Ruski naučnici pripremaju biočip za testiranje na kovid

© Sputnik / Vladimir Pesnя / Uđi u bazu fotografijaLaboratorija Istraživačkog centra za epidemiologiju i mikrobiologiju "Gamaleja" Ministarstvo zdravlja Rusije
Laboratorija Istraživačkog centra za epidemiologiju i mikrobiologiju Gamaleja Ministarstvo zdravlja Rusije - Sputnik Srbija, 1920, 19.07.2021
Ruska služba za fitosanitarni nadzor (Rospotrebnadzor) počela je rad na razvoju biočipa za testiranje virusa korona, saopšteno je na sajtu kompanije.
Rospotrebnadzor je objavio rezultate kompleksnog istraživanja kovida koje je rađeno na Nižegorodskom institutu epidemiologije i mikrobiologije „Blohina“.

„U toku su radovi na stvaranju prototipa biočipa za indikaciju aktuelnih patogena pneumonije, uključujući i virus SARS-KoV-2. Plan je da se okarakterišu regionalne odlike etiološke strukture pneumonije, odnosno njeno poreklo i uzroci, pomoću koje će biti napravljen prototip DNK biočipa“, navodi se u saopštenju.

Izrada brzih testova za virus korona u laboratoriji Skolkovo u Moskvi - Sputnik Srbija, 1920, 02.06.2021
Ruski naučnici prave „brze“ testove za otkrivanje pet opasnih infekcija
Istraživanje razvoja biočipova za testiranje virusa korona se odvija i na Inženjerskom centru mikrotehnologije i dijagnostike na Elektrotehničkom fakultetu u Sankt Peterburgu „LETI“. U ovom centru se već nekoliko godina istražuju i razvijaju multimodalni biosenzori za brzo otkrivanje biomarkera, virusa i mikroorganizama, uključujući biomarkernu dijagnostiku akutnog infarkta miokarda, stresa i brzu dijagnostiku virusa korona SARS-KoV-2 pomoću peptida.
Napravljena je naučna i tehnološka osnova za biočipove u cilju identifikacije patogena i testiranje njihove rezistencije na antibiotike.
U istraživanju učestvuje Naučni istraživački institut (NII) Ministarstva zdravlja Rusije, NII čistih biopreparata i NII epidemiologije i mikrobiologije „Paster“ iz Sankt Peterburga.
Sve o Rusiji pročitajte ovde.