Slike na kojima zjapi ljudski ponor: Izložba Dada Đurića u Galeriji Kombank dvorane

© Wikipedia / Malcolm DJURICSlika Dada Đurića - Bez naziva, 1997.
Slika Dada Đurića - Bez naziva, 1997.  - Sputnik Srbija, 1920, 02.06.2021
Pratite nas
„Svaka moja slika je odbijanje sveta u kojem živim, onog što danas zovu civilizacija“, govorio je slikar Dado Đurić. Izložba njegovih radova iz zbirke Novice Jovovića koja se otvara 5. juna u Galeriji Kombank dvorane, prema rečima ogranizatora otvoriće neka nova pitanja o umetnosti i životu.
O Đurićevom slikarstvu koje nudi novu realnost i koje je, po rečima Danijela Kordijea „u centru čovečanstva koje krvari“  ispisane su mnogobrojne stranice  kod nas i u svetu, pre svega u Parizu u kom je od  1956. živeo i stvarao.
Prema rečima Branka Kukića, između Dadovog slikarstva i pitanja koje ono postavlja u današnjem vremenu zjapi ljudski ponor, iskonska provalija iz koje zapomaže večno ljudsko pitanje „zašto“.  Kukić beleži da svojim radovima Đurić ukazuje na čovekovu nesavršenost, na njegovo zlo delo i na zlo vreme u kojem to delo dobija oblike i osobine užasa.  Duh upravo takvog stvaralaštva prisutan je i u zbirci Novice Jovovića.
O slikaru Dadu Đuriću, poteklom iz kruga Mediale, uz Vladimira Veličkovića, Ljubu Popovića, Radomira Reljića, pisali su i brojni književnici.
Sećajući se Dadovog potkrovlja sa prozorima bez stakala u ulici Strahinjića Bana, i susreta iz davne 1953.  Bora Ćosić govori o „čistom stanju egzistencije“ i umetniku koji „ smišljajući svoj đubretarski kosmos, svoj košmar civilizaciju predivotni svet 20. veka kružno rastače na sopstvene delove“. 
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala