Na ceremoniji u petak prvi put je predstavljen prototip borbenog aviona KF-Iks, zvanično nazvan „KF-21 Boramae“. Govoreći na ceremoniji predstavljanja, predsednik Mun Džae-in rekao je da je „započela nova era nezavisne odbrane“.
KF-X is now known as KF-21 Boramae pic.twitter.com/cQJOewcjII
— Vinod (@VinodDX9) April 8, 2021
Mlazni avion, koji je razvila kompanija „Korea erospejs industriz“, u okviru projekta vrednog 7,9 milijardi američkih dolara, najskupljeg vojnog projekta u zemlji do sada, trebalo bi da prvi put poleti 2022. godine, a da bude spreman za akciju u narednoj deceniji. „Planiramo da rasporedimo 40 aviona do 2028. godine i ukupno 120 do 2032. godine“, rekao je predsednik.
South Korea today held a ceremony to roll out its first prototype of the next-generation KF-X fighter, officially dubbed KF-21 Boramae.
— 희수 (@kimsh0092) April 9, 2021
출격하라 !! pic.twitter.com/YwDbQvN9UW
Projekat je započet 2015. godine i postao je od značajnog nacionalnog interesa, a u njegovom razvoju učestvovalo je 16 univerziteta, 11 laboratorija i 553 dobavljača. Približno 65 odsto komponenti aviona proizvodi se u zemlji, prenosi RT.
Mun je pokušao da promeni politiku vojne nabavke Južne Koreje, krećući se ka samostalnom razvoju što treba da zameni kupovinu američkih aviona i delova. „Kad god nam zatreba, možemo da ga napravimo“, rekao je na ceremoniji.
Also interesting the snazzy lightshow superimposing various national flags on KFX. Here it's Germany, wink wink nudge nudge. pic.twitter.com/avf3DWPdXS
— Alex Luck (@AlexLuck9) April 9, 2021
Krajnji cilj je da Seul zameni svoje stare F-4 i F-5 borbene avione sa KF-21 i pronađe inostrane kupce za svoj avion. Projekat je prvobitno podeljen sa Indonezijom, koja je podnela 20 odsto troškova. Međutim, Džakarta je pokušala da smanji učešće u razvoju aviona i možda se čak potpuno povuče iz projekta.
Pročitajte i: