https://lat.sputnikportal.rs/20210515/do-2030-svaki-drugi-automobil-ici-ce-na-struju-1125365807.html
Do 2030. svaki drugi automobil ići će na struju
Do 2030. svaki drugi automobil ići će na struju
Sputnik Srbija
Nova generacija vozila je već pred nama, ali glavna prepreka prelaska na njih je cena. Nedavni izveštaj Blumberg nju enerdži finansije (BNEF) sugeriše kako će se... 15.05.2021, Sputnik Srbija
2021-05-15T22:55+0200
2021-05-15T22:55+0200
2021-05-15T22:23+0200
ekonomija
vesti
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112090/91/1120909155_0:128:2455:1509_1920x0_80_0_0_9cb42167256df29ebc2468b8e6be10bc.jpg
"Prekretnica će verovatno biti 2027. godina", stoji u BNEF-u. Automobilsku industriju prati trend prelaska na električne i hibridne modele, kako bi prosečne emisije stavili pod norme postavljene od strane Evropske unije – 95 grama ugljen-dioksida po kilometru.Iako to nužno ne znači da će sva električna vozila biti relativno pristupačna – sve će zavisiti od vrste i modela. Prva električna vozila čiji će se troškovi proizvodnje izjednačiti ili smanjiti u odnosu na automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem su laka privredna vozila poput kombija, a izjednačenje se očekuje 2025. godine.Prvo izjednačavanje cena električnih automobila sa cenama automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem očekuje se za četiri godine.
"Sledeći na redu je segment limuzina i SUV-ova, najavljen 2026. godine, a mali gradski automobili moraće pričekati do 2027. godine", navodi se u studiji koju je naručila Evropska kampanja "Transport i okolina".Električni automobili će pojeftiniti čak i bez obzira na subvencije, kao rezultat pada cena baterija i upotrebe proizvodnih linija. Očekivanja su da će jedna električna limuzina koja danas košta oko 40.000 evra, 2026. godine biti dostupna za čak upola manje - kao ona sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.Osim cena, izveštaj se bavi i prodajnim udelima. Očekivanja su da će do 2030. električni automobili predstavljati 50 odsto ukupne prodaje novih automobila, a samo pet godina posle čak 85 odsto.Međutim, tih 85 procenata mogli bi prerasti u 100 odsto, "zavisno od toga hoće li zakonodavci još više povećati norme koje se tiču emisija ugljen-dioksida i pojačaju druge politike za podsticanje kupnje električnih vozila", navodi se iz "Transporta i okoline", preneo je Blic.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112090/91/1120909155_136:0:2320:1638_1920x0_80_0_0_817e51debe6afd005f891b6e56e26741.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, vesti
Do 2030. svaki drugi automobil ići će na struju
Nova generacija vozila je već pred nama, ali glavna prepreka prelaska na njih je cena. Nedavni izveštaj Blumberg nju enerdži finansije (BNEF) sugeriše kako će se za pet do sedam godina taj trend promeniti, piše Jutarnji list.
"Prekretnica će verovatno biti 2027. godina", stoji u BNEF-u. Automobilsku industriju prati trend prelaska na električne i hibridne modele, kako bi prosečne emisije stavili pod norme postavljene od strane Evropske unije – 95 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Iako to nužno ne znači da će sva električna vozila biti relativno pristupačna – sve će zavisiti od vrste i modela. Prva električna vozila čiji će se troškovi proizvodnje izjednačiti ili smanjiti u odnosu na automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem su laka privredna vozila poput kombija, a izjednačenje se očekuje 2025. godine.
Prvo izjednačavanje cena električnih automobila sa cenama automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem očekuje se za četiri godine.
"Sledeći na redu je segment limuzina i SUV-ova, najavljen 2026. godine, a mali gradski automobili moraće pričekati do 2027. godine", navodi se u studiji koju je naručila Evropska kampanja "Transport i okolina".
"Električna vozila biće stvarnost za sve nove kupce u roku od šest godina. Ona će svima biti jeftinija od vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, od čoveka s kombijem u Berlinu pa do porodice koja živi u rumunskom selu", izjavila je Julija Poliskanova, direktorka za vozila i e-mobilnost "Transporta i okoline".
Električni automobili će pojeftiniti čak i bez obzira na subvencije, kao rezultat pada cena baterija i upotrebe proizvodnih linija. Očekivanja su da će jedna električna limuzina koja danas košta oko 40.000 evra, 2026. godine biti dostupna za čak upola manje - kao ona sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Osim cena, izveštaj se bavi i prodajnim udelima. Očekivanja su da će do 2030. električni automobili predstavljati 50 odsto ukupne prodaje novih automobila, a samo pet godina posle čak 85 odsto.
Međutim, tih 85 procenata mogli bi prerasti u 100 odsto, "zavisno od toga hoće li zakonodavci još više povećati norme koje se tiču emisija ugljen-dioksida i pojačaju druge politike za podsticanje kupnje električnih vozila", navodi se iz "Transporta i okoline",
preneo je Blic.