„Zamislili smo to kao druženje kolega iz orkestra koji sviraju različite instrumente i to one koji se retko predstavljaju solistički. Publika nema često prilike da izvan orkestra čuje pikolo flautu, tubu ili udaraljke. Pikolo flautu publika uglavnom poznaje kao visoki instrument koji se čuje iznad celog orkestra i možda misle da nije prijatno sedeti pored pikolo flaute u orkestru. Zato je naša malo šaljiva ideja da im pokažemo da pikolo flauta nije neomiljeni instrument u orkestru i da kolege rado sarađuju sa mnom“, kaže za Sputnjik Snježana Pavićević.
Najmanji i najveći duvački instrument
Sa Snježanom će svirati Ana Kaličanin Radivojević (flauta), Mihailo Samoran (klarinet), Sava Đurić (fagot), Kornel Papišta (tuba), Aleksandar Radulović (tamburin), Jelena Dimitrijević (violina), Ivana Uzelac (viola), Pavle Popović (violončelo), Milana Zarić (harfa) i Slađana Gajić (klavir).
„Biće različitih kombinacija. Pikolo flauta i tamburin je vrlo neobičan duet. Biće to jedna malo renesansna kompozicija. Imaćemo i različita trija (pikolo, fagot i klavir; pikolo, klarinet i klavir), pa duet pikolo flaute i tube — najveći i najmanji duvački instrument. Sviraću duet sa harfom i u kvartetu sa gudačima (violina, viola i violončelo)“, najavljuje Pavićević.
Pikolo flauta i budilnik
Snježana će zajedno sa kolegama iz orkestra izvesti repertoar širokog raspona, od renesanse do savremenih dela i pokazati kako glumi alarm i imitira muve ili svica.
„Imaću duet i sa jednim neobičnim instrumentom — budilnikom. Biće tu različitih zvukova, kombinacija instrumenata i žanrova. Izvešću i kvartet koji je pre dve godine violinista Aleksej Gudesman, gost Beogradske filharmonije, napisao za flautu, violinu, violu i čelo. Pitala sam ga da li mogu njegovu kompoziciju da sviram na pikolo flauti i on je bio oduševljen. Voli sve te lude ideje. Sve što je neobično je dobrodošlo“, ističe Snježana Pavićević.
Pikolo flauta solo danas
Savremeni kompozitori su sve zainteresovaniji za pikolo flautu.
„U baroku nije bilo pikolo flaute, u klasici je retko korišćena. Betoven ju je u svega tri simfonije koristio. Od romantizma pa naovamo ona postaje zastupljenija u simfonijskoj literaturi. Neretko imate i po dve — tri pikolo flaute, kao kod Malera i Šostakoviča. Često se koristi i uvek se čuje, jer od svih duvača proizvodi najviše tonove. Moderne pikolo flaute su lepo izbalansirane, registri su ujednačeni. Ne dešava se više da gornji registar bude prodoran, a donji da jedva čujemo, tako pikolo flautu sada možemo da slušamo i solo“, navodi Snježana Pavićević i dodaje da su kompozitori sve zainteresovaniji za pisanje partitura za kamerne ansamble sa pikolo flautom.
U svakoj epohi ova pikolo flautistkinja, članica Beogradske filharmonije, ima neku dragu kompoziciju i ističe da se njen instrument najbolje slaže sa svojom grupom — sa flautama.
„To je najprirodniji spoj. Imamo i alt i bas flaute, pa se može napraviti čitav ansambl flauta i tu se pikolo flauta najbolje uklapa. Ali sve kombinacije koje će publika čuti večeras su vrlo prijemčive i prijatne za uši“, kaže Snježana Pavićević.
Spremni: Članovi Beogradske filharmonije uvežbani pred večerašnji koncert
— Sputnik Srbija (@rs_sputnik) November 12, 2020
🎹🎺🎻🥁🎼🎵🎶🎷🎸
👇👇👇 pic.twitter.com/5cgLLrO0l0