00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
VESTI
Sukob u Ukrajini posle napada zapadnim raketama na Rusiju
06:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Tri načina kako „ubiti“ motor automobila na mrazu

© Foto : Moto "Club4AG" MiwaMotor automobila „Chevrolet Corvair"
Motor automobila „Chevrolet Corvair - Sputnik Srbija
Pratite nas
Stručnjaci ruskog portala „Avtovzgljad“ nabrojali su greške vozača koje zimi dovode do ozbiljnih kvarova motora sa turbopunjačem. Takvi motori mnogo teže podnose temperaturne promene, jer su njihovi cilindri napravljeni od prilično osetljivog aluminijuma.

Da se ​​turbina ne bi istrošila, motor se mora zagrejati pre vožnje.

„Nakon 2.500 obrtaja u minuti turbina se brzo zagreva, odnosno dolazi do toplotnog širenja materijala“, piše autor. Snažnim i naglim padom temperature motor doživljava ogromna opterećenja, što zajedno sa nedostatkom ulja zbog dugog parkiranja stvara velike probleme i može dovesti do propadanja motora.
Terenski automobili Niva pod markom Lada u proizvodnom pogonu u fabrici automobila AvtoVAZ  - Sputnik Srbija
Ruska „Lada Niva“ ponovo u prodaji sa čuvenim logom lađe

Zbog toga bi vlasnici automobila sa turbo motorima trebalo da zagreju motore čak i nakon kratkog parkiranja, dovoljno je i pet minuta, a za to vreme ulje će svuda poteći.

Stručnjaci su upozorili i na visok broj obrtaja na početku vožnje. Dok temperatura antifriza ne dostigne 90 stepeni, nije potrebno ubrzavati motor iznad 2.300 obrtaja u minutu.

Nakon vožnje motor treba pustiti da radi najmanje dva minuta u praznom hodu.

„Tada će ulje koje se pumpa kroz turbinu imati vremena da je ohladi“, objasnio je autor.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala