Srbi na najvećem međunarodnom sajmu prehrambene industrije u Moskvi /foto/

© Sputnik / Olivera IkodinovićDejan Delić , direktor Predstavništva PKS u Moskvi, Bogdan Igić, državni sekratar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Miroslav Lazanski, ambasador Srbije u Rusiji na sajmu
Dejan Delić , direktor Predstavništva PKS u Moskvi, Bogdan Igić, državni sekratar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Miroslav Lazanski, ambasador Srbije u Rusiji na sajmu - Sputnik Srbija, 1920, 12.04.2021
Pratite nas
Jedanaest vodećih srpskih kompanija predstavlja svoje proizvode i svoj izvozni potencijal na najvećem u Rusiji međunarodnom sajmu prehrambene industrije „Prodekspo-2021“ u Moskvi, koji se održava od 12. do 16. aprila.

U organizaciji Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS), vodeći srpski proizvođači hrane predstavljaju u Moskvi širok asortiman proizvoda - mleka i mlečnih proizvoda, suhomesnatih i delikatesnih proizvoda, gotovih jela i pašteta, smrznutog voća i povrća, kao i sušenog voća.ž

Dejan Delić, direktor Predstavništva PKS u Moskvi, ističe da je srpski proizvod na ruskom tržištu veoma cenjen i prepoznat kao kvalitetan. Prema njegovim rečima, Privredna komora Srbije i predstavništvo u Moskvi intenzivno rade na povezivanju srpskih proizvođača i ruskih kupaca.

„Naša ideja je da, pre svega, omogućimo srpskim kompanijama, koje imaju potencijal i žele da promovišu svoje proizvode na jednom organizovanom, reprezentativnom nivou da to i realizuju i da, s druge strane, svima onima koji su već postigli određene dogovore omogućimo da nastave te poslovne aranžamane i eventualno sklope nove sa poslovnim partnerima iz raznih regiona Ruske Federacije“, rekao je Delić za Sputnjik.

Prema njegovim rečima, u 2020. godini Srbija je, pored svih ograničenja i otežavajućih okolnosti izazvanih pandemijom virusa korona, situacijom na svetskom tržištu energenata i devalvacijom rublje, zabeležila rast izvoza poljoprivredno-prehrambrenih proizvoda od preko pet odsto, što, kako ističe, govori o potencijalu plasmana i prepoznatom kvalitetu.

„Ruski potrošači prepoznaju sam kvalitet proizvoda i utisak ukupne poslovne zajednice je da je taj trend neophodno nastaviti i da kapaciteti nisu ni izdaleka iskorišćeni“, ocenio je Delić.

© Sputnik / Olivera IkodinovićDejan Delić , direktor Predstavništva PKS u Moskvi, Bogdan Igić, državni sekratar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Miroslav Lazanski, ambasador Srbije u Rusiji na sajmu
Srbi na najvećem međunarodnom sajmu prehrambene industrije u Moskvi /foto/ - Sputnik Srbija, 1920, 12.04.2021
Dejan Delić , direktor Predstavništva PKS u Moskvi, Bogdan Igić, državni sekratar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Miroslav Lazanski, ambasador Srbije u Rusiji na sajmu

Pored svežeg voća i povrća, Srbija u Rusiju najviše izvozi mlečne proizvode, dodao je Delić.

„Što se tiče poljoprivredno-prehrambrenih proizvoda, pored svežeg voća i povrća - jabuka, nektarina i breskvi, mi najviše izvozimo mlečne proizvode, što je i fokus ovog sajma. Tu smo prepoznatljivi i nemamo konkurenciju, iako su Belorusi po kvantitetu možda veći izvoznici na tržište Ruske Federacije, mi smo po kvalitetu, po samoj tehnologiji, po specifičnosti samih proizvoda jednostavno - nenadmašni. Tu su same mogućnosti neprocenjene. U najtežim vremenima oscilacije i devalvacije kursa ruske nacionalne valute, a pamtite kakva je situacija bila od 2014. godine do danas, jedino u tim proizvodima nikad nismo beležili pad ili smo bili bar u nivou, ili smo beležili visok rast izvoza proizvoda. Ono što je naša želja jeste da promovišemo samu ideju mogućnosti plasmana naših sireva na ovom tržištu, ne samo mekanih i sirnih namaza, već i tvrdih sireva...“, rekao je Delić.

Delić navodi da srpski proizvođači izvoze u Rusiju jabuke u vrednosti od preko 100 miliona dolara i ukupno sireva u vrednosti oko 40 miliona dolara godišnje.

„To je za tih nekoliko kompanija koje se time bave veliki rezultat“, naglasio je on.

Delić smatra floskulom priče o tome da Srbija nema dovoljno velike proizvodne kapacitete i da ne može da obezbedi kontinuitet isporuka na ogromno rusko tržište od preko 146 miliona stanovnika.

„Moje mišljenje je da treba da se prevaziđe takav pristup. Imamo određenu količinu koju možemo da unapređujemo ako imamo dobar plasman, ako imamo dobre poslovne partnere. Ali i te količine su za naše uslove vrlo značajne. To da li ćemo mi zadovoljiti sve kapacitete celokupnog ruskog tržišta nije fokus pažnje. Treba da se radi na tome da se fokusiramo na ruske regione, da se bavimo izvozom, da ljudi znaju procedure. I upravo smo mi tu zbog specifičnosti samih procedura, prepoznavanja marketinga, samog tržišta, prepoznavanja da li proizvod može da bude plasiran ili ne, koje su logističke, carinske, špediterske procedure, veterinarske ili sanitarne, epidemiološke do same realizacije izvoza tj. sklapanja kontakata sa potencijalnim poslovnim partnerima. Upravo se uloga predstavništva PKS u Rusiji i uopšte PKS zasniva na edukaciji privrednika o kapacitetima i mogućnostima samog tržišta. Dakle, ti kapaciteti koje imamo su kapaciteti koje treba da iskoristimo. Treba samo da radimo na povećavanju tih kapaciteta, na investiranju u te kapacitete, a tome će doprineti upravo stvaranje novih poslovnih aranžmana, novih poslovnih izvoza i novih poslovnih ugovora, jer sam ugovor vuče u dalje unapređenje, dalje investiranje i dalju proizvodnju. Samim tim ćemo dobiti i veće kapacitete“, zaključio je Delić. 

© Sputnik / Olivera IkodinovićOve godine na sajmu učestvuje više od 1.500 kompanija iz 42 zemlje sveta
Srbi na najvećem međunarodnom sajmu prehrambene industrije u Moskvi /foto/ - Sputnik Srbija, 1920, 12.04.2021
Ove godine na sajmu učestvuje više od 1.500 kompanija iz 42 zemlje sveta

U okviru Nacionalnog paviljona Srbije proizvodne programe i izvozne kapacitete predstavljaju kompanije Mlekara Šabac, Mlekara Ub, Imlek, Karneks, Industrija mesa Topola, Masli, Zlatiborac, Itn Group, Master fruits,  Mambikom Agrar i Miraks Agrar.

Prvog dana održavanja sajma „Prodekspo“ srpski štand su obišli državni sekratar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Bogdan Igić, direktor Uprave za zaštitu bilja Nebojša Milosavljević i ambasador Srbije u Rusiji Miroslav Lazanski.
„Prodekspo“ je jedna od najznačajnijih specijalizovanih izložbi prehrambrene industrije u okviru koje se organizuju poslovni susreti proizvođača i izvoznika, kao i distributera i predstavnika vodećih maloprodajnih trgovinskih lanaca, a već ima najava da će srpske kompanije potpisati niz novih ugovora sa ruskim partnerima.

Ove godine na sajmu učestvuje više od 1.500 kompanija iz 42 zemlje sveta: Srbije, Italije, Španije, Belgije, Turske, Azerbejdžana i dr. Izložba se održava u svim paviljonima „Ekpocentra“, na 85 hiljada kvadratnih metara, što ovaj sajam svrstava u najveće izložbe prehrambene industrije ne samo u Rusiji, nego i u Istočnoj Evropi. Godišnje ga poseti preko 70 hiljada ljudi.
„Prodeskpo“ se održava 28. put, a Srbija je na ovom sajmu učestvovala 27 puta.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala