https://lat.sputnikportal.rs/20210820/fejsbuk-rasparcavanje-monopol-1128617964.html
Gigant ponovo na udaru: Od „Fejsbuka“ se traži – rasparčavanje
Gigant ponovo na udaru: Od „Fejsbuka“ se traži – rasparčavanje
Sputnik Srbija
Američka Federalna komisija za trgovinu ponovo je pokrenula postupak protiv „Fejsbuka“, navodeći da kompanija treba da bude rasparčana i primorana da proda... 20.08.2021, Sputnik Srbija
2021-08-20T16:59+0200
2021-08-20T16:59+0200
2022-08-07T18:18+0200
svet
vocap
amerika
monopol
sad
instagram
fejsbuk
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/04/1123775205_0:258:2621:1732_1920x0_80_0_0_de2136e3bab61b703cd2b17a8ecd41db.jpg
Revidirana žalba tvrdi da „Fejsbuk“ ima monopol nad društvenim mrežama u SAD, kao i da kompanija ima praksu gušenja konkurencije.Žalba je delimično redaktovana (prim. prev. redaktovanje – proces uređivanja dokumenta radi prikrivanja ili uklanjanja poverljivih informacija pre otkrivanja ili objavljivanja) u odnosu na prethodnu, a Federalna komisija za trgovinu (FTC) traži da ostane zapečaćena 10 dana dok ne počne proces.FTC i antimonopolski organi negoduju zbog veličine i moći „Fejsbuk“ imperije, kao i načina na koji posluje i onemogućava konkurenciju kupujući kompanije u razvoju.Pravnici FTC-a tvrde da je „Fejsbuk“ dosledan toj strategiji, prateći razvoj rivala i kupujući ih pre nego što mogu da postanu pretnja.Te kupovine uključuju i „Instagram“ i „Vacap“, koji danas čine veliki deo kompanije „Fejsbuk“.Zakerberg veoma aktivno traži način da integriše te tri aplikacije, pod parolom lakoće korišćenja, ali kritičari tvrde da bi takvo tehnološko objedinjavanje učinilo težim posao regulatora da rasparčaju tri aplikacije.Monopol i aktivno gušenje konkurencijeFTC optužuje „Fejsbuk“ za monopol na tržištu društvenih mreža u SAD, zato što kontroliše i „Fejsbuk“ i „Instagram“. Jedini suparnik na tom polju je „Snepčet“, koji ima daleko manje korisnika od svake od pometutih mreža.„Fejsbuk“ se takođe optužuje da nastavlja da model kupovine konkurencije, pomoću čega stvara defakto zaštitni šanac oko svog monopola nad društvenim mrežama, piše „Indipendent“, a prenosi RTS.Upozorava se i da će kompanija nastaviti sa tom praksom ukoliko ne bude zaustavljena.U zaključku, FTC traži da „Fejsbuk“ proda svoje delove, uključujući „Instagram“ i „Vacap“, kako bi se osigurala zdrava konkurencija. Zahteva se i da se „Fejsbuku“ zabrane slične kupovine u budućnosti, odnosno da se zahteva obavezna provera budućih kupovina manjih kompanija.Pročitajte još:
amerika
sad
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/04/1123775205_292:0:2621:1747_1920x0_80_0_0_a191829ea73ef07dd1eee624db2d0852.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
fejsbuk, facebook, monopol, monopoly
fejsbuk, facebook, monopol, monopoly
Gigant ponovo na udaru: Od „Fejsbuka“ se traži – rasparčavanje
16:59 20.08.2021 (Osveženo: 18:18 07.08.2022) Američka Federalna komisija za trgovinu ponovo je pokrenula postupak protiv „Fejsbuka“, navodeći da kompanija treba da bude rasparčana i primorana da proda „Instagram“ i „Vacap“.
Revidirana žalba tvrdi da „Fejsbuk“ ima monopol nad društvenim mrežama u SAD, kao i da kompanija ima praksu gušenja konkurencije.
Žalba je delimično redaktovana (prim. prev. redaktovanje – proces uređivanja dokumenta radi prikrivanja ili uklanjanja poverljivih informacija pre otkrivanja ili objavljivanja) u odnosu na prethodnu, a Federalna komisija za trgovinu (FTC) traži da ostane zapečaćena 10 dana dok ne počne proces.
FTC i antimonopolski organi negoduju zbog veličine i moći „Fejsbuk“ imperije, kao i načina na koji posluje i onemogućava konkurenciju kupujući kompanije u razvoju.
Slučaj se zasniva na imejlu Marka Zakerberga, koji je 2008. godine poslat menadžmentu, a u kojem se navodi „da je bolje kupovati nego se nadmetati“.
Pravnici FTC-a tvrde da je „Fejsbuk“ dosledan toj strategiji, prateći razvoj rivala i kupujući ih pre nego što mogu da postanu pretnja.
Te kupovine uključuju i „Instagram“ i „Vacap“, koji danas čine veliki deo kompanije „Fejsbuk“.
Zakerberg veoma aktivno traži način da integriše te tri aplikacije, pod parolom lakoće korišćenja, ali kritičari tvrde da bi takvo tehnološko objedinjavanje učinilo težim posao regulatora da rasparčaju tri aplikacije.
Monopol i aktivno gušenje konkurencije
FTC optužuje „Fejsbuk“ za monopol na tržištu društvenih mreža u SAD, zato što kontroliše i „Fejsbuk“ i „Instagram“. Jedini suparnik na tom polju je „Snepčet“, koji ima daleko manje korisnika od svake od pometutih mreža.
„Fejsbuk“ se takođe optužuje da nastavlja da model kupovine konkurencije, pomoću čega stvara defakto zaštitni šanac oko svog monopola nad društvenim mrežama
, piše „Indipendent“, a
prenosi RTS.
Upozorava se i da će kompanija nastaviti sa tom praksom ukoliko ne bude zaustavljena.
U zaključku, FTC traži da „Fejsbuk“ proda svoje delove, uključujući „Instagram“ i „Vacap“, kako bi se osigurala zdrava konkurencija. Zahteva se i da se „Fejsbuku“ zabrane slične kupovine u budućnosti, odnosno da se zahteva obavezna provera budućih kupovina manjih kompanija.