00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
VESTI
Sukob u Ukrajini posle napada zapadnim raketama na Rusiju
06:30
28 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
06:58
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Jedan od najskupljih opoziva u istoriji: Zbog sve češćih požara povlače 82.000 automobila

CC0 / Pixabay / Hjundai
Hjundai - Sputnik Srbija, 1920, 28.02.2021
Pratite nas
Južnokorejska kompanija „Hjundai“ povući će 82.000 električnih automobila širom sveta kako bi se zamenile baterije. Ta odluka je doneta nakon što se 15 vozila zapalilo zbog problema sa baterijama.

Uprkos relativno malom broju ovih automobila, „Hjundaijev“ opoziv jedan je od najskupljih u istoriji, signalizirajući da bi kvarovi na električnim automobilima mogli da stvore pozamašne troškove za proizvođače automobila — barem u bliskoj budućnosti.

Povlačenje će kompaniju koštati milijardu korejskih vona, odnosno 900 miliona dolara.

Prosečni trošak po vozilu iznosi 11.000 dolara, što je, kako navode američki mediji, astronomski visok broj, preneo je B92.

Zamena cele baterije krajnja je mera koja zahteva sličnu količinu posla i troškova kao zamena celog motora tradicionalnog automobila s unutrašnjim sagorevanjem.

Vrlo malo opoziva automobila na benzinski pogon zahteva zamenu celog motora. Jedan od retkih izuzetaka bio je opoziv 785 sportskih automobila Porše 911 GT3 iz 2014. godine. Porše nije objavio troškove tog opoziva, ali je sigurno bio skuplji po vozilu od ovog slučaja Hjundaija.

Ipak, opoziv koji košta više od 11.000 dolara po vozilu izuzetno je redak. Precizne brojke nisu dostupne jer većina proizvođača automobila ne otkriva troškove svojih opoziva.

Budući da je u upotrebi više automobila na benzinski pogon nego električnih vozila, ukupni trošak tih opoziva lako može premašiti 900 miliona dolara.

Na primer, „Dženeral Motors“ nedavno je naplatio 1,2 milijarde dolara troškova za zamenu vazdušnih jastuka Takata, ali to je pokrivalo 7 miliona vozila, što znači da je opoziv koštao manje od 200 dolara po vozilu.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala