Po bogatoj ponudi umetničkih, akcionih, dokumentarnih ostvarenja, koja potpisuju neka od najvećih ruskih rediteljskih imena, nema sumnje da će ruska kinematografija pružiti uvid u visoke umetničke domete, ali i inovativne tehnike svoje filmske industrije.
Uprkos pandemiji koja je svakoj nacionalnoj filmskoj industriji, pa i ruskoj, zadala težak udarac, za 2021. godinu u Rusiji je planirano nekoliko premijera koje će bez sumnje privući ljubitelje sedme umetnosti širom sveta.
„Černobilj“
Nakon serije „Černobilj“ u produkciji HBO-a 2019. godine, stiže nam film koji govori o herojstvu u Černobilju. Glumac Danila Kozlovski poznat kao jedan od aktera serije „Vikinzi“ ovoga puta našao se u ulozi reditelja katastrofe koja je obeležila 20. vek.
Film prati trojicu likova: vatrogasca, inženjera i ronioca od kojih svaki rizikuje svoj život boreći se protiv posledica eksplozije u nuklearnoj elektrani. U glavnim ulogama, pored Kozlovskog nalaze se i Filip Avdev i Oksana Akinšina poznata po ulogama u špijunskom filmu „Bornova nadmoć“ i naučno-fantastičnom ostvarenju „Sputnjik“.
Za razliku od ruskih potonjih filmova o Černobilju poput umetničke drame „Nevine subote“ Aleksandra Mindadzea i američke hit serije, Kozlovski je napravio herojski akcioni film, visokog budžeta, čija je premijera zakazana za april 2021. godine.
„Mi“
Anti-utopija i društvo post-informacione ere teme su mnogih savremenih filmskih i televizijskih ostvarenja, počevši sa hit serijom „Crno ogledalo“ do dugo iščekivanog filma „Mi“. Radnja filma zasnovanog na čuvenom romanu Jevgenija Zamjatina, odigrava se 200 godina posle Velikog rata. Ostaci stanovništva žive u savršenoj državi u kojoj, uprkos autoritarnom sistemu serijskih brojeva, uniformi i staklenih kuća, vladaju sreća i harmonija. Borba za osećanja, impulse ljudskosti i strast, borba za očuvanje poslednjeg bastiona čovečanstva na zemlji okosnica je fima reditelja Hamleta Duljana.
Priča Jevgenija Zamjatina poslužila je Džordžu Orvelu kao inspiracija za čuvenu anti-utopiju „1984“, kao i za mnoge potonje romane, filmove i serije.
„Fau-2. Bekstvo iz pakla“
Posle ogromnog uspeha filma „T-34“ o sovjetskim vojnicima koji su istoimenim tenkom pobegli iz nemačkog koncentracionog logora, stiže „Fau-2. Beg iz pakla“, film koji tematizuje bekstvo sovjetskog pilota iz logora u vreme rađanja nacističke raketne tehnologije.
Osim što će to biti pravi vojni spektakl, ovaj film pokazaće nam istoriju iz drugačijeg ugla i predstaviti stvaranje jedne od prvih balističkih raketa proizvedenih u Nemačkoj za vreme Drugog svetskog rata, Fau-2, koja najavljuje početak raketne trke tokom Hladnog rata.
Režiju potpisuje Timur Bekmambetov poznat po serijalima „Noćna straža“ i „Dnevna straža“, a koji je svetsku slavu stekao i po formatima za gledanje na mobilnom telefonu. Kako bi se mlađoj publici približio žanr vojne akcije, posle premijere i ovaj će film biti dostupan u nekoliko formata.
„Petrovi u gripu“
Ova apsurdna tragikomedija govori o porodici provincijskog automehaničara Petrova koja se razbolela od gripa, a njihova borba i nije baš uobičajena.
Film je zasnovan na romanu Alekseja Salnikova „Petrovi u gripu i oko njega“, dobitnika nagrade NOS i „Nacionalni bestseler“ koji sadrži mnoge paralele sa „Uliksom“ Džejmsa Džojsa, ali i drugim revolucionarnim romanima s početka 20. veka.
Reditelj filma Kiril Serebrenikov, poznat po filmu „Leto“ spada u red ruskih filmskih reditelja koji modernističku estetiku književnosti, muzike i pop kulture pokušava da prenese u svet kinematografije. Kiril Serebrenikov nagrađen je u Kanu 2016. godine za film “(M)učenik”, a našoj publici predstavio se i kao pozorišni reditelj na festivalu „Bitef“, 2002. godine postavkom drame „Plastelin“ Vasilija Sigareva i 2015. sa nekonvencionalnom režijom „Mrtvih duša“.
„Major Grom“
Radnja filma „Major Grom“ zasniva se na etabliranom stripu o policijskom majoru iz Sankt Peterburga poznatog po prodornom karakteru i nepomirljivom odnosu prema zločincima svih vrsta.
Film je adaptacija „Doktora kuge“, prve knjige iz strip serijala, o lovu na misterioznog manijaka koji brutalno raspolaže korumpiranim lekarima, biznismenima i vladinim zvaničnicima. U stripu je glavni negativac milijarder, vlasnik velike društvene mreže koji svoje sadističke sklonosti skriva od javnosti.
Kombinujući mračnu estetiku sa naturalističkim, pa i fantastičnim elementima, ovaj film predstavlja jedan od najvećih i najintrigantnijih ruskih filmskih projekata 2021. godine.
„Otkini i baci“
Na ruskoj blagajni 2019. godine nezapaženo je prošao debitantski film Kirila Sokolova “Zašto jednostavno ne umreš!“, apsurdna, nasilna crna komedija koja istražuje generacijski nesporazum između oca i dece. Međutim, kada se godinu dana kasnije pojavio na zapadnim platformama za strimovanje, film je stao na radar vodećih kritičara engleskog govornog područja, koji su ga uporedili sa najboljim delima Gaja Ričija, Kventina Tarantina i Serđa Leonea. Otuda nije iznenađujuće što se drugom filmu ovog reditelja poklanja sve veća pažnja.
„Otkini i baci“ predstavlja nastavak filma “Zašto jednostavno ne umreš”, s tim što se u Sokolovljevoj debitantskoj slici svađa vodila između muškaraca (oca porodice i dečka njegove mlade ćerke). Ovoga puta u središtu priče je sukob između tri generacije žena iz iste porodice.