Ovo su neka od pitanja za gosta „Orbite kulture“, ruskog istoričara i slavistu Anatolija Turilova, koji otkriva zanimljiv put od Hilandara do Nacionalne biblioteke Sankt Peterburga 166. lista Miroslavljevog jevanđelja, koji bi uskoro trebalo da bude vraćen Srbiji.
Kako se glumi na češkom, pitamo Branislava Trifunovića, glumca koji zajedno sa Mikijem Manojlovićem igra u popularnoj češko-slovačkoj komediji „Previše lično“, a koja je od pre nekoliko pred našom bioskopskom publikom.
Da li smo zaboravili da su granice umetničke slobode tamo gde počinje i završava se dobra knjiga, na šta nas je nedavno podsetio pisac Aleksandar Gatalica, a povodom reagovanja koje je — moglo bi se reći tradicionalno — izazvao izbor Ninovog žirija kritike za roman godine, Gatalicu pitamo i šta je sve dozvoljeno u književnosti, da li je ona dovoljna sama sebi da se osporava i brani ili su joj neophodni i drugi parametri za vrednovanje.
Naš gost je i Zdenko Kolar, nekadašnji basista „Idola“ koji će nastupiti na koncertu sastava „(ne)normalni“ u čast Vlade Divljana 7. i 8. februara na „Kolarcu“.
Kako zvuče klasične džez kompozicije u izvođenju proslavljenog ruskog saksofoniste Olega Kirejeva i srpskih muzičara na albumu snimljenom u Srbiji — ruski muzičar otkriva za Sputnjik i govori o daljim planovima za saradnju sa srpskim džezerima, najavljujući novi koncert u Beogradu.
Šta jednom od najnagrađivanijih pesnika znači nedavno dobijena povelja sa imenom Svetog Save, zašto i dalje veruje da šta god da pričamo, mi zapravo uvek pričamo o Kosovu i gde god da idemo, tamo stižemo — objašnjava akademik Matija Bećković.
Naš gost je i Enes Halilović, pesnik, pripovedač i romanopisac, upravo nagrađen „Zlatnim suncokretom“ za roman „Ljudi bez grobova“.