Uprkos relativno malom broju ovih automobila, „Hjundaijev“ opoziv jedan je od najskupljih u istoriji, signalizirajući da bi kvarovi na električnim automobilima mogli da stvore pozamašne troškove za proizvođače automobila — barem u bliskoj budućnosti.
Povlačenje će kompaniju koštati milijardu korejskih vona, odnosno 900 miliona dolara.
Prosečni trošak po vozilu iznosi 11.000 dolara, što je, kako navode američki mediji, astronomski visok broj, preneo je B92.
Zamena cele baterije krajnja je mera koja zahteva sličnu količinu posla i troškova kao zamena celog motora tradicionalnog automobila s unutrašnjim sagorevanjem.
Vrlo malo opoziva automobila na benzinski pogon zahteva zamenu celog motora. Jedan od retkih izuzetaka bio je opoziv 785 sportskih automobila Porše 911 GT3 iz 2014. godine. Porše nije objavio troškove tog opoziva, ali je sigurno bio skuplji po vozilu od ovog slučaja Hjundaija.
Ipak, opoziv koji košta više od 11.000 dolara po vozilu izuzetno je redak. Precizne brojke nisu dostupne jer većina proizvođača automobila ne otkriva troškove svojih opoziva.
Budući da je u upotrebi više automobila na benzinski pogon nego električnih vozila, ukupni trošak tih opoziva lako može premašiti 900 miliona dolara.
Na primer, „Dženeral Motors“ nedavno je naplatio 1,2 milijarde dolara troškova za zamenu vazdušnih jastuka Takata, ali to je pokrivalo 7 miliona vozila, što znači da je opoziv koštao manje od 200 dolara po vozilu.
Pročitajte još: