00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
21:00
30 min
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
Arhimandrit Dimitrije Plećević: Manastir Tumane - mesto Božjih čuda
16:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
17:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
U kolačima ekstrakt vanile proizveden od nafte
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Srbiji predstoji izgradnja najteže i zahtevne deonice auto-puta koja nas povezuje sa Crnom Gorom

© Tanjug / DIMITRIJE GOLLAuto-put Miloš Veliki
Auto-put Miloš Veliki - Sputnik Srbija, 1920, 15.03.2021
Pratite nas
Deonica auto-puta „Miloš Veliki“ od Preljine do Požege trebalo bi da bude završena do polovine decembra, a uz dosadašnjih 120 kilometara, do Čačka, put će biti duži još tridesetak kilometara. Po okončanju izgradnje te deonice preostaje izgradnja još oko 110 kilometara budućeg auto-puta koji bi trebalo da nas kod Boljara poveže sa Crnom Gorom.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da bi do kraja godine mogao biti potpisan ugovor i za poslednju i najtežu deonicu od Požege do Boljara. Za sada je Saobraćajni institut CIP uradio Generalni projekat, a preostaje izrada još nekoliko dokumenata.

Pre nego što bageri izađu na teren, mora se uraditi idejno rešenje, idejni projekat, projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje i projekat izvedenog objekta. Izrada ove dokumentacije je zahtevan proces i procenjeno je da bi mogao trajati oko tri godine, pišu „Novosti“.

Zahtevna trasa — 97 mostova, 51 tunel

Projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević je još pre nekoliko godina iscrtao nastavak ove saobraćajnice od Požege ka Boljarima, do granice sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara. Ova trasa je, kako se napominje, izuzetno zahtevna, a na njoj je potrebno izgraditi čak 97 mostova, koji će ukupno biti dugi gotovo 20 kilometara.

Osim toga, projektovan je i 51 tunel, a njihova dužina će biti oko 27 kilometara. To znači da je gotovo polovina trase u mostovima i tunelima.

„Put je projektovan za brzine od 100 i 120 kilometara na čas“, navodi Dragićević.

On navodi da je na samom početku deonice predviđeno ukrštanje dva auto-puta, E-763 Beograd-Južni Jadran i E-761 Požega-Kotroman, odnosno granica sa Republikom Srpskom. Osim toga, projektovane su tri denivelisane raskrsnice u Arilju, Ivanjici i Dugoj poljani.

© Tanjug / DIMITRIJE GOLLSaobraćajnice od Požege ka Boljarima, do granice sa Crnom Gorom, izuzetno je zahtevna, a na njoj je potrebno izgraditi čak 97 mostova, koji će ukupno biti dugi gotovo 20 kilometara.
Srbiji predstoji izgradnja najteže i zahtevne deonice auto-puta koja nas povezuje sa Crnom Gorom - Sputnik Srbija, 1920, 15.03.2021
Saobraćajnice od Požege ka Boljarima, do granice sa Crnom Gorom, izuzetno je zahtevna, a na njoj je potrebno izgraditi čak 97 mostova, koji će ukupno biti dugi gotovo 20 kilometara.

Tokom izrade Generalnog projekta bilo je dosta polemike oko trase kojom će proći ova saobraćajnica, ali je kao najpovoljnije rešenje izabrana varijanta Istok 1, odnosno preko Arilja, Ivanjice i Sjenice. Taj put je za oko 40 kilometara kraći od onog koji bi išao preko Zlatibora, a samim tim je i jeftiniji za oko 500 miliona evra.

Dragićević kaže da je trasa istočne varijante, preko Ivanjice, morala da se prilagodi ograničenju prolaska pored Nacionalnog parka „Golija“, koji ostaje netaknut sa istočne strane auto-puta.

„U toku je izrada Nacrta prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Beograd-Južni Jadran, deonica Požega-Boljare, sa Strateškom procenom uticaja na životnu sredinu“, kažu u „Putevima Srbije“, dodajući da je procenjena vrednost projekta je oko 1,8 milijardi evra.

Kada će početi izgradnja poslednje i najzahtevnije deonice puta ka Crnoj Gori još je neizvesno, ali se zato zna da će za Svetog Nikolu, kako je najavljeno, biti otvoren potez između Preljine i Požege.

Ovaj potez podeljen je u tri sektora. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara. Na njoj bi, prema projektu, trebalo da bude izgrađen tunel „Trbušani“, dug 250 metara, tri nadvožnjaka, kao i most preko Čemernice. Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će ukupno biti duži od tri kilometra.

Projektovana je i izgradnja tunela „Laz“, od 1.750 metara, petlja u Pakovraću i tri nadvožnjaka. Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na 7,18 kilometara, a na njoj bi trebalo da bude izgrađeno tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Deonica je duga 30,9 kilometara, a vrednost radova koje izvodi kineska kompanija „Čajna komjunikejšn konstrakšn korporejšn“ je oko 450 miliona evra.

Radovi na saobraćajnici ka Novom Beogradu počinju do kraja meseca

Brza saobraćajnica od petlje Surčin do Novog Beograda trebalo bi da bude kopča i najbrži put iz prestonice do „Miloša Velikog“.

Početak izgradnje ovih 7,9 kilometara puta je prošle godine odložen zbog epidemije virusa korona, ali poslednje najave nadležnih su da će mašine i radnici biti na terenu do kraja meseca.

„Put je projektovan za brzinu od 80 kilometara na čas, sa dve kolovozne trake, sa po tri saobraćajne trake, razdelnim pojasom, obostranim bankinama, ivičnim zelenilom, pešačkim stazama, a na jednom delu dvosmernim biciklističkim stazama“, navode u „Putevima Srbije“.

Za saobraćajno povezivanje sa novoprojektovanim saobraćajnicama planirane su pored kružne na početku trase još tri površinske raskrsnice i denivelisana raskrsnica tipa „pola deteline“, sa ulicom prema naselju Surčin i obali reke Save, gde se planira izgradnja nacionalnog stadiona.

© Tanjug / ZORAN ZESTICBrza saobraćajnica od petlje Surčin do Novog Beograda trebalo bi da bude kopča i najbrži put iz prestonice do „Miloša Velikog“.
Srbiji predstoji izgradnja najteže i zahtevne deonice auto-puta koja nas povezuje sa Crnom Gorom - Sputnik Srbija, 1920, 15.03.2021
Brza saobraćajnica od petlje Surčin do Novog Beograda trebalo bi da bude kopča i najbrži put iz prestonice do „Miloša Velikog“.

Posao izgradnje ove deonice poveren je kineskoj kompaniji, a vrednost ugovora je 70,5 miliona dolara. Projekat su napravili inženjeri Saobraćajnog instituta CIP, a ukoliko radovi počnu prema najavama, trebalo da budu okončani do kraja 2022. jer je rok za njihovo izvođenje 18 meseci.

Na Zlatibor preko dva koridora

Turisti će do Zlatibora i Užica već stizati mnogo brže, kada bude okončana izgradnja deonice „Miloša Velikog“ do Požege.

Da bi stigli skroz do Zlatibora auto-putem moraće da sačekaju završetak radova na deonici drugog koridora, ka Sarajevu, koji će se protezati od Požege do Kotromana.

U Požegi će oni koji idu iz Beograda na Zlatibor prelaziti na drugi auto-put i voziti do Mačkata, gde će biti isključenje za one koji idu na planinu.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala