Ruski naučnici napravili PCR test za otkrivanje novog uzročnika magarećeg kašlja

© Depositphotos.com / ImagepointfrPrehlada - ilustracija
Prehlada - ilustracija - Sputnik Srbija, 1920, 20.05.2021
Novi uzročnik bolesti slične velikom kašlju (magarećem kašlju) prvi put je otkriven u Rusiji. Stručnjaci Moskovskog naučno-istraživačkog instituta za epidemiologiju i mikrobiologiju "G. Gabričevskog" napravili su PCR test koji istovremeno može da otkrije DNK, ne samo poznatog uzročnika velikog kašlja, već i novog patogena.
Kako su pojasnili naučnici, neke slučajeve bolesti sa simptomima velikog kašlja uzrokuje do sada nepoznati patogen, sličan velikom kašlju. Međutim, bakterije ne potiču jedna od druge, već imaju zajedničkog pretka.
„Testirana su deca i odrasli za koje se sumnjalo da su oboleli od velikog kašlja. Testiranje i kliničko posmatranje je sprovedeno na 290 pacijenata. Pokazalo se da je 2,3 procenata bolesti izazvano bakterijom ‘Bordetella holmesii’. Približno je polovina imala ovu bakteriju“, rekao je zamenik direktora za klinički rad instituta N. Gabričevskog „Rospotrebnadzora“ Tatjana Ružencova.
Šetanje - Sputnik Srbija, 1920, 17.05.2021
Šetnjom do jačeg imuniteta: Koliki broj koraka je optimalan
Prema podacima lista, u nekim državama je za poslednjih deset godina novi oblik novog patogena privlačio pažnju naučnika, ali je u Rusiji prvi put otkriven.
Analiza kliničkog toka bolesti, koju su sproveli ruski naučnici, pokazala je da novi patogen ima niz karakteristika. Lakši oblici bolesti registrovani su skoro tri puta češće nego prilikom velikog kašlja. Pored toga, primećene su i manje promene na plućima. Kako je pojasnila Tatjana Ružencova, ako dalja istraživanja pokažu da su moguće komplikacije ili slučajevi teškog oblika bolesti, tada postoji mogućnost modernizacije vakcine i promena u rasporedu vakcinacija.
„Učestalost obolevanja od velikog kašlja na teritoriji Rusije poslednjih godina se povećala sa 3,15 na 100.000 stanovnika u 2013. godini do 9,8 na 10.000 stanovnika u 2019. godini. Tokom 2020. godine je registrovano 6.069 slučaja velikog kašlja. Dvoje dece, koja nisu bila vakcinisana je umrlo. Jedno dete je imalo oko godinu dana, a drugo jednu i po godinu. Deca su bila iz Sankt Peterburga i Dagestana. Veći broj obolelih u Rusiji je primećen u Moskvi i Sankt Peterburgu“, izjavio je rukovodilac laboratorije za nadzor difterije i velikog kašlja instituta G. Gabričevskog Artjem Basov.