Američki Senat: „Boing“ neadekvatno trenirao pilote za „737-maks“ posle nesreća

© AP Photo / Ted S. WarrenBoing 737 maks
Boing 737 maks - Sputnik Srbija
Pratite nas
Zvaničnici kompanije „Boing“ neadekvatno su trenirali test pilote tokom procesa za ponovnu sertifikaciju modela „737-maks“ nakon nesreća u kojima je učestvovao taj tip aviona, a u kojima je poginulo 346 osoba, navodi se u izveštaju američkog Senata.

Izveštaj Komiteta za trgovinu Senata SAD pokrenuo je pitanja o testiranju u 2020. ključnog sistema bezbednosti poznatog kao MCAS, a koji je povezan sa dve avionske nesreće u Indoneziji i Etiopiji, prenosi RTS.

Komitet je zaključio da su Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) i zvaničnici „Boinga“ “ uspostavili unapred utvrđeni ishod da bi potvrdili dugotrajnu pretpostavku o ljudskom faktoru povezanu sa vremenom reakcije pilota“ .

Istražitelji su naveli kako se čini da „FAA i ‘Boing‘ pokušavaju da prikriju važne informacije koje su mogle doprineti tragedijama na avionima ‘737-maks‘".

Sjedinjene Države prizemljile su „737-maks" u martu 2019. godine nakon što su se dva aviona srušila zbog neispravnih senzora i mane koja je dovela do toga da „nos" aviona pogura na dole nakon uzletanja.

Različito vreme reagovanja pilota 

Izveštaj od petka citirao je uzbunjivača koji je navodno optužio zvaničnike „Boinga“ da su podstakli pilote da koriste određenu kontrolu tokom vežbe, što je rezultiralo vremenom odziva pilota od oko četiri sekunde. Drugi pilot u odvojenom testu reagovao je za otprilike 16 sekundi.

Delovi motora aviona na mestu pada aviona na letu ET 30 kompanije Etiopijan erlajns jugoistočno od Adisa Abebe - Sputnik Srbija
„Boing“ priznao: Za nesreće aviona „737 Maks“ kriv softver

Nalog je, piše Gardijan, potkrepljen tokom razgovora sa osobljem FAA, dodao je komitet.

Brojni izveštaji otkrivaju da „Boing“ nije uspeo da adekvatno razmotri kako piloti reaguju na vanredne situacije u kabini tokom razvoja modela „737-maks".

Iz kompanije je navedeno da su nalaze odbora shvatili „ozbiljno“ i da će „nastaviti da u potpunosti pregledaju izveštaj“.

FAA je u petak saopštila da „pažljivo razmatra dokument, za koji komitet priznaje da sadrži brojne neutemeljene navode“.

„Značajni primeri propusta“ 

Agencija je dodala da je „uverena da su bezbednosna pitanja koja su imala ulogu u tragičnim nesrećama u kojima su učestvovali avioni ‘Lajon era‘ i ‘Etiopijan erlajnsa‘ rešena kroz promene dizajna koje su zahtevale i odobrile FAA i njeni partneri“.

Predsednik odbora za trgovinu Roger Viker rekao je da izveštaj uključuje „značajne primere propusta u nadzoru vazduhoplovne bezbednosti i neuspelog vođstva u FAA“.

Komitet je takođe naveo da je „više nezavisnih uzbunjivača kontaktiralo odbor sa tvrdnjama da je viši menadžment FAA saučesnik u određivanju nivoa sertifikata za obuku ‘737-maks‘ pre bilo kakve ocene“.

„Boing" se odupirao tome da za obuke pilota na „737-maks“ koristi simulatore, ali je to promenjeno u januaru.

Avio-gigant se suočava sa kontinuiranom istragom. Komitet je naveo da je njegovo razmatranje „ograničeno zbog nastavka krivične istrage“.

U novembru je FAA odobrila povratak na nebo modela „737-maks“ i letovi su nastavljeni u Brazilu. Prvi komercijalni let u SAD na tom tipu aviona zakazan je za 29. decembar.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala