https://lat.sputnikportal.rs/20210602/da-li-kina-planira-da-izgradi-superprugu-do-amerike-dugu-13000-kilometara-1125508460.html
Da li Kina planira da izgradi superprugu do Amerike dugu 13.000 kilometara?
Da li Kina planira da izgradi superprugu do Amerike dugu 13.000 kilometara?
Sputnik Srbija
Kina navodno planira da izgradi veoma brzu železničku prugu dugu 13.000 kilometara koja bi povezivala tu dalekoistočnu zemlju sa SAD, a cena projekta je oko 200... 02.06.2021, Sputnik Srbija
2021-06-02T22:08+0200
2021-06-02T22:08+0200
2021-08-26T03:13+0200
društvo
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/02/1125508467_0:164:1921:1244_1920x0_80_0_0_46cc9d016b53e65893d0a05077fbdebb.jpg
Ta železnička mreža prolazila bi preko Sibira, zatim ispod mora kroz Beringov moreuz, pa preko Aljaske, kanadskih teritorija Jukon i Britanska Kolumbija, sve do glavnog kopnenog dela SAD.Kada bi se ta veza uspostavila, Kina bi mogla da nastavi sa izgradnjom superbrze železnice do svakog kutka Amerike. Prema nekim procenama, takav projekat koštao bi 200 milijardi dolara.Planovi za takvu povezanost sa SAD pojavili su se još 2014. godine, kada su lokalni mediji izveštavali kako Kina planira da izgradi superželeznicu od 13.000 kilometara. U to vreme kineski inženjeri tvrdili su da već pregovaraju sa ruskim kolegama o početku izgradnje te železničke megalinije uvereni da je njena izgradnja moguća uz postojeću tehnologiju.Kina je već napravila prve korake koji pokazuju da njihov plan i nije toliko nezamisliv, navodi portal "IFL sajens".Još 2018. godine Kina je odobrila izgradnju prve svetske superbrze železnice koja će povezivati Šangaj sa arhipelagom koji se nalazi na 77 kilometara od obale kopnene Kine.Ta nova ruta imaće i podvodni deo od 16,2 kilometra, a na trasi će saobraćati voz koji se kreće iznad pruge levitirajući pomoću magneta, a koji ujedno i guraju kompoziciju napred velikim brzinama (maglev voz).Izgradnja tog projekta već je u odmakloj fazi.Međutim, neki kritičari su projekat duge i brze pruge otpisali kao ekonomski zastareo, navodeći teretne brodove i vazdušni transport kao jeftinije opcije, a uz to smatraju da je projekat železnica prema SAD previše komplikovan, prenele su Nezavisne novine pisanje Srne.Pročitajte još:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/02/1125508467_96:0:1803:1280_1920x0_80_0_0_e1a9b7845e2c4ab05e3fb4c7c409b3bb.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
društvo
Da li Kina planira da izgradi superprugu do Amerike dugu 13.000 kilometara?
22:08 02.06.2021 (Osveženo: 03:13 26.08.2021) Kina navodno planira da izgradi veoma brzu železničku prugu dugu 13.000 kilometara koja bi povezivala tu dalekoistočnu zemlju sa SAD, a cena projekta je oko 200 milijardi dolara.
Ta železnička mreža prolazila bi preko Sibira, zatim ispod mora kroz Beringov moreuz, pa preko Aljaske, kanadskih teritorija Jukon i Britanska Kolumbija, sve do glavnog kopnenog dela SAD.
Kada bi se ta veza uspostavila, Kina bi mogla da nastavi sa izgradnjom superbrze železnice do svakog kutka Amerike. Prema nekim procenama, takav projekat koštao bi 200 milijardi dolara.
Planovi za takvu povezanost sa SAD pojavili su se još 2014. godine, kada su lokalni mediji izveštavali kako Kina planira da izgradi superželeznicu od 13.000 kilometara. U to vreme kineski inženjeri tvrdili su da već pregovaraju sa ruskim kolegama o početku izgradnje te železničke megalinije uvereni da je njena izgradnja moguća uz postojeću tehnologiju.
Kina je već napravila prve korake koji pokazuju da njihov plan i nije toliko nezamisliv,
navodi portal "IFL sajens".
Još 2018. godine Kina je odobrila izgradnju prve svetske superbrze železnice koja će povezivati Šangaj sa arhipelagom koji se nalazi na 77 kilometara od obale kopnene Kine.
Ta nova ruta imaće i podvodni deo od 16,2 kilometra, a na trasi će saobraćati voz koji se kreće iznad pruge levitirajući pomoću magneta, a koji ujedno i guraju kompoziciju napred velikim brzinama (maglev voz).
Izgradnja tog projekta već je u odmakloj fazi.
Međutim, neki kritičari su projekat duge i brze pruge otpisali kao ekonomski zastareo, navodeći teretne brodove i vazdušni transport kao jeftinije opcije, a uz to smatraju da je projekat železnica prema SAD previše komplikovan, prenele su
Nezavisne novine pisanje Srne.