https://lat.sputnikportal.rs/20210709/bmv-i-folksvagen-kaznjeni-sa-milijardu-dolara-zbog-tajne-seme-1125875211.html
BMV i „Folksvagen“ kažnjeni sa milijardu dolara zbog „tajne šeme“
BMV i „Folksvagen“ kažnjeni sa milijardu dolara zbog „tajne šeme“
Sputnik Srbija
Evropska komisija tvrdi da su kompanije BMV i „Folksvagen“ dogovorili ograničavanje uvođenja novih tehnologija za smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova i... 09.07.2021, Sputnik Srbija
2021-07-09T10:20+0200
2021-07-09T10:20+0200
2021-08-26T03:14+0200
folksvagen
bmv
automobili
kazna
društvo
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112106/36/1121063683_0:100:1921:1180_1920x0_80_0_0_e9b1c3ba6177ad9bd6e5e0dec9557b29.jpg
Evropska komisija je saopštila da su veliki nemački proizvođači automobila prekršili pravila Evropske unije o konkurentnom pravu ograničavanjem konkurencije na polju unapređenja tehnologije za emisiju čistijih izduvnih gasova kod novih dizel automobila, prenosi RTS.Komisija je kaznila BMV i „Folksvagen“ Grupu sa 875 miliona evra (milijardu dolara). Šefica antitrustovske politike EU, Margreta Vestager, rekla je da su „Dajmler“, BMV, „Folksvagen“, „Audi“ i „Porše“ posedovali tehnologiju za smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova i iznad onoga što je zakonski propisano po standardima Evropske unije i dogovorili se da ograniče upotrebu te tehnologije.„Folksvagen“ grupa, koja poseduje „Audi“ i „Porše“, mora da plati blizu 500 miliona evra, a BMV blizu 375 miliona evra.Vestagerova dodaje da su ovim dogovorom i izbegavanjem konkurencije u pogledu unapređenja tehnologije potrošačima uskraćene mogućnosti da kupuju automobile koji će proizvoditi manje zagađenja.„Današnja odluka svedoči o tome kako legitimna tehnička saradnja može da krene u pogrešnom pravcu“, naglasila je Vestagerova.„Dajmler“ nije kažnjen jer je Komisiji otkrio detalje o ovom tehničkom sporazumu i sarađivao je u istrazi.Oko koje tehnologije su se sporazumeli proizvođači automobilaKazne koje je Evropska komisija izrekla proizvođačima automobila povezane su sa razvojem tehnologije poznate kao Selektivna katalitička redukcija (Selective Catalytic Reduction - SCR), kod koje se u izduvni sistem automobila dodaje "AdBlue" ili urea kako bi se smanjila emisija azotnih oksida. Još u aprilu 2019. godine proizvođači automobila su bili upozoreni da Komisija istražuje takozvanu „tajnu šemu“ o ograničavanju tehnoloških unapređenja od 2006. do 2014. godine koji krše antimonopolska pravila Evropske unije.„Kompanije mogu da sarađuju na mnogo načina da bi poboljšale kvalitet svojih proizvoda. Međutim, pravila konkurencije EU ne dozvoljavaju im da se dogovore upravo suprotno: da ne poboljšavaju svoje proizvode, niti da se takmiče u kvalitetu“, rekla je Margaret Vestager još 2019. godine.
https://lat.sputnikportal.rs/20210620/prekretnica-za-automobilsku-industriju-radikalan-potez-audija-1125697723.html
https://lat.sputnikportal.rs/20210601/koje-automobilske-marke-su-najpouzdanije-video-1125495972.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112106/36/1121063683_106:0:1813:1280_1920x0_80_0_0_16295beb362c992ee34dcbe92fe961df.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
folksvagen, bmv, automobili, kazna, društvo
folksvagen, bmv, automobili, kazna, društvo
BMV i „Folksvagen“ kažnjeni sa milijardu dolara zbog „tajne šeme“
10:20 09.07.2021 (Osveženo: 03:14 26.08.2021) Evropska komisija tvrdi da su kompanije BMV i „Folksvagen“ dogovorili ograničavanje uvođenja novih tehnologija za smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova i kaznila je proizvođače automobila sa milijardu dolara.
Evropska komisija je saopštila da su veliki nemački proizvođači automobila prekršili pravila Evropske unije o konkurentnom pravu ograničavanjem konkurencije na polju unapređenja tehnologije za emisiju čistijih izduvnih gasova kod novih dizel automobila,
prenosi RTS.
Komisija je kaznila BMV i „Folksvagen“ Grupu sa 875 miliona evra (milijardu dolara).
Šefica antitrustovske politike EU, Margreta Vestager, rekla je da su „Dajmler“, BMV, „Folksvagen“, „Audi“ i „Porše“ posedovali tehnologiju za smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova i iznad onoga što je zakonski propisano po standardima Evropske unije i dogovorili se da ograniče upotrebu te tehnologije.
„Folksvagen“ grupa, koja poseduje „Audi“ i „Porše“, mora da plati blizu 500 miliona evra, a BMV blizu 375 miliona evra.
Vestagerova dodaje da su ovim dogovorom i izbegavanjem konkurencije u pogledu unapređenja tehnologije potrošačima uskraćene mogućnosti da kupuju automobile koji će proizvoditi manje zagađenja.
„Današnja odluka svedoči o tome kako legitimna tehnička saradnja može da krene u pogrešnom pravcu“, naglasila je Vestagerova.
„Dajmler“ nije kažnjen jer je Komisiji otkrio detalje o ovom tehničkom sporazumu i sarađivao je u istrazi.
Oko koje tehnologije su se sporazumeli proizvođači automobila
Kazne koje je Evropska komisija izrekla proizvođačima automobila povezane su sa razvojem tehnologije poznate kao Selektivna katalitička redukcija (Selective Catalytic Reduction - SCR), kod koje se u izduvni sistem automobila dodaje "AdBlue" ili urea kako bi se smanjila emisija azotnih oksida.
Još u aprilu 2019. godine proizvođači automobila su bili upozoreni da Komisija istražuje takozvanu „tajnu šemu“ o ograničavanju tehnoloških unapređenja od 2006. do 2014. godine koji krše antimonopolska pravila Evropske unije.
„Kompanije mogu da sarađuju na mnogo načina da bi poboljšale kvalitet svojih proizvoda. Međutim, pravila konkurencije EU ne dozvoljavaju im da se dogovore upravo suprotno: da ne poboljšavaju svoje proizvode, niti da se takmiče u kvalitetu“, rekla je Margaret Vestager još 2019. godine.