Da se turbina ne bi istrošila, motor se mora zagrejati pre vožnje.
„Nakon 2.500 obrtaja u minuti turbina se brzo zagreva, odnosno dolazi do toplotnog širenja materijala“, piše autor. Snažnim i naglim padom temperature motor doživljava ogromna opterećenja, što zajedno sa nedostatkom ulja zbog dugog parkiranja stvara velike probleme i može dovesti do propadanja motora.
Zbog toga bi vlasnici automobila sa turbo motorima trebalo da zagreju motore čak i nakon kratkog parkiranja, dovoljno je i pet minuta, a za to vreme ulje će svuda poteći.
Stručnjaci su upozorili i na visok broj obrtaja na početku vožnje. Dok temperatura antifriza ne dostigne 90 stepeni, nije potrebno ubrzavati motor iznad 2.300 obrtaja u minutu.
Nakon vožnje motor treba pustiti da radi najmanje dva minuta u praznom hodu.
„Tada će ulje koje se pumpa kroz turbinu imati vremena da je ohladi“, objasnio je autor.
Pročitajte još: