Na izložbi „Kolorističke vizije“, koja je za publiku otvorena od 21. aprila, predstavljeni su pejzaži, portreti, aktovi i mrtve prirode velikog slikara moderniste, kao i deo dokumentarne građe o njegovom životu i radu. Galerija je otvorena u centru Beograda u Ulici Kralja Petra 36, u zgradi u kojoj je ovaj istaknuti slikar živeo.
Izložbu su otvorili ministarka kulture i informisanja Srbije Maja Gojković, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i direktor Kuće legata Filip Brusić Renaud.
Legat Petra Dobrovića je otvoren 1974. godine, zahvaljujući zalaganju umetnikove supruge Olge, koja je zajedno sa njihovim sinom Đorđem poklonila Beogradu bogatu kolekciju slika i crteža.
Do 2017. godine legat je bio pod nadležnošću Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, a potom je, odlukom Skupštine grada Beograda, poveren Kući legata i nakon toga i obnovljena.
Zbirku čini 1.407 umetničkih dela, među kojima su 360 ulja na platnu, 14 akvarela, 19 pastela, 29 tempera i 955 crteža, kao i 30 umetničkih dela drugih autora. U legatu se čuva i obimna dokumentacija koja svedoči o životu i radu slikara.
Autor izložbe u Legatu Petra Dobrovića je Danijela Bajić Obućina, kustost Kuće legata, koja kaže da postavka „Kolorističke vizije“ približava Dobrovića novim generacijama, posebno istićući njegovu prepoznatljivost u korišćenju boja.
„Odabirom najreprezentativnijih radova iz legata posetiocima se pruža mogućnost da vidi baš ona dela koja karakterišu ostrašćena boja, bleštava svetlost, optimizam i dinamična neposrednost, svojstveni ne samo delu već i karakteru ovog slikara. Kolorizam će ga odrediti kao jednog od najuticajnijih srpskih umetnika, onih koji su predvodili savremene tokove u slikarstvu“, ističe kustoskinja.
Petar Dobrović (Pečuj, 1890 – Beograd, 1942) školovao se u Umetničko-zanatskoj školi u Budimpešti na odseku za vajarstvo i studirao slikarstvo na Likovnoj akademiji u Budimpešti.
U Pariz je prvi put stigao 1912. godine, a tokom naredne dve godine kretao se na relaciji Pečuj – Pariz – Budimpešta – Kečkemet. Kontinuirani višemesečni boravci na moru i pejzaži primorskog ambijenta obeležili su njegovo slikarstvo. Smenjuje zimske boravke u Parizu s letnjim vrelinama morskih pejzaža.
I Novi Sad je važan toponim u Dobrovićevom životu. Po okončanju Prvog svetskog rata primiće ga pod svoj krov u u negdašnjoj Hanskoj, današnjoj Ulici Matice srpske, dr Kosta Hadži. U bašti Hadžijevih nastaće neka od Dobrovićevih vrhunskih dela, koja se danas čuvaju u Galeriji Matice srpske.
Tokom tridesetih godina prošlog veka Dobrović se sve više okretao pedagoškom radu: bio je profesor Umetničke škole u Beogradu, zatim jedan od pokretača i osnivača Državne umetničke akademije u Beogradu, kasnije Akademije likovnih umetnosti, i od 1937. do smrti 1942. njen profesor.