„Mobilnost i jurišne mogućnosti“: Jedinstveno rusko oklopno vozilo „Tajfun-VDV“

© Sputnik / Grigory Sysoev / Uđi u bazu fotografijaOklopno vozilo "Tajfun"
Oklopno vozilo Tajfun - Sputnik Srbija, 1920, 19.06.2021
Pratite nas
Ministarstvo odbrane Rusije je spremno da primi u svoje redove „leteće“ oklopno vozilo koje može da se spušta padobranom - „Tajfun-VDV“. Prednosti vozila: moćni modul na daljinsko upravljanje sa 30-milimetarskim topom, dobra upravljivost i visoka zaštita. Koristiće ga Vazdušno-desantne snage Rusije.
Vazdušno-desantne snage Rusije završavaju testiranja desantnog oklopnog vozila za specijalne namene „Tajfun-VDV“, saopštila je pres-služba „krilate pešadije“.
„Posle ispitivanja će biti doneta odluka o predaji oklopnog vozila Vazdušno-desantnim snagama i roku isporuka“, navodi se na sajtu Ministarstva odbrane Rusije.
Kako se navodi, vozilo će pomoći vazdušno-desantnim jedinicama da realizuju veliki spektar zadataka. 
Vojni ekspert Aleksej Hlopotov je objasnio da ovo vozilo predstavlja srednju klasu vojnih oklopnih vozila: „nešto između teških kamiona i lakih džipova“.
„Najbliži pandan mu je porodica oklopnih vozila „Tigar“. Ovo vozilo je niže klase, ima slabiji oklop i otpornost na mine. „Tigar“ je slabiji i u pogledu nosivosti. „Tajfun-VDV“ može da nosi i teško naoružanje“, pojasnio je Hlopotov.
© Sputnik / Maksim Blinov / Uđi u bazu fotografijaOklopno vozilo 4386 "Tajfun"
Oklopno vozilo 4386 Tajfun - Sputnik Srbija, 1920, 13.07.2021
Oklopno vozilo 4386 "Tajfun"

„Pokretljivost i prigušene vibracije“

„Tajfun-VDV“ je vojno vozilo koje se može spustiti padobranom. Napravljeno je u kompaniji „Remdizel“ (Naberežnie Čelni) zaštićenom platformom sa pogonom na sva četiri točka 4×4 "KamAZ-4386" (K-4386).
Prema informacijama kompanije, unikatnost porodice vozila „Tajfun“ je ojačana zaštita protiv mina, visina i dno u obliku latiničnog slova V, koji rasipaju energiju eksplozije i poboljšavaju zaštitu posade od gelera.
„Automobil je predviđen kako za prevoz posade i vojne opreme, tako i za medicinsku opremu. Omogućen je desant i eksploatacija i u planinskim uslovima na visini do 4.500 metara nadmorske visine“, navodi se u materijalu „Remdizela“.
Težina praznog vozila K-4386 je 11 tona, a celokupna težina je 13,5 tona, dužina vozila je šest metara, širina nešto više od 2,5 metra, visina — 2,96 metara, klirens — 420 milimetara.
Snaga motora je 350 konjskih snaga, može da pređe sa jednim rezervoarom 1.200 kilometara, brzina mu je 130 km/čas, kapacitet vozila je sedam ljudi. Proizvođač navodi da „Tajfun-VDV“ može da „prevozi ljude i teret, pružajući visok nivo sigurnosti“.
„U prednjem delu vozilo ima troja vrata za vozača i tri za putnike. Još jedna se nalaze u zadnjem delu. Opremljeno je nezavisnim vešanjima na oprugama, koja obezbeđuju laganu vožnju i prigušujuće vibracije“, navodi se na sajtu kompanije.
Važna prednost „Tajfuna-VDV“ su velike vučne i dinamičke osobine, okretnost na svim vrstama terena.
Automobil Plavih beretki može da savlada plićak na reci na dubini oko 1,75 metara. Visina zida koju auto može da savlada je 0,6 metara, širinu rova veću od 0,6 metara, a ugao podizanja mu je veći od 30 stepeni.
Odlične performanse u vožnji „Tajfun-VDV“ potvrdili su specijalisti 3. Centralnog istraživačkog instituta Ministarstva odbrane Rusije tokom ispitivanja na jugu zemlje. Zajedno sa drugim perspektivnim automobilima, ovaj automobil je prošao test za vožnju u prašnjavim i planinskim uslovima.
„Tokom ekspedicije su sprovedena laboratorijska i ispitivanja na terenu. Utvrđena je mogućnost kretanja vozila u koloni po prašini i dobra sposobnost kretanja po suvom i rastresitom pesku. Proverena je i temperatura rada agregata i sistema prilikom neprekidnog marša“, navodi se u materijalu ministarstva.
Platforma K-4386 omogućava da se na nju instalira različita oprema i naoružanje. Na modifikaciji za Plave beretke je montiran upravljački modul sa komandama na daljinu koji ima 30-milimetarski top 2A42 i 7,62-milimetarski mitraljez PKTM kao dodatno sredstvo za uništavanje.
Kako navode eksperti, ovakvo naoružanje čini „Tajfun-VDV“ jednim od najmoćnijih vojnih oklopnih vozila u svojoj klasi na svetu. Njegova tehnika značajno povećava potencijal desantno-jurišnih jedinica „krilate pešadije“.
Po svojoj vatrenoj moći „Tajfun-VDV“ je blizak oklopnom vozilu BPM-2, koje je takođe naoružano 30-milimetarskim topom. Međutim, on dodatno ima i upravljački modul na daljinu koji je lak i kompaktan i ne zauzima mnogo mesta u unutrašnjem prostoru.
Urednik lista „Nezavisan vojni pogled“ Dmitrij Litovkin je obratio pažnju na to da je ovaj modul značajno poboljšava ne samo vatrene mogućnosti padobranaca, već i njihovu sigurnost na bojnom polju.
„Instalacija 30-milimetarskog modula povećava mobilnost, udarne sposobnosti i sigurnost vojnika. Nije potrebno da se napušta vozilo iz koga se puca. Istovremeno, „Tajfun-VDV“ se može koristiti kao stacionarna vatrena tačka, kada padobranci mogu pogađati ciljeve dok su u zaklonu i van vozila“, rekao je Litovkin.
© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy / Uđi u bazu fotografijaMinobacač "Drok" na oklopnom vozilu "Tajfun-VDV" na Međunarodnom vojno-tehničkom forumu "Armija-2019"
Minobacač Drok na oklopnom vozilu Tajfun-VDV na Međunarodnom vojno-tehničkom forumu Armija-2019 - Sputnik Srbija, 1920, 13.07.2021
Minobacač "Drok" na oklopnom vozilu "Tajfun-VDV" na Međunarodnom vojno-tehničkom forumu "Armija-2019"

„Nameću se strogi zahtevi“

Još jedna prednost ovog oklopnog vozila je visok nivo zaštite. Ima oklopno telo, kombinovanu zaštitu od keramičkog oklopa i oklopnu kapsulu u kojoj je smeštena posada.
Inženjeri iz Naberežni Čelni su osmislili i konstrukciju točkova.
Na diskove se, osim šina, stavljaju plastične felne, zahvaljujući kojima automobil može da pređe nekoliko desetina kilometara čak i sa ispumpanim gumama.
Ova osobina „Tajfuna-VDV“ je proverena tokom ispitivanja u gradu Kubinke koji se nalazi pored Moskve. Testiranje je bilo u 38. Naučno-istraživačkom institutu za ispitivanje oklopnog oružja i opreme. Posle pucanja u točkove, oklopno vozilo je polako, ali sigurno prelazilo određenu distanci kroz otopljeni i rastresiti sneg.
Vozilo je uspešno prošlo i testiranja na opstanak posade. Kako bi ispitali pouzdanost oklopne kapsule, specijalisti Ministarstva odbrane Rusije su aktivirali improvizovani eksplozivni uređaj bez granata (SVU) na „Tajfun-VDV“ na visini od oko jednog metra i u neposrednoj blizini. Takvi uslovi se smatraju najtežim za život i zdravlje vojnika koji se nalaze u vozilu.
Protivraketni sistemi S-400 Trijumf na vojnoj paradi za Dan pobede u Sevastopolju - Sputnik Srbija, 1920, 04.05.2021
Pripreme za paradu pobede u toku: Na ulicama hiljade vojnika i najbolja tehnika /video/
Detonacijom je ozbiljno oštećena hauba, rezervoar i krov. Međutim, lutke, koje su imale ulogu posade, su bile neoštećene. Preživeo je i motor „Tajfuna-VDV“.
Testiranja su pokazala da u novom vozilu padobranci mogu da prežive i u slučaju detonacije direktno ispod prednjeg levog točka, odnosno u blizini vozača. Kako se ispostavilo, u takvoj situaciji eksplozija potpuno uništava točak, ali posada ostaje nepovređena.
Nije precizirano koja je municija korišćena prilikom testiranja. U medijima se mogu pronaći podaci, da zahvaljujući dobro osmišljenoj konstrukciji i novim materijalima, oklopno vozilo može da spasi život posadi pri detonaciji eksploziva jačine od četiri do šest kilograma.
Pročitajte još:
 
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala