Tojota je saopštila da je njena globalna prodaja na nivou cele grupe pala za 11,3 odsto na 9,528 miliona vozila u 2020, dok je Folksvagen zabeležio pad od 15,2 procenta na 9,305 miliona jedinica, izveštava Rojters, prenosi Tanjug.
Proizvođače automobila širom sveta teško su pogodile korona mere ograničenja, zbog kojih su ljudi prestali da odlaze u salone za prodaju automobila i koje su primorale auto kompanije da smanje ili obustave proizvodnju u pojedinim pogonima.
Tojota je, međutim, bolje prebrodila pandemiju delimično zato što je Japan, odnosno njeno domaće tržište, kao i azijski region generalno bio manje pogođen nego Evropa i Sjedinjene Države.
Budući da se potražnja za automobilima oporavlja, naročito u Kini, Tojota, Folksvagen i drugi proizvođači utrkuju se da prigrabe što veći tržišni udeo u rastućem segmentu električnih vozila.
Tojota je navela da je udeo električnih vozila koje je prodala prošle godine porastao na 23 posto njene ukupne prodaje, sa 20 procenata u 2019. godini.
Pročitajte još: