Vizantijski zvuk i „pozitivna tuga“ ljudi sa Istoka

Orbita kulture
Orbita kulture - Sputnik Srbija, 1920, 05.03.2021
Pratite nas
Multiinstrumentalista, kompozitor, pevač, vođa grupe „Balkanopolis“ – umetnik Slobodan Trkulja za „Orbitu kulture“ otkriva šta je to što njegovu muziku čini „vizantijskom“, kako iza otpevanih srpskih pesama ostaje „pozitivna tuga“ i zašto smo mi, uprkos geografiji, zapravo ljudi sa Istoka.

Šta povezuje Aleksandra Acu Popovića i Vaclava Havela, „Audijenciju“ i „Kus petlića“ – ako ne Milan Nešković, pozorišni reditelj čija će upravo ova dva naslova biti premijerno izvedena tokom marta na sceni Akademije 28  i u Narodnom pozorištu u Subotici. Od Neškovića saznajemo zašto su ovi veliki pisci i danas aktuelni, kao i zašto je pozorište, bez svake sumnje, najbezbednije mesto u vremenu pandemije.

O čemu govori predstava „Seks-umetnost-komunizam“, premijerno izvedena trećeg marta na rođendan Bitef teatra, kako izgleda nasleđe 20. veka iz perspektive seksualne, umetničke i komunističke revolucije – za Sputnjik objašnjava reditelj predstave Bojan Đorđev.

Kako su, tražeći prostor za drugačiji zvuk, pre 40 godina tri beogradska benda, VIS Idoli, Električni orgazam i Šarlo akrobata, kao i umetnici okupljeni oko njih postali deo „Paket aranžmana“ i promenili istoriju jugoslovenskog rokenrola?

Ko su bili ti klinci, dovoljno glasni da kažu ono što misle, dovoljno pametni da na pravi način izraze ono što osećaju, za „Orbitu kulture“ otkriva Zdenko Kolar, nekadašnji basista „Idola“ i Branko Gavrić, autor naziva i ilustracije za ploču „Paket aranžman“.

Orbita kulture: Slobodan Trkulja, Milan Nešković, Bojan Đorđev, Zdenko Kolar i Branko Gavrić
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala