Kako je arktički morski put preko noći postao alternativa Sueckom kanalu /foto, video/

© Sputnik / Pavel Lьvov / Uđi u bazu fotografijaRuski ledolomac na Arktiku
Ruski ledolomac na Arktiku - Sputnik Srbija, 1920, 26.03.2021
Pratite nas
Severni morski put mogao bi postati efikasna alternativa Sueckom kanalu koji je u potpunosti zatvoren od utorka, objavila je ruska državna korporacija za nuklearnu energiju „Rosatom“ u nizu polušaljivih tvitova.

Predlog „Rosatoma“ došao je nekoliko dana nakon što je kontejnerski brod od 400 metara zapeo u ključnom morskom prolazu za globalnu trgovinu. Strahuje se da će incident povećati troškove isporuke roba zbog prekida lanaca snabdevanja koji povezuju Evropu i Aziju.

U seriji tvitova, „Rosatom“ je naveo tri razloga zašto se ruska strateška arktička ruta brodova smatra održivom alternativom. Prvi je proizašao iz podataka praćenja broda koji su pokazali da je brod iscrtao džinovski falus u Crvenom moru pre nego što se zaglavio. Ruska državna korporacija je istakla da Severni morski put nudi mnogo više prostora za „crtanje nestašnih slika“ uz pomoć džinovskog teretnog broda, prenosi RT.

​„Rosatom“ je naveo da će njegova flota nuklearnih ledolomaca, koja je najveća na svetu, lako osloboditi bilo koje plovilo okovano u led. Tvit je ilustrovan slikom na kojoj se vidi kako ledolomci „Rosatoma“ spasavaju teretni brod zarobljen u ledu ove zime.

​Arktičkom flotom „Rosatoma“, koja uključuje pet ledolomaca na nuklearni pogon, brod-kontejner i četiri servisna plovila, upravlja „Rosatomflot“ sa sedištem u ruskom lučkom gradu Murmansku. Ledolomci se koriste za plovidbu i spasilačke operacije duž Severnog morskog puta.

U trećem tvitu „Rosatom“ je objavio čudan gif sa glavnim likom iz američke špijunske komedije „Ostin Pauers: Međunarodni misteriozni čovek“ iz 1997. godine, prikazujući Pauersa zaglavljenog u šatl vagonu koji se kreće napred-nazad u uskom tunelu.

​Ruske vlasti su nedavno proglasile razvoj Severnog morskog puta za jedan od ključnih strateških prioriteta države.

U januaru je ministar za nacionalne resurse i životnu sredinu Dmitrij Kobilkin rekao da će transport tereta u najsevernijim teritorijalnim vodama Rusije dostići 80 miliona tona već 2024. godine.

Kroz ruski Arktik pruža se najkraća pomorska ruta koja povezuje Evropu i Aziju. Ledeni plovni put prolazi kroz nekoliko mora Severnog ledenog okeana, uključujući Barencovo more, Karsko more, Laptevovo more, Istočno sibirsko more, Čukčijevo more i delimično Beringovo more u Tihom okeanu.

​„Rosatom“ je u odvojenom tvitu naveo da je „putovanje od Murmanska do Japana Severnim morskim dugo putem 5.770 milja u odnosu na 12 840 milja kroz Suecki kanal“, dodajući da egipatska ruta može biti blokirana danima, prenosi RT.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala