Roskomnadzor je činjenicu da Rusija zauzima drugo mesto među državama sa visokim brojem internet-korisnika (preko 75 odsto stanovništva) objasnio time da ona ima sopstvene kvalitetne servise – veoma su popularni domaći pretraživač i društvene mreže.
Istraživanje federalnog državnog unitarnog preduzeća „Glavni centar za radio-veze“ (deo Roskomnadzora) je obavljeno kako bi se objasnilo u kojoj meri su strane internet-platforme (uglavnom američke) prodrle u medijske prostore drugih država, koliki procenat stanovništva ih koristi i u kojoj su meri Rusi zavisni od njih.
Analizirano je korišćenje Fejsbuka, Gugla, Instagrama, TikToka, Jutjuba i Tvitera u 24 zemlje sa različitim brojem stanovnika, geografskim položajem i stepenom prodora interneta.
„Relativno nisko mesto Ruske Federacije na listi zavisnosti medijskog prostora od globalnih internet-platformi uslovljeno je postojanjem domaćih servisa i njihovoj popularnosti među ruskim korisnicima“, navedeno je u istraživanju Centra.
Istovremeno, autori istraživanja ističu da će se pri smanjenju broja Jutjub korisnika u Rusiji do 49 odsto (trenutno 70 odsto), pokazatelj zavisnosti ruskog medijskog prostora od globalnih internet platformi smanjiti sa 0,41 na 0,36.
„S tim u vezi, medijski prostor Rusije postaće najmanje zavistan od globalnih internet-platformi u poređenju sa proučavanim državama (sa izuzetkom Kine i SAD)“, saopštio je Centar.
Sa svoje strane, Roskomnadzor navodi da je Jutjub za sada nezamenljiv zbog odsustva direktnog konkurenta u Rusiji.
„Pojavom traženog pandana zavisnost Rusa od stranih internet-platformi će se još smanjiti“, navedeno je u saopštenju ruske službe.
Kako je navedeno u istraživanju, među odabrane 24 zemlje, osim Kine i Sjedinjenih Američkih Država, nema zemalja čiji medijski prostor ne zavisi od globalnih onlajn-platformi.
Pročitajte još: