Norveška obalska administracija (Kystverket) je predložila da se tenderski postupak okonča ove godine, a da gradnja počne već sledeće godine. Plan je da tunel u funkciji bude 2025. ili 2026. godine.
Tunel će biti dug 1,7 kilometara i dovoljno velik za kretanje teretnih i drugih većih brodova. Time će se omogućiti da se plovilima ne saobraća vodama na području Stada.
Međutim, brodovima za krstarenje neće biti moguće kretanje tunelom, jer su preveliki.
Konstruktorima tunela je na prvom mestu bila bezbednost.
U prethodnih stotinu godina razmatrala se mogućnost gradnje tunela, kako bi se zaobišlo spomenuto područje izloženo vetrovima i okeanskim strujama i opasno za plovidbu.
Prema Norveškoj oblaskoj administraciji, Vikinzi su plovila transportovali preko kopna da ne bi morali ploviti Stadom. Na ovom morskom području nepovoljni uslovi za plovidbu mogu trajati i po nekoliko dana.
Koliko će biti značajna gradnja tunela pokazuje i podatak jedne brodske kompanije da 20 odsto brodova kasni zbog problema na navedenom morskom području.
Pretpostavlja se da će gradnja koštati 325 miliona dolara, prenosi Forbs.