Ova „Socijalna prodavnica“ ili „banka hrane“ kako je još zovu, pokrenuta je od strane gradske organizacije „Velington siti mišen“, koja je osnovana 1904. godine sa ciljem da odgovara na zahteve i potrebe lokalnog stanovništva.
Njihov cilj, pored ostalih, jeste da izgrade zajednicu koja se zasniva na brizi o drugima, piše portal DDL.
Ideja o osnivanju ovakve prodavnice nastala je iz potrebe da se podrži zajednica kroz pružanje mogućnosti ljudima da imaju pristup hrani i mogućnost da odaberu ono što žele. Planirano je i proširivanje mreže ovakvih prodavnica u narednom periodu.
Umesto cena, poeni za kupovinu
Kako bi ostvarili mogućnost da kupuju ovde, svi zainteresovani potrebno je da se jave organizaciji, da objasne u kakvoj se situaciji nalaze i zbog čega im je potrebna ovakva pomoć. Nakon toga, oni dobijaju termin kada mogu otići u kupovinu.
Umesto cena, artikli u prodavnici označeni su poenima od 1 do 5, gde 1 poen vrede najjeftinije namirnice, dok 5 poena vrede namirnice u vrednosti od više od 10 dolara.
U zavisnosti od situacije u kojoj se osoba nalazi, organizacija odlučuje koliko poena za kupovinu će joj biti dodeljeno. Na primer, odrasla osoba slobodnog bračnog statusa dobila bi oko 55 poena, dok bi porodica dobila znatno više.
Na ovaj način socijalno ugrožene osobe ne dobijaju već spreman paket hrane, već same odlučuju šta će kupiti i kako će upravljati svojim budžetom.
U prodavnici je već oko 3000 proizvoda i u njima se može naći sve sem alkohola i cigareta. Socijalna prodavnica ima podršku velikih lanaca supermarketa, ali su donacije uvek dobrodošle.