https://lat.sputnikportal.rs/20210618/gde-ce-biti-nova-luka-beograd-u-igri-su-dve-lokacije-1125681538.html
Gde će biti nova Luka Beograd: U igri su dve lokacije
Gde će biti nova Luka Beograd: U igri su dve lokacije
Sputnik Srbija
Traži se lokacija za novu luku Beograd a dve su izdvojene kao potencijalne, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović. 18.06.2021, Sputnik Srbija
2021-06-18T20:54+0200
2021-06-18T20:54+0200
2021-06-18T19:01+0200
vesti
ekonomija
beograd
lokacija
izgradnja infrastrukture
investicije
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111102/60/1111026051_0:209:4097:2513_1920x0_80_0_0_21285479099a1513ab69110276b7ca04.jpg
Momirović navodi da će resorno ministarstvo uložiti oko 380 miliona evra u velike investicije u vodnom saobraćaj i u bezbednost plovidbe.„Imamo komunikaciju sa Evropskom investicionom bankom koja će nam biti partner i očekujemo da do kraja godine završimo taj deo analize i da možemo u 2022. da krenemo u izgradnju luke u Beogradu koja će biti najveća luka u jugoistočnoj Evropi“, rekao je Momirović.Na sednici skupštinskog Odbora za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije u Čortanovcima, na kojoj je predstavio informaciju o radu resornog ministarstva, Momirović je rekao da se radi na projektno-tehničkoj dokumentaciji za luku Sremska Mitrovica, Bogojevo i Prahovo.Podsetio je da je luku Novi Sad privatizovao konzorcijum „PiO Ports FZE“ kojim upravlja DP Vorld iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, za koga navodi da je treći najveći svetski lučki operater i vlasnik luke u Konstanci.Najavio je da su planirane i velike investicije i u „Đerdap 1“ i u „Đerdap 2“.Kada je reč o vazdušnom saobraćaju, Momirović je rekao da strateško opredeljenje podrška nacionalnom operateru „Er Srbiji“, za koju kaže da je već godinama jedna od najjačih regionalnih kompanija.„Dosta smo ga subvencionisali, to je izazivalo kontroverze u javnosti, na kraju smo sve to realizovali. Napravili smo veliki uspeh u komunikaciji sa jednim od najvećih aerodromskih operatera ’Vansijem‘“, rekao je Momirović.Naveo je da će ugovor o koncesiji sa „Vansijem“ omogućiti investicije od 750 miliona evra u narednim godinama.Naveo je da je pandemija virus korona najviše pogodila saobraćaj, da se mnogi planovi sada preispituju, ali i izrazio zadovoljstvo što „Vansi“ ne preispituje svoje investicije, nego je ovaj period iskoristio da uradi dodatne građevinske radove.„Mi dajemo snažnu podršku. Uveren sam da će ’Er Srbija‘, koja je sve vreme imala direktan let Beograd–Njujork, čime je osnažila svoju reputaciju, biti jedan od najvećih avio-operatera u Evropi“, kaže Momirović.Naveo je da nije zapostavljena ni lokalna avio-infrastruktura i da je u planu da se ove godine krene u investiciju kako bi se u naredne dve godine izgradio i renovirao aerodrom u Nišu.Kaže da će aerodrom u Nišu biti tri puta veći nego što je sada i da će biti potpuno renoviran postojeći deo.Dodao je da će taj aerodrom postati centar vazdušnog saobraćaja i za centralnu Srbiju i za Severnu Makedoniju, Bugarsku i Albaniju.„Uložićemo određena sredstva da podržimo i aerodrom Morava. Zajedno sa SDPR-om smo našli jedan model i za aerodrom Ponikve, da jedan dobra deo izgradimo kao industrijsku zonu, pa da taj aerodrom onda sutra dobije svoju afirmaciju u nekim drugačijim okolnostima“, rekao je ministar.Najavio je i podršku za aerodrom u Kruševcu, ali ne kao komercijalni aerodrom, nego za lokalni saobraćaj.„Videćemo kako se bude Kruševac razvijao narednih godina, možda će se ostvariti potreba za aerodrom koji će se koristiti u komercijalne svrhe u nekom obimu. Ne želimo da uskratimo mogućnost razvoja nijednom delu Srbije“, poručio je Momirović.Ministar je na sednici skupštinskog odbora govorio i o izgradnji auto-puteva, među kojima je deonica Preljina-Požega, kao i o značaju pruge Beograd–Budimpešta.Napomenuo je da je Beogradski metro, iako lokalni, projekat od nacionalnog značaja.Naglasio je da je od najvećeg prioriteta i izgradnja komunalne kanalizacione infrastrukture i postrojenja za prečišćavanje voda, za šta je, kaže, opredeljeno 3,5 milijarde evra u narednih pet godina.Skupštinski odbor je na kraju rasprave usvojio informacije o radu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za period od oktobra 2020. do marta ove godine.Pročitajte i:
beograd
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111102/60/1111026051_234:0:3861:2720_1920x0_80_0_0_1bb5f16c02a48caf8469d8024adf324e.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
vesti, ekonomija, beograd, lokacija, izgradnja infrastrukture, investicije
vesti, ekonomija, beograd, lokacija, izgradnja infrastrukture, investicije
Gde će biti nova Luka Beograd: U igri su dve lokacije
Traži se lokacija za novu luku Beograd a dve su izdvojene kao potencijalne, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Momirović navodi da će resorno ministarstvo uložiti oko 380 miliona evra u velike investicije u vodnom saobraćaj i u bezbednost plovidbe.
„Imamo komunikaciju sa Evropskom investicionom bankom koja će nam biti partner i očekujemo da do kraja godine završimo taj deo analize i da možemo u 2022. da krenemo u izgradnju luke u Beogradu koja će biti najveća luka u jugoistočnoj Evropi“, rekao je Momirović.
Na sednici skupštinskog Odbora za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije u Čortanovcima, na kojoj je predstavio informaciju o radu resornog ministarstva, Momirović je rekao da se radi na projektno-tehničkoj dokumentaciji za luku Sremska Mitrovica, Bogojevo i Prahovo.
„Naš plan je da u decembru 2021. krenemo da radimo ove tri luke“, kaže Momirović.
Podsetio je da je luku Novi Sad privatizovao konzorcijum „PiO Ports FZE“ kojim upravlja DP Vorld iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, za koga navodi da je treći najveći svetski lučki operater i vlasnik luke u Konstanci.
Najavio je da su planirane i velike investicije i u „Đerdap 1“ i u „Đerdap 2“.
Kada je reč o vazdušnom saobraćaju, Momirović je rekao da strateško opredeljenje podrška nacionalnom operateru „Er Srbiji“, za koju kaže da je već godinama jedna od najjačih regionalnih kompanija.
„Dosta smo ga subvencionisali, to je izazivalo kontroverze u javnosti, na kraju smo sve to realizovali. Napravili smo veliki uspeh u komunikaciji sa jednim od najvećih aerodromskih operatera ’Vansijem‘“, rekao je Momirović.
Naveo je da će ugovor o koncesiji sa „Vansijem“ omogućiti investicije od 750 miliona evra u narednim godinama.
„Beogradski aerodrom će doživeti takvu reafirmaciju i plan je da se obim putnika poveća četiri puta u odnosu na 2019. godinu", kaže ministar.
Naveo je da je pandemija virus korona najviše pogodila saobraćaj, da se mnogi planovi sada preispituju, ali i izrazio zadovoljstvo što „Vansi“ ne preispituje svoje investicije, nego je ovaj period iskoristio da uradi dodatne građevinske radove.
„Mi dajemo snažnu podršku. Uveren sam da će ’Er Srbija‘, koja je sve vreme imala direktan let Beograd–Njujork, čime je osnažila svoju reputaciju, biti jedan od najvećih avio-operatera u Evropi“, kaže Momirović.
Naveo je da nije zapostavljena ni lokalna avio-infrastruktura i da je u planu da se ove godine krene u investiciju kako bi se u naredne dve godine izgradio i renovirao aerodrom u Nišu.
Kaže da će aerodrom u Nišu biti tri puta veći nego što je sada i da će biti potpuno renoviran postojeći deo.
„U procesu smo projektovanja, očekujem da ćemo do kraja godine krenuti u radove. Aerodrom će izgledati moderno, on će biti za region jedan aerodrom srednje veličine, za Evropu to će biti jedan mali aerodrom. Očekujemo da ćemo imati oko milion i po putnika“, rekao je Momirović.
Dodao je da će taj aerodrom postati centar vazdušnog saobraćaja i za centralnu Srbiju i za Severnu Makedoniju, Bugarsku i Albaniju.
„Uložićemo određena sredstva da podržimo i aerodrom Morava. Zajedno sa SDPR-om smo našli jedan model i za aerodrom Ponikve, da jedan dobra deo izgradimo kao industrijsku zonu, pa da taj aerodrom onda sutra dobije svoju afirmaciju u nekim drugačijim okolnostima“, rekao je ministar.
Najavio je i podršku za aerodrom u Kruševcu, ali ne kao komercijalni aerodrom, nego za lokalni saobraćaj.
„Videćemo kako se bude Kruševac razvijao narednih godina, možda će se ostvariti potreba za aerodrom koji će se koristiti u komercijalne svrhe u nekom obimu. Ne želimo da uskratimo mogućnost razvoja nijednom delu Srbije“, poručio je Momirović.
Ministar je na sednici skupštinskog odbora govorio i o izgradnji auto-puteva, među kojima je deonica Preljina-Požega, kao i o značaju pruge Beograd–Budimpešta.
Napomenuo je da je Beogradski metro, iako lokalni, projekat od nacionalnog značaja.
„U novembru krećemo radove na depou, planirano je da se prva linija završi 2028. i druga 2030. godine“, rekao je Momirović.
Naglasio je da je od najvećeg prioriteta i izgradnja komunalne kanalizacione infrastrukture i postrojenja za prečišćavanje voda, za šta je, kaže, opredeljeno 3,5 milijarde evra u narednih pet godina.
Skupštinski odbor je na kraju rasprave usvojio informacije o radu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za period od oktobra 2020. do marta ove godine.