Istorija razvoja letećih automobila započela je 1936. godine kada je pionir u konstrukciji automobila Henri Ford prikazao eksperimentalni avion sa jednim sedištem koji je nazvao „nebeski flajver“. Iako je projekat obustavljen dve godine kasnije, to je zapravo bio lagani avion a ne automobil. Javnost je postala veoma uzbuđena što će se u bliskoj budućnosti masovno proizvoditi lična leteća vozila.
Istovremeno, sam gospodin Ford rekao je: „Držite me za reč: dolazi kombinacija aviona i automobila. Možete se smejati, ali doći će“.
Od tada se vizuelizacija vozila, uključujući leteća, promenila i više visokotehnoloških kompanija i proizvođača automobila postavilo je zadatak da ljudima obezbedi sopstvene leteće automobile ili taksi-dronove.
© Sputnik / Pavel Bednyakov / Uđi u bazu fotografijaTest vožnja bespilotnim taksijem u Maloj sportskoj areni Olimpijskog kompleksa Lužnjiki u Moskvi. Dron, koji je razvila kompanija članica Moskovskog klastera inovacija, može da prevozi putnike i teret vazdušnim putem do 100 km.
Test vožnja bespilotnim taksijem u Maloj sportskoj areni Olimpijskog kompleksa Lužnjiki u Moskvi. Dron, koji je razvila kompanija članica Moskovskog klastera inovacija, može da prevozi putnike i teret vazdušnim putem do 100 km.
© Foto : Public domainModel „Kanvair“, prototip letećeg automobila, 1947.
2/10
© Foto : Public domain
Model „Kanvair“, prototip letećeg automobila, 1947.
CC BY-SA 4.0 / Alexander Migl / Pal-V Front III Genf 2018 (cropped image)Leteći automobil PAL-V u autosalonu u Ženevi 2018. godine.
Leteći automobil PAL-V u autosalonu u Ženevi 2018. godine.
CC0 / Johnescalade / E-volo erstflugPrvi let na sa ljudskom posadom u električnom multikopteru. Let je trajao minut i 30 sekundi, u Nemačkoj, u oktobru 2011. godine.
Prvi let na sa ljudskom posadom u električnom multikopteru. Let je trajao minut i 30 sekundi, u Nemačkoj, u oktobru 2011. godine.
© AP Photo / John Locher„Bel Nekus 4EKS“, četverosedni električni ili hibridno-električni leteći taksi, izložen u Belovom štandu na tehničkom sajmu 8. januara 2020 u Las Vegasu.
5/10
© AP Photo / John Locher
„Bel Nekus 4EKS“, četverosedni električni ili hibridno-električni leteći taksi, izložen u Belovom štandu na tehničkom sajmu 8. januara 2020 u Las Vegasu.
© Foto : Public domain / SDASM Archives„Voterman erovbil“, dvosed sa jednodelnim motorom sa konfiguracijom potiskivača, izgrađen u SAD krajem ‘30-ih.
„Voterman erovbil“, dvosed sa jednodelnim motorom sa konfiguracijom potiskivača, izgrađen u SAD krajem ‘30-ih.
© AP Photo / Claude Paris„Aeromobil“ prikazuje svoj najnoviji prototip letećeg automobila u Monaku 20. aprila 2017.
7/10
© AP Photo / Claude Paris
„Aeromobil“ prikazuje svoj najnoviji prototip letećeg automobila u Monaku 20. aprila 2017.
© AP Photo / Kamran JebreiliModel „E-hang 184“, dubajski taksi-dron na Samitu svetske vlade u Dubaiju 13. februara 2017. godine.
8/10
© AP Photo / Kamran Jebreili
Model „E-hang 184“, dubajski taksi-dron na Samitu svetske vlade u Dubaiju 13. februara 2017. godine.
CC BY-SA 4.0 / Matti Blume / Audi Pop.Up Next, GIMS 2018, Le Grand-Saconnex (cropped image)Prototip „Audijevog“ bespilotnog letećeg električnog vozila „Pop-ap nekst“ predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2018. godine.
Prototip „Audijevog“ bespilotnog letećeg električnog vozila „Pop-ap nekst“ predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2018. godine.
© Sputnik / Pavel Bednyakov / Uđi u bazu fotografijaTest vožnja bespilotnim taksijem u Maloj sportskoj areni Olimpijskog kompleksa Lužnjiki u Moskvi. Dron, koji je razvila kompanija članica Moskovskog klastera inovacija, može da prevozi putnike i teret vazdušnim putem do 100 km.
Test vožnja bespilotnim taksijem u Maloj sportskoj areni Olimpijskog kompleksa Lužnjiki u Moskvi. Dron, koji je razvila kompanija članica Moskovskog klastera inovacija, može da prevozi putnike i teret vazdušnim putem do 100 km.