Merenje je rađeno u 50 gradova i na 10.000 puteva u Srbiji. Testirane su usluge iz ugla krajnjih korisnika i to za dve usluge – govornu i prenos podataka.
Parametri za prenos podataka su preuzimanje i slanje malih i velikih fajlova, pristup veb stranicama i Jutjubu.
Dragan Pejović kaže da je prosečan rezultat operatora 81,5 poena što je, kaže, značajno više u odnosu na prvo merenje kada je prosek bio 55,4 poena.
„Standard za visoko razvijene evropske zemlje je 80 poena, a 85 za izuzetan kvalitet. Samim tim što je postignut ovaj rezultat u Srbiji, ukazuje da je kvalitet pružanja mobilnih usluga na teritoriji Srbije veoma visok“, navodi Pejović.
Prema njegovim rečima, najbolji kvalitet usluge ima „Telekom Srbija“ sa rezultatom od 89,7 poena, drugi je Telenor, a treći VIP.
Rezultati za svaku od lokacija na kojima je vršeno merenje mogu se videti OVDE.
Pejović ukazuje da ovaj način merenja kvaliteta mreže pomaže kako krajnjim korisnicima, tako i operatorima jer im pruža informaciju gde da poboljšaju kvalitet opreme, a samim tim i usluge, prenosi RTS.
„U samom smo vrhu Evrope, možemo tvrditi da je kvalitet usluga na vrlo visokom nivou“, ističe direktor Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge.