Prema njegovim rečima, cilj projekta je stvaranje demonstratora tehnologije u punoj veličini, koji bi omogućio da se provere osnovne karakteristike novih tehničkih rešenja, koja su povezana sa uvođenjem tehnologije „maglev“ (magnetne levitacije).
Projekat predstavlja duboku modernizaciju monošinskog transportnog sistema koji je napravljen početkom 2000-ih, dodaje akademik. Voz će moći da se kreće kako uz minimalnu aktivnost mašinovođe, tako i u bespilotnom režimu.
„Trenutno je u toku izrada sastavnih delova i električne opreme za maketu električne lokomotive. Pretpostavlja se da će testiranja započeti u trećem kvartalu ove godine“, dodao je Solomonov.
Na osnovu rezultata testiranja biće doneta odluka o serijskoj proizvodnji novog tipa monošinskog sistema.
Prema otvorenim izvorima, „maglev“ vozovi su specijalni superbrzi vozovi čiji je princip rada zasnovan na magnetnoj levitaciji i dostižu neverovatne brzine od preko 600 kilometara na čas. Zahvaljujući dejstvu elektromagnetne sile, voz lebdi nad posebnom vrstom šina i na taj način suočava se isključivo sa silom otpora vazduha, koja je daleko manja od sile trenja.