Uskoro 200 na sat brzom prugom od Beograda do Novog Sada

© Foto : Ministarstvo građevinarstva saobraćaja i infrastruktureŽeleznička stanica Zemun na deonici brze pruge Beograd Centar–Stara Pazova.
Železnička stanica Zemun na deonici brze pruge Beograd Centar–Stara Pazova. - Sputnik Srbija, 1920, 18.07.2021
Pratite nas
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da radovi na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad dobro napreduju, najavivši da će ona u komercijalnu upotrebu biti puštena u februaru sledeće godine.
Momirović je, zajedno sa vršiocem dužnosti generalnog direktora Infrastrukture železnice Srbije Nebojšom Šurlanom i v.d. pomoćnika ministra za železnicu Anitom Dimovski, obišao radove na izgradnji nove železničke stanice u Zemunu i tom prilikom istakao da će rokovi biti ispoštovani, a da će se od kraja septembra raditi testovi.
„Približavamo se samom kraju brze pruge Beograd-Novi Sad, prvog dela budućeg koridora od Beograda do Budimpešte. Mehanizacije je ključna, ušli smo u elektro radove i sigurnosne radove. Stanica napreduje dobro, kao i svih šest stanica na trasi od Beograda do Novog Sada. Kraj uvek može da se razvuče, a to ne smemo da dozvolimo“, kazao je Momirović.
Ministar očekuje da će radovi na pruzi Novi Sad-Subotica krenuti u punom kapacitetu krajem septembra ili početkom oktobra.

Radi se u tri smene

Predstavnici izvođača radova kineske kompanije CRI istakli su da se, zbog zgusnutih rokova, radi u tri smene, a da se, zbog vremenskih uslova, veći deo posla obavlja noću.
Oni su napomenuli da se najveći deo posla oko izgradnje pruge ne vidi, jer ga rade softverski inženjeri u Kini.
Novi Sad - Sputnik Srbija, 1920, 11.05.2021
Momirović: Beograd i Novi Sad će se spojiti, imaćemo praktično jedan grad
Reč je o programima Sistema signalne sigurnosti i Sistema elektronske kontrole, bez kojih brze pruge ne mogu da funkcionišu.
Direktor projekta za nadzor „Dojče Ban“, firme koja kontroliše radove na pruzi, Janko Kovljenić kaže da su radovi u proteklih deset meseci, otkako je njegova firma uključena u nadzor, značajno ubrzani u odnosu na početak.
„Saobraćaj se odvija po levom koloseku od aprila meseca ove godine, a sada je u planu da se pusti deo desnog koloseka koji se završava, pošto je pruga podeljena u dva segmenta. Prvi je deo od Beograda do Batajnice, ima dva koloseka i predviđen je za manje brzine. Od Batajnice do Stare Pazove postoje četiri koloseka, od kojih su dva za velike brzine, prema Novom Sadu, do 200 kilometara na sat“, kazao je on.
Kako je rekao, na tom delu se trenutno intenzivno radi, a posebno na drenaži stanica i ostalih delova donjeg stroja, dok su radovi na gornjem sloju realizovani 60 odsto.
Naveo je da su radovi u delu od Prokopa do Batajnice 95 odsto završeni i da očekuje vrlo brzo završne radove na puštanju desnog koloseka u saobraćaj, preneo je Tanjug.
Tunel Čortanovci - Sputnik Srbija, 1920, 25.04.2021
Vozom 200 na sat: Kako izgleda prvi tunel bez zastora i najduži železnički vijadukt u Srbiji /video/
„Stanične zgrade su u funkciji i one su 70 odsto završene. Imamo četiri velika nadvožnjaka na kojima se radi intenzivno i nema vanrednih zastoja u realizaciji, tako da očekujemo da će radovi biti završeni u predviđenom vremenskom periodu, posle čega slede dinamička ispitivanja koloseka i probne vožnje, tako da bi se do kraja februara naredne godine saobraćaj trebalo potpuno normalno da se odvija”, rekao je Kovljenić.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala