Sajam „GULFOOD“, koji traje do 25. februara, jedna je od najvećih i najznačajnijih specijalizovanih izložbi prehrambene industrije u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i regionu Zaliva.
Na tom sajmu Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS) organizovale su nastup 11 kompanija iz Srbije.
Šefa Kancelarije PKS u Dubaiju Marko Selaković izjavio je za portal B92 da je mnogo proizvoda koje srpski poljoprivredni sektor može da ponudi.
„Česti su upiti za sveže voće i povrće, za smrznuti program, pre svega maline, borovnice, jagodičasto voće. Sve više se iskazuje interesovanje i za keksove i voćne sokove iz Srbije. Potencijal je ogroman, a tek nas očekuje svetska izložba Ekspo od oktobra do kraja marta u Dubaiju, gde UAE stavlja izuzetan akcenat na agrar: jedna od tematskih nedelja svetske izložbe Ekspo biće posvećena hrani, poljoprivredi i životnim namirnicama“, rekao je Selaković.
Ako se poslovna zajednica Srbije pokaže u pravom svetlu, i ako uspemo da milionima posetilaca približimo srpski agrarni sektor i prehrambene proizvode, ojačaćemo dodatno prisustvo na ovom važnom tržištu, ali i širom sveta, istakao je Selaković.
On je ukazao da je najbolje izvoziti finalne proizvode — veliku zaradu u UAE prave maloprodajni lanci koji često opterećuju konačnu cenu proizvoda visokim maržama.
„Znam da firmama iz Srbije nije lako da igraju globalnu utakmicu protiv najvećih svetskih igrača koji su prisutni na ovom tržištu, ali zajedničkim snagama uspevamo korak po korak da budemo sve prisutniji: danas, godinu i po dana nakon osnivanja Kancelarije PKS u UAE, u gotovo svim supermarketima u Emiratima možete naići na neki od prehrambenih proizvoda iz Srbije. Puno mi je srce zbog toga, ali želim da budemo još prisutniji“, naveo je Selaković.
Zašto se isplati izvoz iz Srbije u UAE?
Prema njegovim rečima, Ujedinjeni Arapski Emirati su stabilno i platežno sposobno tržište i nesumnjivo je dobro što su poljoprivredni proizvodi iz Srbije prisutni na ovom tržištu.
„Ipak, UAE predstavlja mnogo više od platežno sposobnog tržišta: Dubai je ključno čvorište za snabdevanje Bliskog Istoka, Afrike i Jugoistočne Azije. Srbija svoju šansu treba da traži tako što će UAE posmatrati kao centar iz kojeg se može pristupiti doslovno milijardama potrošača: Indija, subsaharska Afrika, ali i zemlje okruženja, poput Saudijske Arabije, imaju ogroman potencijal, a Srbija je i na tim tržištima prepoznata kao zemlja kvalitetne hrane“, kazao je Selaković.
Na pitanje kako ocenjuje trenutnu razmenu Srbije i UAE, šefa Kancelarije PKS u Dubaiju naglašava da je to utakmica koja se nikad ne završava i da uvek ima prostora za napredak.
„Izuzetno sam zadovoljan kako su proizvodi iz Srbije prihvaćeni na ovom tržištu. Moramo da još poradimo na brendiranju, distribuciji, realnoj cenovnoj politici, predvidljivosti količina, da povećamo obim razmene: ako uspemo da prebrodimo te izazove, bićemo još uspešniji“, zaključio je Selaković.
Pročitajte još: