograda, Dvorani kulturnog centra Beograda, Muzeju savremene umetnosti Beograda i bioskopu „Fontana“.Sedam filmova u domaćem takmičarskom programuDomaći takmičarski program će predstaviti sedam najnovijih dokumentarnih ostvarenja nastalih u srpskoj kinematografiji ili u koprodukciji sa zemljama iz regiona, Evrope i sveta. Dva od ovih sedam filmvova imala su svetske premijere na prestižnim filmskim smotrama, napominje Stanojević.Film „Pejzaži otpora“ (Landscapes of Resistance) Marte Popivode koji je prikazan u takmičarskom programu festivala u Roterdamu, a beleži putovanje kroz sećanja 97-godišnje Sonje, jedne od prvih partizanki u Jugoslaviji, koja je bila i među vođama pokreta otpora u Aušvicu. Iz takmičarske selekcije “East of the West” festivala u Karlovim Varima stiže konceptualni dokumentarac „Koreni“ Tee Lukač.„Filmove za srpski takmičarski program smo birali prema njihovom kvalitetu, a tek kad smo podvukli crtu, mogli smo da sagledamo neke tendencije i interesantna poklapanja. Dobar deo ovih dokumentaraca predstavljaju male, intimne priče. Te male priče su nešto što je postalo pristupačno zahvljaljujući digitalnim tehnikama snimanja. Ljudi ponekad misle da je nešto u njihovom okruženju interesantno, ali ne veruju da će dobiti neku institucionalnu podršku, ali sada već postoji istorijat filmova koji su bili vrlo uspešni, ne samo u smislu nagrada, nego i u kreativnom smislu“, napominje Stanojević.Srpski film će posebno mesto imati i u programu „Beldocs Industry“, gde će međunarodnim filmskim profesionalcima, agentima prodaje, distributerima, producentima, predstavnicima televizija i drugih evropskih festivala biti predstavljeni domaći dokumentarni projekti u razvoju.Raznovrstan međunarodni dokumentarni programU međunarodnom takmičarskom programu Beldoksa biće prikazano 11 filmova koji dolaze iz svih delova sveta, od dalekog severa Rusije i tamošnjeg „Belosvetskog otpada“ (Beaumonde Scrapping / Čermet) Nikolaja N. Viktorova, o uzavreloj borbi za sekundarne sirovine, preko slike propadanja jedne zajednice u portugalskom filmu „Naša zemlja, naš oltar“ (Our Land, Our Altar) Andreje Guiomara, do vizuelno upečatljivog argentinskog filma „Ski“ Manka La Banke koji slika svu kompleksnost sudara tradicionalnih legendi, kolonijalizma i pomodarstva u Južnoj Americi.„Mislim da je takmičarski program, kako smo ga koncipirali u proteklih nekoliko godina, posvećen najsmelijim filmovima koje smo bili u prilici da vidimo na festivalima, ili su nam stavljeni na uvid. Veoma mi je drago što su estetike tih filmova vrlo raznorodne i kreću se od filmova u kojima se pojavljuju čak i elementi horora i naučne fantastike, kao u dokumentarcu 'Ski', do potpuno drugačijih, opservativnih, estetizovanih pristupa, kao u filmu 'Naša zemlja, naš oltar'“, kaže Stanojević.Ove godine Beldoks priređuje i program „Fokus na ukrajinsku dokumentaristiku“, u okviru kojeg će biti prikazana četiri filma savremenih ukrajinskih autorki, posvećena kulturi, društvu i svakodnevici u ovoj zemlji, bez udubljivanja u njene dnevno-političke teme.Mihail Gorbačov izblizaMeđu zanimljivim naslovima je dokumentarac o bivšem sovjetskom lideru Mihailu Gorbačovu „Gorbačov. Raj“ (Gorbatchev. Heaven) u režiji Vitalija Manskog, koji je, prema Stanojevićevim rečima, jedan iskren i topao portet ostarelog čoveka, koji stoji pred gledaocima sa svim svojim manama i vrlinama, svakodnevnim brigama i problemima, daleko od profesionalne političke karijere.Naš sagovornik je izdvojio i dokumentarac „Gradska skupština“ (City Hall) Fredrika Vajzmana koji je u svojoj desetoj deceniji života odlučio da snimi četvoroipočasovni film o administraciji gradonačelnika Bostona Martija Džej Volša.„Vajzman je možda i najveći živi dokumentarista, čovek koji je kao retko ko drugi postavio temelje sinema veritea i opservacionog filma bez ikakvog uplitanja. Ranije je snimio film o Njujorškoj biblioteci, o Britanskoj nacionalnoj galeriji, a u ovom slučaju se bavi kancelarijom gradonačelnika Bostona“, kaže Stanojević.Muzičke legende na velikom platnuJedna od festivalskih poslastica je i američki film „Dejvid Birn: Američka utopija“ (David Byrne’s American Utopia) u režiji čuvenog sineaste Spajka Lija, koji prati brodvejsku izvedbu čuvenog šou-programa kantautora Dejvida Birna.To, kako je istakao Stanojević, nije samo puka predstava, već pravo umetničko delo, pažljivo režirano, protkano kritikom modernog društva i poretka koja podstiče publiku na razmišljanje.Ljubitelje muzike i vizije benda „Pink Flojd“ obradovaće dokumentarac „Rodžer Voters: Mi + Oni“ u zajedničkoj režiji Šona Evansa i samog Rodžera Votersa, jednog od osnivača čuvenog benda. Dokumentarac predstavlja audio-vizuelni zapis svetske turneje tokom koje je Voters za 20 meseci održao 157 nastupa, pred više od 2,3 miliona ljudi širom sveta.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Valentina Bulatović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
Valentina Bulatović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/08/1b/1129264229_240:0:1680:1080_1920x0_80_0_0_6bc36857bcd9d8cfb9500e1faba69c93.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Valentina Bulatović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/02/1120700245_0:187:1001:1187_100x100_80_0_0_37170fb301eb063b5225adce9fa586e9.jpg
kultura, beldoks
„Fejt i Branko“ – Ljubavna priča britanske harmonikašice i romskog violniste na otvaranju Beldoksa
14:16 27.08.2021 (Osveženo: 14:53 27.08.2021) Četrnaesti Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldoks biće otvoren 9. septembra premijernom projekcijom muzičkog dokumentarca „Fejt i Branko“ rediteljke Ketrin Hart, intimnom pričom o ljubavi i odnosu dvoje muzičara, britanske harmonikašice Fejt Eliot i romskog violiniste Branka Ristića.
To je priča o dvoje ljudi koji se srećno zaljube jedno u drugo, a onda su primorani da plove kroz prostor u kojem ljudi ne govore istim jezicima. Fejt ne govori ni srpski, ni romski, ljudi iz njenog okruženja govore romski, srpski ne baš tako dobro, a engleski ne govore uopšte. Film je sniman godinama, vrlo je zabavan i prijemčiv za publiku, jer je veoma životan“, kaže u razgovoru za Sputnjik selektor
Beldoksa Igor Stanojević.
Prema njegovim rečima, film će biti prikazan u bioskopu na otvorenom, u amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije, gde će se održavati i druge festivalske projekcije.
Više od 120 dokumentaraca iz celog sveta
Publika Beldoksa će do 16. septembra biti u prilici da pogleda više od 120 dokumentaraca, među kojima će sedam ostvarenja biti prikazano u domaćem, a 11 u međunarodnom takmičarskom programu.
Filmovi će se prikazivati i na terasi Art bioskopa Kolarac, u Jugoslovenskoj kinoteci, Muzeju Jugoslovenske kinoteke, Domu omladine Beograda, Dvorani kulturnog centra Beograda, Muzeju savremene umetnosti Beograda i bioskopu „Fontana“.
Sedam filmova u domaćem takmičarskom programu
Domaći takmičarski program će predstaviti sedam najnovijih dokumentarnih ostvarenja nastalih u srpskoj kinematografiji ili u koprodukciji sa zemljama iz regiona, Evrope i sveta. Dva od ovih sedam filmvova imala su svetske premijere na prestižnim filmskim smotrama, napominje Stanojević.
Film „Pejzaži otpora“ (Landscapes of Resistance) Marte Popivode koji je prikazan u takmičarskom programu festivala u Roterdamu, a beleži putovanje kroz sećanja 97-godišnje Sonje, jedne od prvih partizanki u Jugoslaviji, koja je bila i među vođama pokreta otpora u Aušvicu. Iz takmičarske selekcije “East of the West” festivala u Karlovim Varima stiže konceptualni dokumentarac „Koreni“ Tee Lukač.
„Filmove za srpski takmičarski program smo birali prema njihovom kvalitetu, a tek kad smo podvukli crtu, mogli smo da sagledamo neke tendencije i interesantna poklapanja. Dobar deo ovih dokumentaraca predstavljaju male, intimne priče. Te male priče su nešto što je postalo pristupačno zahvljaljujući digitalnim tehnikama snimanja. Ljudi ponekad misle da je nešto u njihovom okruženju interesantno, ali ne veruju da će dobiti neku institucionalnu podršku, ali sada već postoji istorijat filmova koji su bili vrlo uspešni, ne samo u smislu nagrada, nego i u kreativnom smislu“, napominje Stanojević.
Srpski film će posebno mesto imati i u programu „Beldocs Industry“, gde će međunarodnim filmskim profesionalcima, agentima prodaje, distributerima, producentima, predstavnicima televizija i drugih evropskih festivala biti predstavljeni domaći dokumentarni projekti u razvoju.
Raznovrstan međunarodni dokumentarni program
U međunarodnom takmičarskom programu Beldoksa biće prikazano 11 filmova koji dolaze iz svih delova sveta, od dalekog severa Rusije i tamošnjeg „Belosvetskog otpada“ (Beaumonde Scrapping / Čermet) Nikolaja N. Viktorova, o uzavreloj borbi za sekundarne sirovine, preko slike propadanja jedne zajednice u portugalskom filmu „Naša zemlja, naš oltar“ (Our Land, Our Altar) Andreje Guiomara, do vizuelno upečatljivog argentinskog filma „Ski“ Manka La Banke koji slika svu kompleksnost sudara tradicionalnih legendi, kolonijalizma i pomodarstva u Južnoj Americi.
„Mislim da je takmičarski program, kako smo ga koncipirali u proteklih nekoliko godina, posvećen najsmelijim filmovima koje smo bili u prilici da vidimo na festivalima, ili su nam stavljeni na uvid. Veoma mi je drago što su estetike tih filmova vrlo raznorodne i kreću se od filmova u kojima se pojavljuju čak i elementi horora i naučne fantastike, kao u dokumentarcu 'Ski', do potpuno drugačijih, opservativnih, estetizovanih pristupa, kao u filmu 'Naša zemlja, naš oltar'“, kaže Stanojević.
Ove godine Beldoks priređuje i program „Fokus na ukrajinsku dokumentaristiku“, u okviru kojeg će biti prikazana četiri filma savremenih ukrajinskih autorki, posvećena kulturi, društvu i svakodnevici u ovoj zemlji, bez udubljivanja u njene dnevno-političke teme.
Među zanimljivim naslovima je dokumentarac o bivšem sovjetskom lideru Mihailu Gorbačovu „Gorbačov. Raj“ (Gorbatchev. Heaven) u režiji Vitalija Manskog, koji je, prema Stanojevićevim rečima, jedan iskren i topao portet ostarelog čoveka, koji stoji pred gledaocima sa svim svojim manama i vrlinama, svakodnevnim brigama i problemima, daleko od profesionalne političke karijere.
Naš sagovornik je izdvojio i dokumentarac „Gradska skupština“ (City Hall) Fredrika Vajzmana koji je u svojoj desetoj deceniji života odlučio da snimi četvoroipočasovni film o administraciji gradonačelnika Bostona Martija Džej Volša.
„Vajzman je možda i najveći živi dokumentarista, čovek koji je kao retko ko drugi postavio temelje sinema veritea i opservacionog filma bez ikakvog uplitanja. Ranije je snimio film o Njujorškoj biblioteci, o Britanskoj nacionalnoj galeriji, a u ovom slučaju se bavi kancelarijom gradonačelnika Bostona“, kaže Stanojević.
Muzičke legende na velikom platnu
Jedna od festivalskih poslastica je i američki film „Dejvid Birn: Američka utopija“ (David Byrne’s American Utopia) u režiji čuvenog sineaste Spajka Lija, koji prati brodvejsku izvedbu čuvenog šou-programa kantautora Dejvida Birna.
To, kako je istakao Stanojević, nije samo puka predstava, već pravo umetničko delo, pažljivo režirano, protkano kritikom modernog društva i poretka koja podstiče publiku na razmišljanje.
Ljubitelje muzike i vizije benda
„Pink Flojd“ obradovaće dokumentarac
„Rodžer Voters: Mi + Oni“ u zajedničkoj režiji Šona Evansa i samog Rodžera Votersa, jednog od osnivača čuvenog benda. Dokumentarac predstavlja audio-vizuelni zapis svetske turneje tokom koje je Voters za 20 meseci održao 157 nastupa, pred više od 2,3 miliona ljudi širom sveta.