Strah od konkurencije: Amerika želi da slomi krila ruskom „avionu 21. veka“

© Sputnik / Maksim Blinov / Uđi u bazu fotografijaPrvi let MS-21-310 sa novim ruskim motorima
Prvi let MS-21-310 sa novim ruskim motorima - Sputnik Srbija
Pratite nas
Poznato je da Sjedinjene Američke Države uvek imaju isti recept ukoliko je potrebno zadržati neko tržište – sankcije. Nova porcija ograničenja protiv ruske avio-industrije može biti povezana sa strahom od toga da se u Rusiji pravi konkurencija „Boingu“ – ruski avion MS-21.

Više od 40 ruskih preduzeća našlo se na meti novih američkih sankcija, a među njima i oko deset avio-kompanija. S tim u vezi važno je podsetiti da je sredinom decembra u Irkutsku svoj prvi let izveo avion MS-21 u koji su ugrađeni motori PD-14, proizvedeni u Rusiji. Postavlja se logično pitanje: da li su američke sankcije protiv korporacije „Irkut“, koja proizvodi pomenuti avion, puka slučajnost?

© Foto : UAC Avion MS-21 sa motorima ruske proizvodnje PD-14
Strah od konkurencije: Amerika želi da slomi krila ruskom „avionu 21. veka“ - Sputnik Srbija
Avion MS-21 sa motorima ruske proizvodnje PD-14

MS-21 će biti konkurencija američkim avionima „Boing“, kao i evropskim „Erbas“. Nazivaju ga magistralnim avionom 21. veka. Rusija može zameniti strane avione letelicama domaće proizvodnje kada započne serijska proizvodnja aviona MS-21, a čini se da je u tome tajna novih sankcija. Nova ograničenja imaju za cilj da naštete tom projektu, da ga uspore. Američka strana računa da će zbog ograničenja ruskim preduzećima biti mnogo teže da sarađuju sa američkim dobavljačima delova, jer će oni morati da dobiju dozvolu od američkih vlasti da trguju sa ruskim kompanijama sa „crne liste“.

Ovo nije prvi put da je ruski „avion 21. veka“ na meti SAD. Prvo su prestali da isporučuju kompozitne materijale, ali Rusija je pronašla rešenje za to. Međutim, rok za završetak projekta se pomerio. Prvobitno je planirano da se masovna proizvodnja pokrene 2017. godine, ali su se planovi morali promeniti zbog pritiska Vašingtona. Međutim, avion sada koristi ruske motore, a Vašington na sve načine pokušava da uspori projekat kako bi prodao što više svojih aviona i delova. Zbog toga stalno smišlja nove smicalice.

Sigurno je da Amerika ne može da utiče na ruske vojne avione, jer se za njih odavno ne koriste strani delovi. Zaključuje se da „vojnim sankcijama“ SAD prikrivaju nepoštenu konkurenciju, ali da im to loše ide.

Podsetimo, ruski putnički avion MS-21-310 („Magistralni avion 21. veka”), u koji su ugrađeni ruski motori PD-14, izveo je svoj prvi let 15. decembra.

MS-21 je civilni avion koji će biti predviđen za letove na udaljenosti do 6.000 kilometara. Osnovna verzija aviona MS-21-300, koja ima ugrađen američki motor PW1400, trenutno prolazi sertifikaciona testiranja. Pretpostavlja se da će kupci moći da odaberu koji motor će avion imati. Planirano se da se u budućnosti naprave i verzije aviona MS-21-200 (od 132 do 165 mesta) i MS-21-400 (do 250 mesta).

Pročitajte još:

 

 

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala