Mark Episkopos opisao je Jak-130 kao lagani avion za obuku, koji ima dva sedišta i impresivan odnos potiska i težine. Ima sistem „Flaj-Baj-Vajr“, GPS i „Glonas“ sistem za navigaciju i označavanje ciljeva, kao i modul za reprogramiranje promena upravljanja i stabilnosti unutar određenih parametara.
Američki ekspert je za portal „Nju inform" izjavio da je za Jak-130 predviđeno izvrsno naoružanje: vođene rakete kratkog dometa sa sistemom infracrvenog navođenja R-73 „Lučnik“, laserski vođene rakete H-25 i bomba KAB-500.
Avion je sposoban da obavlja funkcije lakog jurišnog aviona i može da poleti sa palube nosača aviona. Ova verzija aviona mogla bi da postane novi „ruski lovac bliske vazdušne podrške“, ali je ova odluka doneta u korist Su-25.
Mark Episkopos je napomenuo da je rano odbaciti Jak-130 i podseća da je ne tako davno Ujedinjena avionska korporacija Rusije saopštila da se radi na novom paketu za modernizaciju aviona Jak-130.
Projektni biro „Jakovljev“ završio je razvoj koncepta novog aviona za borbenu obuku 1993. godine, ali je projekat zaustavljen zbog raspada SSSR-a i nedostatka novca.
Programeri su zatim doneli nesvakidašnju odluku i obratili se stranom investitoru za pomoć. Posao je sklopljen sa italijanskim proizvođačem aviona „Aermači“.
Avion Jak-130D je 1996. godine imao prvi let. Posle izvesnog vremena, italijanska i ruska kompanija su prekinule saradnju. „Aermači“ je napravio avion M-346 „Master“, a avion kompanije „Jakovljev“ je ušao u serijsku proizvodnju.
Pročitajte još: