00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
VESTI (repriza)
Sukob u Ukrajini posle napada zapadnim raketama na Rusiju
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Kako je ruski Mi-26 proleteo iznad tajnih baza NATO

© Sputnik / DMITRY SHORKOVMi-26
Mi-26 - Sputnik Srbija
Pratite nas
Sovjetski pilot Gurgen Karapetjan prvi put je 14. decembra 1977. godine leteo na superteškom transportnom helikopteru Mi-26. Četiri godine kasnije, helikopter, koji je NATO nazvao „Halo“, preleteo je iznad vojnih baza u Zapadnoj Nemačkoj.
Helikopter Mi-26 smatra se jedinstvenom letelicom, jer ima 14 svetskih rekorda, uključujući rekorde za nošenje tereta: 25 tona do visine od 4.100 metara, 20 tona do visine od 4.600 metara, 15 tona do visine od 5.600 metara i 10 tona do visine od 6.400 metara.

Izgradnja helikoptera Mi-26 započeta je 1972. godine. Od nule su napravljene elise glavnog i repnog rotora helikoptera, kao i glavni reduktor Mi-26 i novi turbo-osovinski motor.

© Sputnik / DMITRY SHORKOVHelikopter koji ruši rekorde.
Kako je ruski Mi-26 proleteo iznad tajnih baza NATO  - Sputnik Srbija
Helikopter koji ruši rekorde.

Mi-26 je 1980. godine uspešno prošao ispitivanja, a u junu 1981. godine održana je prva javna demonstracija superteškog helikoptera na vazduhoplovnoj izložbi na aero-mitingu Le Burže. Let do Pariza trajao je oko 17 sati, s tim da je privremeno sleteo u Vilnjusu, Varšavi, Berlinu i Frankfurtu na Majni.

Pojava „ruskog helikoptera“ na nebu Zapadne Nemačke izazvala je komešanje u vojnim i diplomatskim krugovima, jer je Mi-26 proleteo iznad nuklearnih raketnih baza NATO. U Parizu je helikopter dočekao prvi zamenik generalnog direktora „Aeroflota“.

„On je prišao i rekao: 'Slušajte, niko nije pokušao da vas obori?' 'Ne, koliko znam. A u čemu je stvar?', pitam ja. 'Presreli smo razgovor, jedan pukovnik je pozvao NATO bazu i zahtevao da se avioni podignu kako bi vas oborili“, rekao je Gurgen Karapetjan.

U povratku, nemački kontrolor letenja sproveo je Mi-26 do jednog od aerodroma NATO.

Avion za dopunu goriva Il-78 na vojnim vežbama pomorske avijacije Crnomorske flote u Jejskom regionu - Sputnik Srbija
Sovjetski i ruski modeli u vrhu najpopularnijih aviona i helikoptera /video/

„Pitam dispečera na engleskom: 'Zašto ste nas doveli ovde?' 'Morao sam da vidim ruski helikopter, koji je napravio buku u Parizu', odgovorio je.

Mi-26 je 43 godine kasnije zamenjen novom verzijom superteškog helikoptera Mi-26T2V. Model, proizveden u Rostovu na Donu, poseduje najnoviji kompleks ugrađene radio-elektronske opreme koji mu omogućava da leti i noću i danju. Let planiranom rutom i sletanje mogu se izvesti pomoću autopilota. Novi vazdušno-desantni odbrambeni kompleks sposoban je da odbije napad navođenih projektila. U oktobru je Mi-26T2V uspešno prošao državna ispitivanja.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala