Autobuski prevoznici u teškom ćorsokaku: Sve manje putnika, a troškovi rastu – posao pred pucanjem

© Sputnik / Stefan ĐurićPo autobusu – pet do 10 putnika
Po autobusu – pet do 10 putnika - Sputnik Srbija
Pratite nas
Troškovi veći, a putnika sve manje – u takvoj situaciji se trenutno nalaze autobuski prevoznici širom Srbije. Dok se nadaju novim subvencijama, od starih strepe, jer će od sledeće godine morati da počnu da ih otplaćuju. Zbog lošeg stanja u sektoru, udruženje „Srbijatransport“ uputilo je Ministarstvu finansija predloge za nove mere pomoći prevoznicima.

Na Beogradskoj autobuskoj stanici samo na prvi pogled sve deluje uobičajeno. Iako autobusi dolaze i odlaze sa stajališta dok radnici prodaju karte i uzimaju žetone za perone, ono što u velikoj meri nedostaje su – putnici.

U odnosu na broj autobusa, njih je premalo. Svega pet do deset putnika pristiže po vozilu, koje se na stajalište zaustavlja da ih zameni sa isto toliko ljudi.

© Sputnik / Stefan ĐurićAutobusi dolaze i odlaze, a putnika sve manje
Autobuski prevoznici u teškom ćorsokaku: Sve manje putnika, a troškovi rastu – posao pred pucanjem - Sputnik Srbija
Autobusi dolaze i odlaze, a putnika sve manje

Autobuski prevoznici u teškoj situaciji

Direktor „Jugoprevoza – Velika Plana“ Saša Jovanović kaže za Sputnjik da su im se prihodi tokom epidemije smanjili, a troškovi povećali, zbog toga što se novac izdvaja i za medicinska i higijenska sredstva, poput maski i alkohola.

„Putnika je daleko manje, naročino u našem rejonu, koji je direktno vezan za linijski prevoz. Mi ovde nemamo prevoz zaposlenih do fabrika i drugih radnih mesta. Nedavno su i učenici srednjih i osnovnih škola prešli na onlajn nastavu. To je povuklo male privatnike, trafike, ćevabdžinice i druge. Oni su prestali s radom, a pošto su koristili naš prevoz, to je udarilo na budžet. Stanje je izuzetno teško“, ističe Jovanović.

On nije siguran koliko će još moći da izdrže pritisak na poslovanje bez pomoći države, pogotovo zbog toga što će, kako je rekao, dosadašnje subvencije morati da otplaćuju od početka sledeće godine.

„Vozila i dalje moramo da registrujemo, vozačima da damo plate, moramo da pokrijemo dažbine... Sve to izvršavamo, plus moramo da vratimo te mere pomoći“, predočava Jovanović, koji se nada novim subvencijama.
© Sputnik / Stefan ĐurićPutnici čekaju autobuse na BAS-u
Autobuski prevoznici u teškom ćorsokaku: Sve manje putnika, a troškovi rastu – posao pred pucanjem - Sputnik Srbija
Putnici čekaju autobuse na BAS-u

Direktor saobraćaja „Banbusa“ Veljko Kovačević kaže da na linijama praktično nema putnika, jer ljudi izbegavaju da se voze putničkim saobraćajem.

„Dokle ćemo, kako ćemo, stvarno ne znam. Trudimo se da ispoštujemo sve redove vožnje. Ono što nam grad dozvoli to isključimo. Jako teška situacija. Pomoći, za sada, nema, osim one koju su dobili svi privatnici. Troškovi su isti, jer imamo isti broj polazaka, a putnika maltene nema. Njihov broj se nije prepolovio, nego je možda ostalo 20 odsto od onoga što je nekad bilo“, ukazuje na problem Kovačević.

On je predočio da podižu kredite kako bi opstali i da se nadaju da će se situacija s virusom korona uskoro završiti, kako bi bar te kredite vratili.

„Ne možemo još dugo. Izdržali smo koliko smo izdržali. Nadali smo se nekoj pomoći, međutim, za sad ništa“, kaže Kovačević.

© Sputnik / Stefan ĐurićPrevoznici kažu da je broj putnika spao na 20 odsto
Autobuski prevoznici u teškom ćorsokaku: Sve manje putnika, a troškovi rastu – posao pred pucanjem - Sputnik Srbija
Prevoznici kažu da je broj putnika spao na 20 odsto

Predložene nove mere pomoći

Direktor Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ Goran Aleksić ukazao je na to da je sektor javnog prevoza putnika izgubio više od 120 miliona evra u odnosu na prošlu godinu, od čega skoro polovinu čine direktni gubici prevoznika, kojih ima više od 700, sa oko 10.000 autobusa, a koji zapošljavaju više od 21.000 ljudi. Oni su Ministarstvu finansija uputili predloge za pomoć prevoznicima.

„Mislim da je stav privrede kroz sve predstavnike jedinstven i odnosi se na to da se prevoznici subvencionišu u iznosu od 50 odsto direktnih gubitaka, što je oko 30 miliona evra. Da se to rasporeli prevoznicima prema broju njihovih autobusa. Drugi predlog je da se plaćanje poreza i doprinosa, koje je već pomereno za početak sledeće godine, dodatno odloži za bar još četiri meseca, jer je prvi kvartal u sektoru sezonski izuzetno loš, čak i kada nema nikakvih problema“, predočava Aleksić i dodaje da je dosadašnja pomoć Vlade za prevoznike bila od velikog značaja.


Saznajte: Šta donosi nova ekonomska realnost?

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala