Inženjer je pojasnio da će montaža prvog primerka aviona značiti, da su strane usaglasile i utvrdile parametre aviona, kao što je oblik trupa, njegova veličina, osnovne materijale i izbor glavnih dobavljača.
„Ako bude moguće, mi se iskreno nadamo, da će neke iz osnovnih sistema imati dva ili više dobavljača“, kaže inženjer i ukazuje da će to obezbediti kontinuirano poslovanje.
Rusko-kineski projekat širokotrupnog aviona velikog dometa realizuje se od 2014. godine. Avion zajednički prave Ujedinjena avionska korporacija i kompanija „Craic“, deo kineske kompanije SOMAS, sa sedištem u Šangaju.
Ruska strana je odgovorna za konzole krila, srednji deo i mehanizaciju krila, a kineska za trup, prednji deo aviona i krila.
Bazna verzija aviona CR929-600 može da preveze 280 putnika na udaljenost do 12.000 kilometara. Avioni će se sastojati iz modifikacije sa produženim trupom CR929-700 i skraćenim trupom CR929-500.
Prvi probni let je previđen 2023. godine.
Pročitajte još: