https://lat.sputnikportal.rs/20210807/da-li-ce-bankomati-zameniti-bankarske-sluzbenike-1128262132.html
Da li će bankomati zameniti bankarske službenike
Da li će bankomati zameniti bankarske službenike
Sputnik Srbija
Mašine preuzimaju sve više poslova, pa je tako i u bankarskom sektoru, gde se sve više insistira na podizanju novca na bankomatima, umesto na šalterima. To je... 07.08.2021, Sputnik Srbija
2021-08-07T14:57+0200
2021-08-07T14:57+0200
2021-08-25T11:37+0200
ekonomija
srbija – ekonomija
banke i berza
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/08/07/1128262027_0:57:1920:1137_1920x0_80_0_0_2a47f236d75b197aa9b0af4600eaa588.jpg
List „Politika“ prenosi iskustvo jednog čitaoca koji je bio iznenađen kada je čuo da će novac u „Rajfajzen banci“ ubuduće mahom morati da podiže na bankomatu, jer se znatno smanjuje broj šaltera za isplatu gotovine.On je, kako je naveo, obavešten da neće moći još dugo u svojoj ekspozituri da podiže novac na šalteru nego isključivo na bankomatu. Kada je rekao da nema karticu i da je ne želi, već da insistira da po starom modelu uzima novac, objasnili su mu da će onda morati da ide u neku drugu poslovnicu u kojoj će moći da podiže sredstva kod bankarske službenice.U „Rajfajzen banci“ navode da će oni klijentima koji insistiraju da transakcije obavljaju isključivo na blagajnama, uvek omogućiti i takvu opciju u određenom broju poslovnica u gradovima u kojima imaju više filijala.U mestima u kojima imaju samo jednu ekspozituru, blagajna će biti na raspolaganju korisnicima samo određeni deo radnog vremena. Osnovna razlika u odnosu na klasičan koncept bankarstva je izmeštanje transakcija na višenamenske uređaje i elektronske kanale, kako bi zaposleni u banci mogli da se posvete potrebama klijenata koje zahtevaju više vremena, bilo da je reč o gotovinskim ili stambenim kreditima ili da se razmišlja o ulaganju u privatnu penziju…„Pri tome, svaka naša poslovnica po novom konceptu ima takozvanu 24-časovnu zonu, kojoj klijent može da pristupi i van radnog vremena ekspoziture, što mu obezbeđuje dodatnu sigurnost, posebno kod podizanja ili uplate veće sume novca“, ističu u „Rajfajzen banci“.Klijentima koji imaju rezerve prema novom načinu obavljanja transakcija savetuju da nastavi da dolazi u poslovnicu tokom radnog vremena, kako bi sa svojim bankarem obavio transakciju bilo na bankomatu, bilo na svom mobilnom telefonu, sve dok ne postane siguran i sposoban za samostalno korišćenje elektronskog bankarstva.Za korisnike koji pripadaju starijim generacijama, kao i za sve ostale, omogućena je opciju promene pina na bankomatima u ovoj banci i višenamenskim uređajima. Tako na veoma prost način, kao i uz pomoć bankara ukoliko je potrebno, mogu da se opredele za pin koji će lako pamtiti, napominju u banci.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/08/07/1128262027_163:0:1870:1280_1920x0_80_0_0_81bd5118fa07bc0fb395c5ad5a294c9a.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
podizanje novca na bankomatima, bankarski sektor, banke, novac, šalteri, penzije, penzioneri, bankomat, novac, banka, podizanje novca na bankomatima, bankarski sektor, banke, novac, šalteri, penzije, penzioneri, bankomat, novac, banka
podizanje novca na bankomatima, bankarski sektor, banke, novac, šalteri, penzije, penzioneri, bankomat, novac, banka, podizanje novca na bankomatima, bankarski sektor, banke, novac, šalteri, penzije, penzioneri, bankomat, novac, banka
Da li će bankomati zameniti bankarske službenike
14:57 07.08.2021 (Osveženo: 11:37 25.08.2021) Mašine preuzimaju sve više poslova, pa je tako i u bankarskom sektoru, gde se sve više insistira na podizanju novca na bankomatima, umesto na šalterima. To je pokrenulo pitanje — da li će bankomati u potpunosti zameniti bankarske službenike i šta će biti s penzionerima koji mahom stoje u redu da bi podigli penziju da im aparat ne bi „pojeo” karticu.
List „Politika“
prenosi iskustvo jednog čitaoca koji je bio iznenađen kada je čuo da će novac u „Rajfajzen banci“ ubuduće mahom morati da podiže na
bankomatu, jer se znatno smanjuje broj šaltera za isplatu gotovine.
On je, kako je naveo, obavešten da neće moći još dugo u svojoj ekspozituri da podiže novac na šalteru nego isključivo na bankomatu. Kada je rekao da nema karticu i da je ne želi, već da insistira da po starom modelu uzima novac, objasnili su mu da će onda morati da ide u neku drugu poslovnicu u kojoj će moći da podiže sredstva kod bankarske službenice.
U „Rajfajzen banci“ navode da će oni klijentima koji insistiraju da transakcije obavljaju isključivo na blagajnama, uvek omogućiti i takvu opciju u određenom broju poslovnica u gradovima u kojima imaju više filijala.
U mestima u kojima imaju samo jednu ekspozituru, blagajna će biti na raspolaganju korisnicima samo određeni deo radnog vremena. Osnovna razlika u odnosu na klasičan koncept bankarstva je izmeštanje transakcija na višenamenske uređaje i elektronske kanale, kako bi zaposleni u banci mogli da se posvete potrebama klijenata koje zahtevaju više vremena, bilo da je reč o gotovinskim ili stambenim kreditima ili da se razmišlja o ulaganju u privatnu penziju…
Kako dodaju, na višenamenskim uređajima (modernim bankomatima) moguće je izvršiti većinu gotovinskih transakcija, kako isplata i uplata u dve valute — dinarima i evrima, tako i bezgotovinska plaćanja računa, uplate na račune u drugoj banci, menjačke poslove, prenose između dva računa, kao i izmirenje kredita i kreditnih kartica kako u gotovini, tako i prenosom sredstava sa tekućeg računa.
„Pri tome, svaka naša poslovnica po novom konceptu ima takozvanu 24-časovnu zonu, kojoj klijent može da pristupi i van radnog vremena ekspoziture, što mu obezbeđuje dodatnu sigurnost, posebno kod podizanja ili uplate veće sume novca“, ističu u „Rajfajzen banci“.
Klijentima koji imaju rezerve prema novom načinu obavljanja transakcija savetuju da nastavi da dolazi u poslovnicu tokom radnog vremena, kako bi sa svojim bankarem obavio transakciju bilo na bankomatu, bilo na svom mobilnom telefonu, sve dok ne postane siguran i sposoban za samostalno korišćenje elektronskog bankarstva.
Za korisnike koji pripadaju starijim generacijama, kao i za sve ostale, omogućena je opciju promene pina na bankomatima u ovoj banci i višenamenskim uređajima. Tako na veoma prost način, kao i uz pomoć bankara ukoliko je potrebno, mogu da se opredele za pin koji će lako pamtiti, napominju u banci.
Sve o domaćoj i svetskoj ekonomiji