„Ovo je sjajna prilika da okupim sve 'sedimente' mog rada na jednom mestu, koji su se poslednjih sedam godina poprilično nakupili. Jako mi je drago da će publika moći da vidi već izlagane, nagrađivane serije radova, ali i dopunjene serije i nove audio-vizuelne instalacije u kojima će moći i da učestvuju”, izjavio je Lalić dodavši da će to biti najpotpuniji presek njegovog stvaralaštva i prostorno najveća izložba do sada.
Interaktivne instalacije i crteži u pleksiglasu
Lalić će prikazati oko 30 novih, do sada neizlaganih radova, kao i oko 70 dela koja su nastala od 2013. godine, pozajmljena iz mnogobrojnih privatnih kolekcija.
Postavka na oko 800 kvadrata obuhvatiće Lalićeve nove radove u pleksiglasu i interaktivne „cite specific“ instalacije.
Nakon mnogobrojnih izložbi u Parizu, Njujorku, Singapuru, Trstu i Beogradu, Lalić će u Muzeju grada prikazati rezultate svog eksperimentisanja sa novim medijumima i materijalima.
Umesto papira on u novoj seriji radova upotrebljava pleksiglas, praveći od više ploča slojevite crteže-objekte, koji pored linije i boje odaju i utisak treće dimenzije i igru prelamanja senki.
Crteži na pleksiglasu biće izloženi u potpunom mraku. Posetioci će u prostoriju ulaziti samo sa svetlom mobilnih telefona ili baterijskih lampi i direktnim osvetljavanjem ploča sami će kreirati teatar senki.
Poseban segment Lalićevog stvaralaštva čine zvučno-vizuelne instalacije, video radovi, objekti sa LED rasvetom i implementiranim zvučnicima - „cite specific“ instalacije u mraku.
Osvetljava mračne porive
Istoričarka umetnosti Ksenija Marinković u katalogu izložbe piše da Vladimir Lalić osvetljava mračne, bolne i uznemirujuće porive, bučno i virtuozno.
„Lalićeva slika je pozornica na kojoj se besramno smenjuju prizori autorove intimne groteske. Karakteri igraju simboličku i stvarnu ulogu u istoj ravni. S tim u vezi je i njihova predstava manje ili više realistična. Dok je u tematskom smislu ekspresivan u tehničkom pogledu Lalić je precizan i uravnotežen. Njegova sposobnost da ovlada prostorom slike učvršćuje uznemirujući sadržaj do nivoa napetosti koja se u posmatračevom iskustvu razrešava kroz suočenje sa sopstvenom ambivalentnošću”, ocenila je Marinković.
Lalić kaže da svoje autorstvo gradi „iz unutrašnje nužnosti da komunicira sa svetom putem crteža, kroz artikulisanje odnosa privatno-javno, kroz mapiranje emocija, kao i kroz vizuelno-likovne tenzije koje ostavljaju ožiljke u sećanju”.
„Slojevi sećanja i emocija postaju slojevi vizuelnog dnevnika u kome se javno čita moj intimizam upleten u arhetipske sadržaje kolektivno i pojedinačno nesvesnog”, objašnjava Lalić.
Vizuelni umetnik i tenor
Rođen 1983. godine u Beogradu, Lalić je diplomirao na Fakultetu primenjenih umetnosti Univerziteta u Beogradu 2008. godine, a spcijalizaciju na Odseku grafike Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu završio je 2010.
Priredio je 27 samostalnih izložbi i učestvovao na preko 60 grupnih izložbi. Dobitnik je tromesečnog rezidencijalnog boravka u Parizu 2013. i u Singapuru 2019.
Među mnogobrojnim nagrada izdvaja se „Pol Luj Veler” Akademije lepih umetnosti u Parizu.
Njegovi radovi se nalaze u privatnim i javnim kolekcijama širom sveta, a ovaj mladi umetnik je posvećen i muzici.
Završio je Muzičku školu „Stanković”. Osam godina je član hora „Viva Voks” sa kojim je nastupao u sedištu Ujedinjenih nacija u Njujorku, zatim u Pekingu i širom Evrope.
Možemo ga slušati i u novoj postavci opere „Ljubavni napitak”, kao i u mjuziklima „Rebeka” i „Jadnici” u Operi i teatru „Madlenianum”, a posledjih devet godina vodi bend „Organized Chaos”.
Izložba u Muzeju grada Beograda biti otvorena do 5.decembra.
Pročitajte još: