00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Da li Kina planira da izgradi superprugu do Amerike dugu 13.000 kilometara?

CC0 / Pixabay / Brzi voz
Brzi voz - Sputnik Srbija, 1920, 02.06.2021
Pratite nas
Kina navodno planira da izgradi veoma brzu železničku prugu dugu 13.000 kilometara koja bi povezivala tu dalekoistočnu zemlju sa SAD, a cena projekta je oko 200 milijardi dolara.
Ta železnička mreža prolazila bi preko Sibira, zatim ispod mora kroz Beringov moreuz, pa preko Aljaske, kanadskih teritorija Jukon i Britanska Kolumbija, sve do glavnog kopnenog dela SAD.
Kada bi se ta veza uspostavila, Kina bi mogla da nastavi sa izgradnjom superbrze železnice do svakog kutka Amerike. Prema nekim procenama, takav projekat koštao bi 200 milijardi dolara.
Planovi za takvu povezanost sa SAD pojavili su se još 2014. godine, kada su lokalni mediji izveštavali kako Kina planira da izgradi superželeznicu od 13.000 kilometara. U to vreme kineski inženjeri tvrdili su da već pregovaraju sa ruskim kolegama o početku izgradnje te železničke megalinije uvereni da je njena izgradnja moguća uz postojeću tehnologiju.
Kina je već napravila prve korake koji pokazuju da njihov plan i nije toliko nezamisliv, navodi portal "IFL sajens".
Još 2018. godine Kina je odobrila izgradnju prve svetske superbrze železnice koja će povezivati Šangaj sa arhipelagom koji se nalazi na 77 kilometara od obale kopnene Kine.
Ta nova ruta imaće i podvodni deo od 16,2 kilometra, a na trasi će saobraćati voz koji se kreće iznad pruge levitirajući pomoću magneta, a koji ujedno i guraju kompoziciju napred velikim brzinama (maglev voz).
Izgradnja tog projekta već je u odmakloj fazi.
Međutim, neki kritičari su projekat duge i brze pruge otpisali kao ekonomski zastareo, navodeći teretne brodove i vazdušni transport kao jeftinije opcije, a uz to smatraju da je projekat železnica prema SAD previše komplikovan, prenele su Nezavisne novine pisanje Srne.
Pročitajte još:
 
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala