00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Od arthausa do horora – Ruski filmovi i serije koji su osvojili svet

© ScreenshotScena iz serije Pandemija
Scena iz serije Pandemija - Sputnik Srbija, 1920, 15.04.2021
Pratite nas
Ruski filmovi i serije, kao i ruski autori, postaju sve popularniji na međunarodnom tržištu, posebno na Zapadu, a pored nagrada i mogućnosti prikazivanja na popularnim striming platformama, mnogi od njih su ostvarili i ogromne prihode u inostranstvu, mnogo veće nego u samoj Rusiji.

Prava na serijale „Epidemija“ i „Bolji od nas“ (Lučše čem lюdi) i animirani film „Ivica, Marica i agencija magije“ otkupio je Netfliks, dok je Holivud najavio snimanje rimejka filma „Saputnik“, naučno-fantastičnog horora Jegora Abramenka, premijerno prikazanog prošle godine.

Reditelju Kantemiru Balagovu povereno je snimanje pilot epizode serijala „The Last of Us“, dok je film Ilje Najšulera „Niko“ zauzeo prvo mesto po gledanosti u američkim bioskopima.

Spisak ostvarenja ruske filmske industrije koja su osvojila svet i ostvarila milionske prihode u svetu ovim se ne završava. Od autorskih filmova do blokbastera – ruska filmska industrija sve je popularnija u Evropi, SAD, Latinskoj Americi, Kini.

Animirani filmovi Alekseja Cicilina

Aleksej Cicilin, čiji je animirani film „Ivica, Marica i agencija magije“ ove godine zauzeo prvo mesto na Netfliksu po broju pregleda širom sveta, još ranije je postigao uspeh u inostranstvu.

Treći deo bajke „Snežna kraljica“ koju je on režirao bio je najisplativiji projekat studija WizArt Animation 2016. godine. Kritičari su isticali ne samo siže i humor, nego i tehnička dostignuća filma.

U Južnoj Koreji projekat je imao najbolji rezultat tokom premijernog vikenda, a ukupna zarada filma u toj zemlji bila je 2,5 miliona dolara. Najveći uspeh film je ostvario u Kini – 11 miliona dolara. Zbog popularnosti kod gledalaca „Snežna kraljica 3: Vatra i led“ zadržao se u kineskim bioskopima devet sedmica, iako je taj rok obično oko mesec dana.

Spektakl o Džingis-kanu

Film „Mongol“ iz 2008. godine Sergeja Bodrova Starijeg je uspeo da četiri puta poveća prihode zahvaljujući distribuciji u inostranstvu. Pored 6,7 miliona dolara zarađenih u Rusiji, ovaj istorijski epos o Džingis-kanu, snimljen u Unutrašnjoj Mongoliji, zaradio je još 21 milion, a najviše u SAD – 5,7 miliona.

Uspeh filma, pored popularnosti reditelja i nominacije za Oskara za najbolji inostrani film (prijava je stigla iz Kazahstana), interesovanje za film se može objasniti i time što je snimljen u pogodnom „formatu“. Kritičari su film hvalili zbog scena borbi, dizajna, ali i njegove egzotičnosti.

Blokbaster „Noćna straža“

Prvi blokbaster iz Rusije koje je uspeo da prikupi impozantnu sumu u inostranstvu je „Noćna straža“ Timura Bekmambetova. Kompanija Fox Searchlight Pictures kupila je od autora prava za međunarodnu distribuciju, pošto je prihod „Noćne straže“ u Rusiji premašio rezultat prvog dela „Gospodara prstenova“.

Prvi epski postsovjetski triler o vampirima i vešticama, snimljen po zapadnim standardima, izazvao je veliko interesovanje zapadne pubike – 4,3 miliona dolara u Nemačkoj, oko 1,5 dolara u SAD, Francuskoj i Velikoj Britaniji i oko milion dolara u Meksiku.

Četiri godine kasnije Timur Bekmambetov je uspeo da predstavi svoj holivudski projekat „Tražen“ s Anđelinom Džoli, Džejmsom Makevojem i Morganom Frimenom.

Blokbaster sa superherojima iz Zajednice nezavisnih država

Blokbaster o superherojima „Zaštitnici“ Sarika Andreasjana izazvao je krajnje negativne reakcije među ruskim kritičarima i na društvenim mrežama, dok su zapadni kritičari akcenat stavili na temu Hladnog rata, koja je naznačena na samom početku filma.

U Kini je film zaradio 2,8 miliona dolara. Odred superheroja iz Zajednice nezavisnih država je izazvao interesovanje i u Meksiku, gde je film zaradio 1,1 milion dolara. Ukupan prihod filma u inostranstvu bio je 11,6 miliona dolara, pri budžetu od 5,4 miliona.

Ruski horor „Nevesta“

Film „Nevesta“ iz 2017. godine Svjatoslava Podgajevskog popunio je prazninu u ruskim bioskopima kada je reč o klasičnom hororu. Film je pokazao dobre rezultate u Latinskoj Americi, naročito u Meksiku i Brazilu. Godinu dana nakon početka prikazivanja „Nevesta“ je postala prvi horor iz Rusije koji je otkupio Netfiks. Ipak, u Rusiji film nije postigao naročiti uspeh ni kod publike, ni kod kritike.

„Ruski kovčeg“ Sokurova – uspeli eksperiment

Kada je reč o ranije snimljenim autorskim filmovima koji su osvojili i publiku i kritiku širom sveta, a pritom su u samoj Rusiji ostali relativno nezapaženi, najupečatljiviji primeri su ostvarenje Aleksandra Sokurova „Ruski kovčeg“ i „Bez ljubavi“ Andreja Zvjaginceva. Oba ova ostvarenja prikazana su i u Srbiji i privukla veliku pažnju ovdašnje publike.

„Ruski kovčeg“ premijerno je prikazan 2002. godine, u vreme kada je priča o uspehu ruskog filma na Zapadu ličila samo na vic, a pojam „ruski arthaus“ imao isključivo negativnu konotaciju. Ovo ostvarenje je, međutim, uspelo da zadovolji sva očekivanja zapadnih gledalaca kada je reč o autorskim filmovima iz Rusije.

Aleksandar Sokurov je do tog trenutka već uspeo da napravi sebi ime u svetskoj kinematografiji – istina, eksperimentalnim, a ne komercijalnim pristupom filmu.

Film je snimljen u Zimskom dvorcu i predstavljen je kao pokušaj da se „u jednom dahu uhvati protok vremena“. Promišljajući teme iz istorije i kulture, ovaj film ima sve odlike dubokog filozofskog ruskog dela, koje se nalazi na granici filma i književnosti.

Glavni mamac za iskusne gledaoce bio je omiljeni postupak Sokurova – film je snimljen u jednom kadru bez bilo kakvih intervencija u montaži. Takav pristup se 2002. godine smatrao gotovo revolucionarnim.

Film „Ruski kovčeg“ je, međutim, u Rusiji prikazivan samo u dva bioskopa, dok je u SAD, Kanadi i Australiji uspeo da ostvari zaradu od oko šest miliona dolara.

Ove godine učenik Sokurova Kantemir Balagov, koji je takođe stekao ugled u autorskom filmu, izabran je da režira pilot epizodu serijala „The Last of Us“.

„Bez ljubavi“ Andreja Zvjaginceva

Još jedan primer relativne ravnodušnosti ruskih gledalaca prema domaćem autorskom filmu, koji je tražen na Zapadu, jeste ostvarenje Andreja Zvjaginceva „Bez ljubavi“.

Četranaest godina nakon trijumfa njegovog debitantskog filma „Povratak“ na Venecijanskom festivalu, Zvjagincev je uspeo da osvoji status „novog Tarkovskog“ i da maksimalno poveća svoju prepoznatljivost među poklonicima autorskog filma u Evropi i SAD.

„Bez ljubavi“ je bio nominovan za Oskara u kategoriji za najbolji strani film, dobio je nagradu Kanskog filmskog festivala, a njegovi prihodi u inostranstvu su bili 4,8 miliona dolara, naspram 1,4 miliona u Rusiji.

Animirani film „Veliko putovanje“

Animirani film „Veliko putovanje“ Vasilija Rovenskog i Natalije Nilove, priča o putovanju himalajskog medveda i njegovih drugova u Južnu Kinu, uspela je da postane najprofitabilniji ruski film u inostranstvu tokom prošle godine, zaradivši 4,9 miliona širom sveta. Prihod bi, verovatno, bio i mnogo veći da nije bilo pandemije virusa korona. Najveću pažnju privukao je među gledaocima u Holandiji, kao i u Poljskoj, Češkoj, Rumuniji, Turskoj, Španiji, Italiji, Portugaliji i Južnoj Koreji.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala