Mali je, nakon potpisivanja zajedničkog memoranduma o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, grada Beograda, kineske kompanije „Pauer Čajna“ i francuskih kompanija „Almstom“ i„Ežis rejl“, rekao da su tim sporazumom definisana prava francuskih i kineskih kompanija koje će raditi na izgradnji metroa, prenosi Tanjug.
Kaže da će Francuzi raditi na elektromašinskog delu, dok će Kinezi izvoditi građevinske radove.
Mali je naglasio da konačno počinje da se ostvaruje višedecenijski san i da će krajem godine početi izgradnja depoa na Makiškom polju, čime kreće gradnja prve linije od Železnika do Mirijeva u dužini od 21,3 km, sa 21 stanicom.
Dodao je da će druga linija ići od Mirijeva do Zemuna u dužini od 19,2 km i da će imati 20 stanica, kao i da se radi na koncepciji treće linije koja će povezati sa BG vozom delove koje neće pokriti prve dve linije.
Mali je podsetio da je krajem prošle godine sa francuskom vladom potpisan sporazum o obezbeđivanju 454 miliona evra za prvu liniju metroa.
Prva linija beogradskog metroa gotova 2028. godine
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je danas da će prva linija beogradskog metra biti završena 2028. godine.
„Kada završimo 2028. metro i proširenje BG voza i spojimo ga sa Pančevom i kada završimo 50 km za tramvaje, naš osnovni podsistem biće šinski, znači ekološki“, rekao je Vesić.
Istakao je da grad više neće kupovati autobuse na dizel.
„Za nekoliko dana biće raspisan tender za kupovinu 100 zglobnih autobusa na prirodni gas. I do 2028. ćemo svake godine kupovati po 100 takvih autobusa i nećemo više imati nijedan autobus na dizel“, naveo je Vesić odgovarajući na pitanja novinara u Palati Srbija.
Kaže da će automobilski prevoz tada biti samo dopunski podsistem, dok će šinski biti glavni, kao i da se u centru, ali i u delovima predgrađa, više neće koristiti autobusi na dizel.
Neće biti gužvi u saobraćaju tokom gradnje metroa
Vesić je poručio da tokom gradnje metroa neće biti gužvi u saobraćaju.
Kaže da će se mašina, tzv. krtica, koristiti iznad zemlje samo na početku prve linije, to jest na prvih 2,5 kilometra od Železnika do Žarkova, dok će se posle radovi odvijati pod zemljom.
„Građani neće videti tu mašinu dok se bude kopala cev, koja će sa obe strane imati dva tunela. Tako da će građani moći da vide samo izgradnju metro stanica, koje moraju prvo da budu izgrađene da bi mašina mogla tu da prođe“, rekao je Vesić.
Najavio je da će gradske vlasti tokom godine raspisati konkurs za izbor arhitektonskog rešenje sa ukupno 41 stanicom.
„Naše arhitekte će raditi svaku stanicu posebno. To će za naše ljude biti velika referenca. Ideja je da svaka stanica bude drugačija, kao što je to recimo u Londonu i drugim gradovima, i da svaka stanica po izgledu predstavlja taj deo grada ili njegovu istoriju, Beograda ili Srbije“, naglasio je Vesić.
Beograđani će dobiti brži i ekološki čistiji prevoz
Beograđani će sa izgradnjom metroa dobiti kvalitetniji, brži i ekološki čistiji vid prevoza, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
„Želimo građanima da ponudim bolju i bržu opciju saobraćaja. Zašto bi neko išao kolima i imao problema sa parkingom ako sutra budemo imali najkvalitetniji metro u regionu. To će biti samo po sebi podsticajno“, rekao je Momirović odgovarajući na pitanja novinara u Palati Srbija.
Napomenuo je da svakako da ne možemo da rešimo ekološko pitanje u Beograda ako svaki dan imamo toliki broj vozila u gradu, kao i da je metro jedini način da poboljšamo ekološku situaciju.
„Imamo partnere koji imaju puno iskustva u tome i mogu da nam pomognu“, naglasio je Momirović.
Vrlo brzo ćemo ponuditi Beograđanima mnogo kvalitetniju saobraćajnu komunikaciju, poručio je ministar građevinarstva.
Dodaje da će sa metroom biti saobraćajno relaksiran grad i očišćen od izduvnih gasova.
Pročitajte i:
- Kako je zamišljen Beogradski metro 1974. godine /video/
- Beogradski metro vredan šest milijardi evra, imaće 60 kilometara
- Beograd korak bliže metrou: Evo gde će biti stanice